דייהטסו טריוס בשטח

דייהטסו טריוס, דור שני, שווק בארץ בשנים 2007-2012. כיום ניתן לרכישה רק כרכב יד שניה.טריוס נחשב ג'יפון עירוני קטן ומסכן, שמסוגל מקסימום לטפס מדרכות. האמנם?

11.09.17

מנוע 1.5 ל' מתוצרת טויוטה עם הספק מירבי של 105 כ"ס. המנוע הזה אמין אבל לא חזק במיוחד וצריכת הדלק לא מאוד חסכונית. טריוס לא מבריק בנסיעה מחוץ לעיר. העיר זה השטח שלו וגם השטח זה השטח שלו. מרווח גחון גבוה וזוויות מרכב (37 מעלות גישה, 38 מעלות נטישה) מעולות. משקל עצמי קל יחסית, 1,170 ק"ג, הוא יתרון נוסף. וכך גם גלגלים במידות גדולות יחסית –  215/65/16 שמאפשרות להרכיב צמיגי 50/50. מרווח הגחון סביר – 20 ס"מ. אבל בזכות העובדה שהגלגלים ממוקמים בקצוות ובסיס הגלגלים די קצר, אין כמעט בעיות של מרווח גחון לא מספק.

דייהטסו טריוס לא מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורי ולא בקרת משיכה אלקטרונית. הדיפרנציאל היחיד שניתן לנעול הוא המרכזי – מה שמביא לחלוקת מומנט קבועה, 50% לגלגלים האחוריים, 50 אחוז לגלגלים הקדמיים.  יחד עם זאת טריוס מבוסס על סרן אחורי חי, שעוקב ביעילות אחרי פני הקרקע ומספק אחיזה טובה. בגלל היעדר הילוכי כוח חשוב לשמור על מונמנטום קבוע ובקיצור, להסתער. אל דאגה, הוא לא עדין וחלש כמו שהוא נראה. ציון מסכם בשטח 4 כוכבים מתוך 5 (בסולם "רכבי שטח רכים").
למידע נוסף >>  דייהטסו טריוס, חוות דעת יד שניה

טריוס במדרגה של מעלה יאיר / צילום: ניר כפרי

טריוס במדרגה של מעלה יאיר / צילום: ניר כפרי

בשנת 2006 יצאנו עם דייהטסו טריוס למעלה יאיר וחזרנו עם הכתבה הבאה:

טריוס במעלה יאיר / מאת יואב קווה

כולם פירגנו לי. הנה, למשל, נמרוד. "אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה? אולי נבחר עלייה אחרת, משהו יותר שפוי!?" "תגיד לי", המשיך באותה תנופה חיובית חברו חנן, שנהג בטנדר המלווה, "היבואן יודע מה שאתה הולך לעשות עם רכב ההדגמה שלו?". גם השלט בתחתית המעלה נתן לי סוג של עידוד: "מעלה יאיר, דרך 4×4 מסוכנת. מותרת לנסיעה בירידה בלבד".

השעה חמש ושתי דקות אחר הצהריים. מכשיר ה‑GPS שלי מדווח: מינוס 388 מטרים. העיניים רואות: מאחור ים המלח, לפנים מזדקר מצוק ההעתקים ושביל דק לבנבן מטפס אליו מעלה מעלה בכיוון השמים. זה בדיוק הזמן לנעול את הדיפרנציאל האחורי ולשלב להילוך כוח. אופס. טריוס לא מצוידת בדברים האלה. המצב קצת יותר גרוע. על מסגרת לוחית הרישוי שלה כתוב הסלוגן המפורש: "העיר זה השטח שלו". היבואן לא מסתיר: במקרה הטוב נועד הג'יפון הזה לטפס על מדרכות.
לכתבה המלאה לחצו כאן >> דייהטסו טריוס במעלה יאיר

 דייהטסו טריוס מעלה יאיר

 

חוות דעת נוספות – בשטח:

לחוות דעת מאת יואב קווה:

סקודה קודיאק

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

סוזוקי ג'ימני

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

סובארו XV