מיצובישי האנטר יד שניה – מדריך רכישה

מי אמר שאין אלטרנתיבה להיילקס יד שנייה? מיצובישי האנטר מציע נוחות נסיעה סבירה, מנועים מודרניים, אמינות טובה, יכולת שטח לא רעה והכי חשוב – קל למצוא רכב שמור במחיר הגיוני

11.02.17

טווח שנתונים: 2006 – 2015
גרסאות מרכב: קבינה כפולה, קבינה בודדה, הנעה 4X4 ו-2X4
גרסאות מנוע: דיזל 2.4 ליטר, ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו (הספקים 138/167/178 כ"ס)
תצורת שלדה: שלדה נפרדת (סולם), מתלה קדמי עצמאי על קפיצי סליל, סרן אחורי חי על קפיצי עלים.
שטח: הילוך כוח LOW, נעילת דיפרנציאל בגרסאות מסוימות, בקרת אחיזה בדגמים אחרים.

מיצובישי האנטר

מיצובישי האנטר / צילומים: אוריאל כהן

טנדר כרכב טיולים הוא בעל יתרונות לא מבוטלים: מבנה חסון, ארגז ענק להעמסה, קבינה כפולה לכל המשפחה.
עם טנדר לא צריך לעשות חשבון – פשוט זורקים הכל מאחור. מזרונים, אוהלים, עצים למדורה, ציוד חילוץ. מומלץ רק לכסות ביריעת ברזנט נגד אבק או גשם.
טנדר משדר תדמית חוואית, קשוחה, שונה מאוד מהתדמית הנובורישית של חלק ניכר מה-SUV הסגורים, כמו טויוטה לנדקרוזר ומיצובישי פאג'רו.

ברירת המחדל של רבים המחפשים טנדר היא טויוטה היילקס. לטנדר הזה יש הילה אגדתית של חוסן, אמינות ויכולת עבירות. בזכות או בגלל ההילה הזאת קשה למצוא היילקס יד שניה – הטובים נחטפים במחירים מרקיעי שחקים, גם על ה"שחוטים" דורשים מחירים מוגזמים.
אז הנה אלטרנתיבה – מיצובישי האנטר, מחליפו של מיצובישי מגנום.
מיצובישי האנטר מציע נוחות נסיעה סבירה, מנועים מודרניים, אמינות טובה ויכולת שטח לא רעה – בזכות נעילה אחורית או בקרת משיכה. הכי חשוב – קל יחסית למצוא האנטר יד שניה שמור ובמחיר סביר.

ה-SUV הראשון עם ארגז מאחור
טנדר עם ניחוח של SUV: מיצובישי האנטר קיבל עיצוב מודרני, בקרת אקלים, ספסל אחורי מרווח וגולת הכותרת, מערכת Super Select או בעברית פשוטה, תיבת העברה בעלת חמישה מצבים, בשונה משאר הטנדרים, אפשר לנוע על הכביש עם הנעה לכל הגלגלים ודיפרנציאל מרכזי פתוח – שיפור משמעותי לבטיחות בכבישים רטובים. חוץ מזה, בדגמים הראשונים הגיע חלון אחורי חשמלי במרכז השמשה האחורית, גימיק חביב ומאוורר.
בתחום השטח ההאנטר הציע כל מה שחובב שטח צריך ורוצה. הילוך כוח (Low 1:1.9), נעילת דיפרנציאל רוחבי אחורי בדגמים הפשוטים ומערכת בקרת משיכה בדגמים המפוארים.

צריכת הדלק של ההאנטר עומדת על כ-1 ל-9 בדגם האוטומטי, הגיר הידני יגיע אף לתוצאות טובות יותר. בצד האמינות, לפחות במאות אלפי הקילומטרים הראשונים, להאנטר אין מחלות ידועות ומעיקות כמו אחיו הבוגר, מגנום. מה קורה אחרי כמה שנים ולקראת רבע מליון הקילומטרים, לאלוהי הצילינדרים הפתרונים.
ברמת הסחירות אין להאנטר את ההילה הטויוטאית למכירה בכל סכום אבל הוא הולך ותופס תאוצה בקרב אלו שמחפשים טנדר ולא יכולים או רוצים להשקיע את הסכומים, לעיתים המופרכים, במותג המתחרה.

מיצובישי האנטר ארגז

מיצובישי האנטר / צילומים: אוריאל כהן

מיצובישי האנטר – היסטוריה מקוצרת
במחלקת השיווק בכלמוביל, יבואנית מיצובישי, מישהו עשה שיעורי בית. בשנתיים הראשונות הם דאגו להוציא לשוק רק את הדגם השני בפשטותו, את הדגם הפשוט ביותר הם שמרו בצד, "אחרי שכולם יתרגלו". כבישי ישראל הוצפו בהאנטרים שנראו מבחוץ מפוארים, עם צמיגים רחבים על חישוקי סגסוגת מנצנצים וכנפונים בולטים. בטנדר החדש בהחלט עשה לעצמו שם של משהו מושך ונחשק.

מיצובישי האנטר – רמות גימור
היצע הדגמים של ההאנטר כולל שלושה דגמי 4X4 עם שוני ברמות הגימור ובהספק המנוע ושני דגמי 2X4 (Hi Rider).
ההבדלים בין הדגמים מתבטאים בהספק המנוע (138 כ"ס לדגמים הפשוטים ו-178 כ"ס לדגם Dakar), דיפ' מרכזי בדגם Dakar, דיפ' אחורי ננעל בדגמים הפשוטים לעומת מערכת בקרת אחיזה ב- Dakar ושלל פינוקים, ריפודי עור וכדומה מבדילים בין הדגמים.

מיצובישי האנטר – לחיות איתו
טנדר הוא טנדר ואל תצפו לניסים בתחום הזה. האנטר הוא לא SUV מפנק אלא קופצני לעיתים. וזה מורגש במיוחד בדרכים משובשות ובשטח. העמסה של 200 ק"ג בארגז, משפרת את המצב. החלפה של המושב המקורי לאיכותי יותר תתרום גם היא לאיכות החיים שלכם. וכמובן החלפה ושיפור של המרסנים (בולמי הזעזועים).
יחד עם זאת מדובר בטנדר שבפירוש אפשר לחיות איתו ביומיום. כולל תמרונים בעיר, כולל שיוט נינוח ב-120 קמ"ש בכביש מהיר. האנטר, או בשמו הרשמי מיצובישי L200, מציע תמורה טובה לכסף באספקטים של נוחות, בטיחות, שימושיות, איכות, ביצועי שטח ואפילו עיצוב.
שוק השיפורים לא מגוון כמו זה של היילקס אבל הדברים החשובים זמינים: מרסנים (בולמי זעזועים) משופרים, שנורקל, פגוש מתכת עם כננת. 

מיצובישי האנטר תא נוסעים

מיצובישי האנטר. סביבת נהג

מחירי מחירון (יד2), גרסאות 4X4 בלבד
מודל 2013: 105,000-124,000 שקל
מודל 2010: 75,000-87,000 שקל
מודל 2007: 49,000-65,000 שקל

דוגמאות למחירים מבוקשים – לוח יד2
מודל 2010, אקס ליסינג, 230 אלף ק"מ – 75,000 שקל
מודל 2007, אוטומטית מפוארת, 240 אלף ק"מ – 65,000 שקל
מודל 2007, ידנית, 240 אלף ק"מ, 48,000 שקל

 

שבילים 4X4 – מדריכי יד שניה נוספים:

סוזוקי ג'ימני מהלך מתלה
סוזוקי ג'ימני – יד שניה

 

מיצובישי פאג'רו יד שניה 2000 1999
מיצובישי פאג'רו – יד שניה

 

לחסוך תהליך מייגע של אבזור ודיגום. טויוטה לנדקרוזר יד שלישית מטיילן
טויוטה לנדקרוזר – יד שניה

 

מעלה עוזי איסוזו טרופר
איסוזו טרופר – יד שניה

 

חוות דעת נוספות – בשטח:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

סקודה קודיאק

סובארו XV