סוזוקי ג'ימני החדש

הדור השני של סוזוקי ג'ימני לא נכנע לקדמה ושומר על תצורה שמרנית של שלדת סולם ושני סרנים. הרווח הוא כולו שלנו, חובבי השטח

09.07.18

סוזוקי מציגה: התקווה

אחרון המוהיקנים – נשאר מוהיקן. בשורה חשובה לחובבי השטח: סוזוקי ג'ימני החדש לא איבד את יכולת השטח.
הדור החדש של עז ההרים יגיע לישראל כבר בסוף 2018. המכירות יתחילו בינואר 2019. הג'ימני החדש יושב על שלדה זהה לרכב היוצא – שלדת סולם נפרדת, שני סרנים חיים, תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (LOW).
בניגוד למגמה העולמית של הגדלת והארכת מכוניות, ג'ימני החדש דווקא מתקצר ב-5 ס"מ (364.5 ס"מ לעומת 369.5 ס"מ). מה שאומר תא מטען קטן (אפילו) יותר מהנוכחי – 85 ליטרים לעומת 113 ליטרים בדור הקודם. כלומר, מעשית, אם פעם היה אפשר לקחת בתא המטען שני תיקי רחצה, בחדש תסתפקו כנראה רק בתיק הרחצה שלה (גבר, צחצח עם חתיכת ענף). 
יחד עם זאת, קיצור מידות הרחב על אותו בסיס גלגלים פירושו שיפור בזווית הנטישה:49 מעלות לעומת 46 בעבר. זווית הגישה ללא שינוי – 37 מעלות מצוינות. קוטר הצמיגים טיפס מ-26.3 אינץ' ל-27.3 אינץ'. מרווח הגחון שופר מעט ואיתו זווית הבטן –  152 מעלות לעומת 149 מעלות בעבר.

  

העיצוב, תודה לאל, לא הפך עגלגל ומתחנף – אלא אפילו להפך. ג'ימני החדש עוד יותר קופסתי ותכליתי מהעבר. הניחוח המובהק הוא רטרו. ויש מי שיגיד – מרצדס G ישן. כך או אחרת – בתמונות לפחות הוא נראה מצוין. עיצוב קובייתי קרבי שתואם את היכולת בשטח.

ועוד בשורת משמחת מתחבאת מתחת למכסה – המנוע עלה ל-1.5 ליטרים וההספק המירבי ל-100 כ"ס. ההספק המירבי טיפס ל-102 כ"ס ב-6,000 סל"ד והמומנט ל-13.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד. זה אמנם לא מבריק ביחס למנועי טורבו מודרניים אבל תסתכלו על חצי הכוס המלאה. ג'ימני החדש כבר לא יהיה עגלה וכנראה שאפשר יהיה אפילו להסתכן איתו בדו'ח מהירות.
יחד עם זאת תיבת ההילוכים לא שופרה – ארבעה הילוכים בלבד באוטומטית (חמישה בידני).

סוזוקי ג'ימני פנים

לראשונה יכיל ג'ימני החדש מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, בקרת סטייה מנתיב ועוד.
והמחיר? יתייקר בוודאות אבל ככל הנראה רק בכמה אלפי שקלים בודדים. 
ולג'ימנאים הייתה אורה ושמחה. ואיזה כיף שסוזוקי לא נכנעת וממשיכה לייצר בתצורת שני סרנים את הג'ימני הייחודי והאהוב.

סוזוקי ג'ימני שלדת סולם

שלדת סולם. כמו שצריך

לקריאה נוספת:
סוזוקי ג'ימני בשטח – מדריך רכישה

לחוות דעת נוספות בשטח – 
מאת יואב קווה:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סובארו XV

סקודה קודיאק

טויוטה FJ קרוזר