פולקסווגן אמארוק מבחן שטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בחזרה לבלוג >>

פולקסווגן אמארוק מבחן שטח

יש לו נעילת דיפרנציאל אבל הוא לא מצויד בהילוכי כוח. המנוע עוצמתי ושקט. האם פולקסווגן אמארוק V6 הוא הטנדר הנחשק ביותר בישראל?



https://www.youtube.com/watch?v=4DUnq716QL4

בהתחלה זה היה נראה כמו בדיחה – טנדר עם סמל של פולקסווגן?!
מה ליצרן הסמי-יוקרה הגרמני ולטנדרים?
מילא טויוטה, מיצובישי וניסאן אבל פולקסווגן?
האם בקרוב נראה גם טנדר של אאודי?

פולקסווגן אמארוק מבחן

חתיך. פולקסווגן אמארוק

אבל אמארוק הוא עובדה מוגמרת ולמעשה משווק כאן כבר משנת 2012.
פירוש השם הוא "זאב" באסקימוסית. אמארוק מיותר בכלל במקסיקו.
התצורה היא טנדרית קלאסית – שלדת סולם, מתלה אחורי מסוג קפיץ, סרן אחורי חי, הנעה אחורית עם אופציה ל-4X4.

ללמוד נהיגת שטח עם יואב קווה – כאן >>

אמרוק משתייך לז'אנר של "טנדר 1 טון" כלומר כזה שיכול לשאת במקסימום מטען של 1 טון. המאפיין של הז'אנר הזה הוא מותג יפני וארץ ייצור תאילנד (בדרך כלל).
וכל זאת להבדיל מהז'אנר של הטנדרים האמריקאיים הגדולים, ע"ע שברולט סילברדו, דודג' ראם, פורד F350 – שדורשים רשיון ג' ויכולים לשאת משקל כבד יותר משמעותית.

המתחרים של אמארוק הם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ניסאן נבארה, פיאט פולבק. להבדיל ממתחרים אלו לאמארוק אין תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (LOW). עד כמה זה פוגע לרעה ביכולת השטח, תיכף נראה.

המנוע הוא דיזל כמובן, שש בוכנות בתצורת V, נפח 3.0 ליטרים והספק מירבי של 224 כ"ס. המומנט הוא 56 קג"מ. ולרשות הנהג עומדת אופציה – בלחיצה חזקה במיוחד על הדוושה הימנית – לקבל בוסט נוסף של הטורבו ועוד 20 כ"ס וכמה קג"מים נחמדים. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית (מסורתית) עם 8 הילוכים.

פולקסווגן אמארוק שטח

נתחיל בכביש:

רוצה לשייט בכביש 6 במהירות של 160 קמ"ש (ולהסתכן באיבוד רישיון)? עם אמארוק אין בעיה. רוצה להביס את האיביזה של השכן בתאוצה מהרמזור? עם אמארוק אין בעיה.
זהו הטנדר המהיר ביותר בקבוצה שלו ולמעשה הביצועים שלו שמים בכיס הקטן את כל המתחרים.
נוחות הנסיעה בכביש המהיר החלק היא טובה. רמת רעשי הרוח נמוכה והמנוע שקט.
בכביש משובש זה קצת פחות נחמד. טנדר הוא טנדר הוא טנדר ואל תצפו לנוחות נסיעה ברמה של SUV. בהיבט הזה לא יעזור בית דין וגם לא תוספת מטען קבועה של 200 ק"ג בארגז (אם כי זה בהחלט משפר את המצב).
ועוד דבר: אמארוק – כמו המתחרים שלו – הוא כלי רכב ארוך מאוד. מפגוש לפגוש הוא משתרע לאורך של 5.2 מטרים וזה הרבה יותר מכל רכב כולל, למשל לנדקרוזר ארוך. קחו את זה בחשבון אם אתם חושבים על טנדר כזה ככלי רכב יומיומי עירוני.

פולקסווגן אמארוק

ללא הילוך כוח אבל עם נעילה אחורית. אמארוק

ועכשיו לשטח.
אמארוק מגיע עם צמיגים בקוטר 18 אינץ'. הסוליה שלהם חלקלקה כמעט כמו טוסיק של תינוק וזה אומר שהם מאבדים אחיזה עם המציאות די בקלות. כאן נכנסת לפעולה בקרת המשיכה (טרקשן) של הרכב שבולמת את הגלגלים המפרפרים ומכריחה את הדיפרנציאלים הרוחביים להעביר מומנט אל הגלגלים שכן אוחזים בקרקע.
זה עובד בסדר, זה עובד נחמד אבל זה לא באמת פותר את הבעיה, בטח לא על קרקע חלקלקה במיוחד ובשטח רווי בורות הצלבה.
ואז לוחצים על כפתור הפלאים שנועל – נעילה מלאה – את הדיפרנציאל האחורי. הפעולה הזאת בהחלט משפרת את המצב. למעשה הכפתור הזה חיוני בטנדר הזה.
אפשר להתקדם בדרכים קשות וגם להעפיל עליות די תלולות. אלא שאמארוק כאמור לא מצויד ב-LOW ואיפשהו זה מגביל (וגם מעמיס מאוד על הגיר).
למעשה זה החיסרון המשמעותי ביותר של אמארוק בתחום השטח. נכון שאיסוזו דימקס הוא לא חיית שטח גם עם LOW אבל טויוטה היילקס – בשטח טכני -משאיר לשניהם אבק.
שורה תחתונה: יש לו סמל מרשים ויוקרתי. הוא מהיר וזריז. הוא בסדר בכביש (במגבלות הז'אנר). הוא בסדר בשטח – כל עוד אין עליות קשות והצלבות רציניות.

 

פולקסווג אמארוק V6 – הציונים של יואב קווה
ציון כביש: 4 מתוך 5

ציון שטח: 3 מתוך 5

רוצים לטייל בראש שקט?
בואו לטייל עם "שבילים 4X4".
לפירוט כל הטיולים שלנו >>>

 

פולקסווג אמארוק V6 – מפרט טכני

מנוע: דיזל, 2,970 סמ"ק, 6 צילינדרים
הספק מירבי: 224 כ"ס ב-4,500 סל"ד
מומנט מירבי: 56 קג"מ ב-1,400 סל"ד
תיבה אוטומטית – 8 מהירויות
עזרי שטח:
בקרת משיכה אלקטרונית, נעילת דיפרנציאל אחורי רוחבי, בקרת ירידה במדרון.
צריכת דלק ממוצעת (נתוני מבחן): 10 ק"מ לליטר.
משקל עצמי: 2,155 ק"ג
מקסימום העמסה: 828 ק"ג
מחיר:  247 אלף שקל

 

לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:

סובארו פורסטר 2019

פולקסווגן אמארוק

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

טויוטה לנדקרוזר 2018

ג'יפ רנגלר רוביקון JL

 

ללמוד נהיגת שטח עם יואב קווה – כאן >>




בחזרה לבלוג >>

צור קשר