מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מבחן שטח

האם ערכת שיפורי השטח של מיצובישי פאג'רו הופכת אותו לחיית שטח אמיתית? מבחן שטח מאת יואב קווה






תהילת ראלי דקאר והמח"טים עוטפת כבר שנים ארוכות את מיצובישי פאג'רו. הדור הנוכחי של הכלי הוצג כבר בשנת 2008 ונקרא "BK".
דור זה הוא למעשה נכד לפאג'רו Q ובן לפאג'רו קינג.

מאז שנת 2008 ועד היום עבר הדגם שינויים מינוריים בלבד – שהתבטאו בעיקר בתוספת כוחות סוס למנוע.
לאחרונה החליט היבואן, כלמוביל, לפצוח במהלך שיווקי – חכם, יש לומר – ולשווק מחדש את פאג'רו הנוכחי בגרסת שטח ישראלית בשם דקאר פרו.
מדובר למעשה בניצול נכון של התקנה החדשה של משרד התחבורה שמתירה הגבהה חוקית של 2 אינץ'. בנוסף מצויד הדקאר פרו בחישוקים כהים, צמיגי AT ("חצי חצי") אגרסיבים למראה מדגם BF KO2, מדרגות צד ומיגון גחון. על השיפורים והתוספות הללו אחראית סדנת אספיר.
מחיר התענוג – 355,000 שקל. יש להדגיש – מחיר לפני משא ומתן ומיקוח.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מבחן שטח

דבר ראשון, זה נראה קרבי. אפילו הסמל "DAKAR PRO" שמוצמד (בארץ) לרכב מעוצב בצורה מקצועית.
מבפנים מדובר בפאג'רו רגיל לכל דבר ועניין.
פאג'רו בגרסה הארוכה הוא רכב מרווח ונוח. אלא שהקבינה מסגירה את גילו של הרכב. למשל הגרפיקה של מחשב הדרך מוצגת בפיקסלים עבים שנראים לקוחים ממשחק אטארי. אין שקעי USB סטנדרטיים. ההגה לא מתכוונן למרחק. על מערכת בלימה אוטומטית או בקרת שיוט מונחית רדאר אין בכלל על מה לדבר.
המנוע חזק למדי אבל מחוספס ומאוד רועש. לכך מתווסף – מה שלא קיים בפאג'רו הרגיל – רעש מכיוון צמיגי ה-BF.
יחד עם זאת התנהגות הכביש טובה, אפילו ספורטיבית, בוודאי ביחס לטויוטה לנדקרוזר. ה-BFים יש לציין לא פוגמים כמעט בתחושת הביטחון בכביש. חשוב רק לנפח אותם כיאות – 35 PSI. גם הגובה הנוסף, כאמור 5 ס"מ, לא פוגם בתחושת הביטחון. סט הקפיצים – בולמים מתפקד היטב. אפשר לחוש זאת למשל במעבר על פסי האטה עירוניים.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מבחן רכב שטח

השאלה המסקרנת ביותר היא איך העסק הזה מתנהג בשטח.
בשבילים מהירים, כצפוי, פאג'רו דקאר פרו פשוט מצוין. הוא מגהץ את קפלי הקרקע ומאפשר התקדמות בקצב מעולה. בידיים נכונות זה רכב ראלי מענג.
אבל כשמגיעים לשטח טכני, מדרגות סלע והצלבות העניינים קצת פחות ורודים.
למען האמת, פאג'רו מעולם לא הצטיין בתנאים האלה.
גרסת הפרו, ייאמר לזכותה, משתדלת. ההגבהה חיונית. הצמיגים טובים מאוד. אבל המתלים הנפרדים מוגבלי המהלך לא מצליחים לייצר אחיזה "טבעית" וכך שוב ושוב אנחנו נזקקים לעזרתה של בקרת המשיכה האלקטרונית. זו מצידה דורשת נהג מיומן שיידע לתפעל במדויק את דוושת ה"גז" כדי להכניס את המערכת לפעולה אבל לא בצורה מוגזמת ואגרסיבית.
אפשר לנעול את הדיפרנציאל האחורי אבל אז בקרת המשיכה מתנתקת ושכרנו יצא בהפסדנו כיוון שבכל הצלבה קטנה אנחנו בפועל מאבדים את ההנעה הקדמית של הרכב.
בתנאים של שטח קשה והתקדמות איטית שמצריכה אחיזה רציפה, ידו של טויוטה לנדקרוזר הייתה ונשארה על העליונה.

לסיכום:
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו, הציון של יואב קווה: 3.5 כוכבים מתוך 5
(הציון בסולם של רכבי שטח קשוחים).
פאג'רו דקאר פרו הוא הברקה שיווקית. הרבה יותר אטרקטיבי מפאג'רו רגיל. נחמד בכביש, נהדר בגיהוץ שבילים מהירים, סביר בלבד בשטח טכני.
למפרט טכני מלא של מיצובישי פאגרו, לחצו כאן >> מיצובישי פאג'רו ארוך

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו יואב קווה

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו חישוק

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מבחן

לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק