ג'יפ גרנד צ'רוקי WK מבחן שטח

האם גרנד צ'רוקי WK הוא ג'יפ אמיתי? מבחן שטח לג'פ גרנד צ'רוקי WK עם מערכת הנעה QD2 והגבהה 4 אינץ'

26.09.17

במשפחת דגמי ג'יפ, גרנד צ'רוקי יושב על המשבצת של ה-SUV המפואר.
הדור הראשון של גרנד צ'רוקי הוצג בשנת 1993 ונקרא ZJ. הוא התבסס על שלדה אחודה (!) ושני סרנים חיים. המנועים היו בעיקר בנזין שישה צילינדרים, 4.0 ל' או שמונה צילינדרים 5.2 ל' / 5.9 ל'. היה גם דיזל טורבו 2.5 ל'.
בשנת 1999 הוצג הדור השני – WJ.
הדור השני היה משופר מכל היבט ועדיין התבסס על שלדה אחודה ושני סרנים חיים.

הדור השלישי – רכב המבחן שלנו – הוצג בשנת 2005 ונקרא WK.
השינוי המשמעותי – מתלה קדמי נפרד עצמאי במקום סרן חי. הסיבה לשינוי הזה – דרישה של הקהל הרחב לנוחות והתנהגות כביש משופרים, גם אם זה בא על חשבון יכולת שטח.

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK הופיע בארבע גרסאות מנוע שונות:

V6 בנזין בנפח 3.7 ליטר (205 כ"ס)
V8 בנזין בנפח 4.7 ליטר (231 – 303 כ"ס)
V8 בנזין HEMI בנפח 5.7 ליטר (330 כ"ס)
V6 טורבו-דיזל CRD בנפח 3.0 ליטר (218 כ"ס)

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK שטח

מעבר לכך יש שלל רמות אבזור ותצורות הנעה.
שימו לב: חלק מהגרסאות לא מצוידות אפילו בהנעה 4X4 וחלק ללא הילוכי כוח.

הגרסאות המבוקשות ביותר בקרב שועלי השטח הן אלה שמצוידות כמובן ב-4X4 והילוכי כוח אבל גם במערכת הנעה מדגם קוואדרה דרייב2 או בקיצור QD2.
מערכת זו מציעה נעילה אלקטרונית של שני הדיפרנציאלים הרוחביים – אחורי וקדמי.
הנעילה הזאת מתרחשת אוטומטית ברגע שהמערכת מזהה החלקה / סבסוב של אחד הגלגלים.
פעולתה שקופה לנהג והיא לא דורשת לחיצה על כפתורים, התעסקות כלשהי או ידע מתקדם בנהיגת שטח.
זה פשוט עובד באופן שקוף ועובד היטב.

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK קוואדרה דרייב 2

הצמיגים כמעט לא מסתבסבים במקום. גרנד צ'רוקי WK QD2 מציג יכולת מרשימה להתגבר על הצלבות קשות בשני תנאים מקדימים:
א. חייבים להגביה את הרכב. גרנד צ'רוקי המקורי הוא ארוך ונמוך מדי. הגבהה מינימלית היא ב-2 אינץ' אבל רבים מגביהים גם ב-3-4 אינץ'.
ב. חייבים להרכיב צמיגי שטח. כאן המקום לציין שרבים מבעלי הרכב הזה גם מחליפים את הגלגלים למידות גדולות יותר. זהו כמובן שיפור עצום ליכולת העבירות של הרכב אבל מעורר שאלה חוקית..

רכב המבחן שבדקנו הוא גרנד צ'רוקי מודל 2009 שמצויד במנוע הבכיר, V8 HEMI ובמערכת הנעה QD2.
ההגבה של 4 אינץ' והצמיגים הם במידות 255/75/17.
רכב משופר כזה נסחר בטווח מחירים של 120-130 אלף שקל.
מאחר שמדובר בכלים נדירים, קשה לאתר ולמצוא כאלה.

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK קוואדרה דרייב 2 מבחן שטח

חסרונות ובעיות:
גרנד צ'רוקי ישן הוא רכב שדורשת תחזוקה ותשומת לב בלתי פוסקת.
זה רכב שדורש טיפוח ואהבה ובדרך כלל גם רכבת אווירית של משלוחי חלקים מאיביי.
רמת האמינות לא מושלמת וצריך לצפות לבעיות שונות ומשונות שצצות פה ושם. במיוחד בנושא מערכת החשמל, האלקטרוניקה והמחשבים שברכב.
אין מה לעשות, זה לא טויוטה לנדקרוזר.
מצד שני, מקבלים רכב עם הרבה יותר אופי וייחוד בהשוואה ליפניים.

לסיכום:
גרנד צ'רוקי WK הוא עדיין – ובניגוד לדורות החדשים יותר – ראוי להיקרא ג'יפ אמיתי.

זהו רכב מפנק, חזק, נעים בכביש ועם יכולת שטח גבוהה (כאמור עם QD2 והגבהה).
ציון מסכם לרכב המבחן: 4.5 כוכבים.

 

חוות דעת נוספות – בשטח:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

סובארו XV