טויוטה לנדקרוזר 120 יד שניה

חוות דעת טויוטה לנדקרוזר 2003-2009. עד כמה הוא טוב בכביש ובשטח, מהן נקודות התורפה והאם הוא שווה את הכסף והמאמץ?





טויוטה לנדקרוזר

חוות דעת יד שניה: טויוטה לנדקרוזר 120
טווח שנתונים: 2003-2009
גרסאות מרכב: קצר (5 מושבים), ארוך (5 או 8 מושבים)
גרסאות מנוע: דיזל 3.0 ליטרים, בנזין 4.0 ליטרים (שישה צילנדרים)
תצורת שלדה: שלדה נפרדת (סולם), מתלה קדמי עצמאי, סרן אחורי חי
שטח: נעילת דיפרנציאל מרכזי, הילוכי כוח (LOW), בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון
בטיחות: 2-4 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית

פעם במחלף גולני, היום בנחל נקרות
לנדקרוזר 120, עד לא מזמן אביזר חובה של כל קבלן עפר. אלא שבשנים האחרונות הקבלנים עברו ללנדקרוזרים 150 חדשים או מרצדסים ואילו הלנדקרוזרים המתיישנים מוצאים את עצמם יותר יותר במקום הנכון להם – לא רק בכביש אלא גם בשטח, כרכב טיולים משפחתי. 

היסטוריה מקוצרת
הדור הראשון של לנדקרוזר פראדו נקרא "לנדקרוזר 70" ושווק בעולם בשנים 1990-1996. דור זה לא הגיע לישראל. הדור השני נקרא "לנדקרוזר 90" ושווק בישראל עד שנת 2002. דור זה מתאפיין במבנה רבוע תכליתי, יכולת שטח טובה, נעילה חשמלית מקורית לדיפרנציאל האחורי.
הדור השלישי "לנדקרוזר 120", בו עוסק מאמר זה, בישראל בשנים 2003-2009.
הדור הרביעי, לנדקרוזר 150 ("הצורה המנופחת") משווק מ-2009. זה גם הדור הנוכחי (לקריאה נוספת על דגם זה >> חוות דעת טויוטה לנדקרוזר)

טויוטה לנדקרוזר 120

לנדקרוזר 120, רמות גימור
גרסת הדיזל קיימת בשלוש רמות גימור: STD (סטנדרט), פרימיום (PRIMIUM), לאקשרי (LUXURY). גרסת הבנזין שווקה בעיקר ברמת הגימור הגבוהה.
הבדלים עיקריים: "סטנדרט" מציע חמישה מושבים, ללא פתחי מזגן מאחור, חישוקי פח וצמיגים צרים יותר (225/70R17).
"פרימיום" מציע שמונה מקומות ישיבה, צמיגים רחבים יותר (265/65/17), חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט, בקרת אקלים, פנסי ערפל.
"לאקשרי" מציע בנוסף – ריפודי עור, כיוונון מושבים חשמלי, חימום מושבים, מערכת שמע משופרת, חלון שמש בגג.

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה