נהיגת בוץ 4X4 – איך לנהוג בבוץ

תענוג גדול שבשניה אחת עלול להפוך לסיוט. איך לנהוג נכון בבוץ ואיך לצאת מזה בשלום. המדריך השלם





אתם יוצאים רק “לסיבוב קטן מאחורי הבית" ופתאום, לא עברו יותר מעשר דקות, מגלים שהאוטו היפה שלכם שקוע בבוץ עד האוזניים ועוד שניה מחשיך. אתם יוצאים מהרכב, הג'ינס החדשים כבר מלאים בבוץ, שלא לדבר על הנעליים. חוזרים לאוטו ומטנפים גם את המושב, נותנים "גז", מנסים להיחלץ בכוח, בצורה נואשת, הרכב שוקע יותר ויותר.
נהיגת בוץ היא תענוג גדול שיכול לפוך בשנייה לסיוט.

לנדרובר דיסקברי נהיגת בוץ

בוץ ולנדרובר דיסקברי. אין Second Chance

מה שצריך זה תכנון ותשומת לב.
הנה כמה כללים שיאפשרו לכם ליהנות כמו שצריך מנהיגת בוץ.


— לפני הבוץ —

צמיגים

אילו צמיגים נועל הרכב שלך? כשמדובר בנהיגת בוץ ההבדלים בין סוגי הצמיגים הם דרמטיים. צמיג HT (שבעים אחוז כביש) נאטם ומחליק כבר אחרי מטר שניים של בוץ רדוד. הורדה של אוויר תשפר מעט את האחיזה אבל בגלל הדפנות העדינות של הצמיג יש סכנה מוחשית לקרוע אותן ואף לקלף אותן מהחישוק. זה בטח לא נעים לגלות את זה בדיוק אמצע שלולית בוץ דשנה.

גם צמיג AT, מה שנקרא 50:50, נאטם די בקלות בבוץ. אם כי הוא מחזיק קצת יותר מחזיק מעמד ואפשר להוריד ממנו אוויר עם קצת פחות חשש מפני חתך בדופן.

בתנאי בוץ, הצמיגים היחידים שמספקים את הסחורה הם MT, צמיגי MUD TERRAIN או בקיצור "MUDIM". צמיגי שטח עם קוביות גדולות ורווחים יפים בין הקוביות. הם היחידים שיכולים איכשהו, ועד גבול מסוים, להיפטר מהבוץ ולא להפוך לעוגת שוקולד עגולה וחלקלקה.
צמיגי MT גם מאפשרים הורדה מסיבית של אוויר ועדיין הדופן שלהם עמידה יחסית בפני חתכים וקרעים.

תכנון

לא חכם לצאת להרפתקאת בוץ ברכב בודד. שניים לפחות ורצוי שאחד מהם יהיה חמוש בכננת. יש לוודא אמצעי חילוץ...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה