טיפ נהיגה: להצמיד את הקרסול

כף הרגל קופצת על דוושת ה"גז", הרכב קופץ עוד יותר ואנחנו במעגל קסמים שסופו תקיעה לא נעימה באמצע עליה תלולה. אז איך לייצב את הרגל?

24.04.23
מעלה עשוש

מעלה עשוש בפעולה

אחת הבעיות השכיחות שמתעוררות בזמן טיפוס עליה עם מדרגות, סלעים ובורות היא קפיצות של כף רגל ימין על דוושת ה"גז". הקפיצות האלה של הרגל פירושן לחיצה לא אחידה ורציפה על הדוושה. התוצאה היא פגיעה באחיזה של הצמיגים בקרקע. המומנטום של הרכב נבלם ואנחנו נתקעים. 

איך למנוע את הקפיצות של הרגל? 

שימו לב לפטנט הבא: יש להצמיד בחוזקה (בחוזקה!) את הקרסול ימינה, אל הקונסולה המרכזית ברכב וליתר דיוק אל האזור שעוטף את תעלת הגיר וגל ההינע. כלומר, תכל'ס, אל קיר הפלסטיק או הדופן המרופדת.  
ההצמדה הזאת תקבע את הרגל ותפחית משמעותית את הקפיצות על הדוושה. כמעט כמו "קרוז קונטרול" לשטח.
בדגמי רכב מסוימים, החלק הזה של הרכב קצת רחוק מהרגל וקשה להצמיד אליו את הקרסול. מה שצריך לעשות במקרים כאלה זה לסובב את כף הרגל נגד כיוון השעון, כלומר להפנות את העקב ימינה ואז להצמיד את הקרסול.
אז קחו לכם עליה מסולעת עם מדרגות, הצמידו את הקרסול ימינה ותראו כיצד זה עוזר לטיפוס חלק ורציף.  

טיפ נהיגה הצמדת קרסול לקונוסולה המרכזית

קונסולה מרכזית. צילום: וויקי

רוצים לקרוא עוד?

הטקסט לקוח מתוך הספר "4X4 המדריך השלם" מאת יואב קווה 

"המדריך השלם לנהיגת שטח" מהדורה שניה יואב קווה

לרכישת הספר במהדורה מודפסת >>

לרכישת הספר במהדורה דיגיטלית >> 

 

 

מאמרים נוספים בנושא נהיגת שטח:

נהיגת חול

מתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?

מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית?

איך לנהוג בבוץ – המדריך לנהיגת בוץ

כיצד לחצות שלוליות עמוקות בשטח

חוק המינימום  – הכי לאט שאפשר

מרווח הגחון – קובע?

מכוון חיצוני – ג'יפים

הייליפט – כן או לא?

הצלבות – איך לצאת מהצלבה. כל השיטות