סובארו XV מבחן שטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

סובארו XV מבחן שטח

סובארו XV החדשה במבחן שטח: האם היא מתאימה לטיולים בעומק הנגב?






הכבישים שלנו מוצפים בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מיצובישי אאוטלנדר וכו'.
מתקפת רכבי שטח? דווקא לא. רוב רובם של כלים אלה נמכר בגרסאות הנעה קדמית (4X2) בלבד.
יוצאת דופן היא סובארו XV.

סובארו הוא יצרן עם מסורת 4X4 ארוכה ומפוארת. ולכן את XV תוכלו לרכוש אך ורק עם הנעה לכל הגלגלים (4X4). זה אמנם מייקר את הרכב ליבואן וללקוח הסופי אבל מאפשר טיולי שטח מסוימים ומקבע את התדמית של סובארו כיצרן אנין שמבין שטח.

סובארו XV הוא רכב ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל.
כל מי שיזדמן ליער בן שמן בסופי שבוע יוכל לראות עדרים של סובארו XV מלחכים את העשב הנמוך.
אבל השאלה המסקרנת – האם XV מתאים גם לשטח רציני יותר?

סובארו XV שטח

בינואר 2018 הציג יבואן סובארו, חברת סמל"ת, את הדור החדש הנוכחי של XV.
העיצוב מודרני יותר למרות כמה שינויים בחרטום שפגעו בהרמוניה הכללית של העיצוב.
צבעי המרכב מגניבים כמו תמיד.
בתא הנהג תפגשו מסך גדול יותר (6.5 אינץ' או 8 אינץ')  וגרפיקה משופרת.
בסיס הגלגלים הוארך ב-2.5 ס"מ, מה שמשפר את מרחב הפנים לנוסעים.
ונוספו (בגרסאות היקרות של הדגם) מערכות בטיחות חשובות כולל בלימה אוטומטית במצב חירום ובקרת שיוט עם שמירת מרחק אוטומטית.
סובארו XV קיבל גם את X MODE של סובארו פורסטר, מה (שבעיקר) נותן לנו בלימה אוטומטית בירידות תלולות.

סובארו XV מטפס עליה

סובארו XV החדשה – איך היא בכביש?
יש שיפור בנוחות הנסיעה ובעיקר ברמת הליטוש והעידון, תחום שלא מתחבר מסורתית עם סובארו.
XV החדשה היא מכונית נעימה ונוחה לנהיגה.
המנועים, למרבה הצער, נותרו ללא שינוי. ה-1.6 ליטר (114 כ"ס) בסדר גמור במישורים אבל בעליות תלולות ובזמן עקיפות, היה חסר לנו קצת כוח. ה-2.0 ל' עדיף חד משמעית. ואם בעתיד, סובארו תציע גם מנועי טורבו קטני נפח, זה בכלל יהיה נחמד.

סובארו XV – בשטח:
מרווח הגחון מכובד בהחלט – 22 ס"מ. אלא שמתחת לפגוש הקדמי תמצאו את אותה חצאית פלסטיק סוררת, שפשוט פוגעת בזווית הגישה ואוהבת להתחכך בקרקע בכל מדרגה או תעלה. במקרים כאלה, והם מאוד נפוצים, יוצאת החצאית ממקומה והקליפסים נתלשים ונשברים. לא נורא.
מהלך המתלה קצר למדי אבל מערכת ההנעה של סובארו יעילה ומחפה על כך. לא תמצאו כאן כפתור לביטול (נעילה) של הדיפרנציאל האורכי מרכזי. את זה משתדלת המערכת לעשות בכוחות עצמה. הניתוק היחיד שאתם יכולים לבצע הוא של בקרת היציבות האלקטרונית.
מערכת ה-X מוד זה גימיק נחמד שמצדיק את קיומו בעיקר בירידות תלולות – בלימה אוטומטית מבוקרת. זה פועל כמובן גם בהילוך אחורי ומאפשר היחלצות בטוחה לאחור במקרה של "עליה שנכשלה".

סובארו XV החדשה 4X4

טיפוס עליות תלולות מחייב תנופה הגונה. והאשם העיקרי בכך הוא לא המתלים או צמיגי הכביש אלא תיבת ההילוכים הרציפה, שתחת עומס כבד פשוט מפסיקה לתפקד והרכב עומד במקום. ב-1.6 ל' התופעה הזאת הרבה יותר בולטת ומרגיזה.
אפשר לומר שסובארו XV דורשת מיומנות נהיגה גבוהה.
מי שיתרגל אליה ולסגנון הנהיגה שהיא מכתיבה יגלה רכב כביש-שטח נחמד שאפשר לצאת איתו לטיולים יפים אפילו במדבר יהודה ובנגב. אנחנו מחכים לראשון שיעפיל את מעלה עשוש עם סובארו XV. המשימה בהחלט אפשרית (אל תשכחו לשלוח לנו את הסרטון..).

סובארו XV – הציונים של יואב קווה
ציון שטח – 3.5 כוכבים (בסולם רכבי שטח רכים).
ציון כביש – 3.5 כוכבים

 

לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

 

 

 





שבילים 4X4