סאנגיונג רקסטון מבחן שטח
מרכב חדש ומודרני, שלדת סולם וסרן חי, מחיר מפתה. האם סאנגיונג רקסטון החדש הוא רכישה כדאית? ועד כמה הוא טוב בשטח?
בשנים האחרונות הוא עבר כמה סבבים של מתיחות פנים אבל בסופו של דבר זה היה אותו סאנגיונג רקסטון ישן.
רכב כביש-שטח 7 מקומות שתמיד נחשב לאנדרדוג בהשוואה למיצובישי פאג'רו וטויוטה לנדקרוזר.
משהו בתדמית היה בעוכריו.
כי הביצועים דווקא היו בסדר גמור: מנוע שרירי מתוצרת מרצדס, שלדת סולם חסונה, סרן אחורי חי, שפע של מרחב פנים וכמובן מחיר רכישה נוח.
בשנתונים האחרונים ביצועי השטח של הרקסטון אכזבו בגלל מערכת בקרת המשיכה שתפקדה באופן מאכזב. משום מה הצמיגים המשיכו להסתחרר והיא לא הביאה לבלימה שלהם שהכריחה את הדיפרנציאלים הרוחביים להעביר את הכוח לגלגלים הנגדיים שכן אוחזים בקרקע. זאת הסיבה שבשנתונים האחרונים מיהרו הרקסטונים להיקלע להצלבות ולא לצאת מהן בקלות.
אז הציפיות שלנו לקראת הדגם החדש, 2018, היו זהירות.
בתחילה ביצענו נסיעת כביש. המנוע מצוין – למעשה טוב יותר מזה של פאג'רו או לנדקרוזר. כן, זה אולי לא נשמע לכם הגיוני המנוע ברקסטון נעים ושקט יותר בהשוואה לשני היפנים.
המתלים ברקסטון לא איכותיים. כל עוד הכביש חלק נע הרקסטון בצורה חלקה בהתאם. אבל בכביש משובש ועוד יותר מכך בדרכי עפר מתברר שהוא רכב קופצני למדי – למרות בסיס הגלגלים הארוך.
איכות הגימור טובה. זהו רכב חסון ואיכותי שעושה רושם שיחזיק מעמד לאורך שנים. מרחב הפנים מצוין. אפילו שורת המושבים השלישית יכולה לאכלס שני מבוגרים – אמנם בתנאי שלא מדובר בשחקני כדורסל ולמרחקים קצרים בלבד, אבל גם זה הרבה יותר מרוב רכבי השטח בעלי שלוש שורות מושבים, ע"ע מיצובישי אאוטלנדר.
ועכשיו לשטח אמיתי.
לקחנו את רקסטון החדש למעלות הנגמ"שים בבן שמן – סדרה של עליות תלולות, ירידות והצלבות.
על הנייר רקסטון אמור לעמוד יפה במשימה – כאמור תצורה קרבית, זהה למעשה לזו של טויוטה לנדקרוזר.
בפועל די מהר מתברר שהמרחק בינו לבין הקרוזר הוא רב.
הצמיגים הם צמיגי כביש. ומה שיותר מתסכל הוא (עדיין) התפקוד הלקוי של מערכת בקרת המשיכה. כן, היא ממשיכה לא להיות החלטית. ממש כמו בשלהי הדור הקודם של הרקסטון.
האם זו בסך הכל שאלה של תוכנה ברת החלפה? ליצרן הדרום קוריאני הפתרונים.
במציאות, בפועל, בהצלבות על דרדרת ותוך כדי טיפוס תלול – הרכב מתקשה להעביר את כוח המנוע לקרקע וממשיך לבטוש עם הצמיגים בחוסר אונים.
יש לזה כמובן פתרון: לטפס נחוש וחד, לשמור על מומנטום.
במובן הזה רקסטון דורש נהג מיומן יותר מלנדקרוזר.
ולעומת פאג'רו הפער פחות גדול. גם הוא דורש נהג מיומן בתנאים של שטח טכני.
עכשיו מגיעים לשורת המחיר.
המחיר של רקסטון מסתכם ב-239 אלף שקל. כלומר, הוא חותך את לנדקרוזר בלפחות 100 אלף שקל מלמטה.
הוא זול משמעותית יותר גם בהשוואה לפאג'רו.
ולמעשה יקר רק בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים לעומת אאוטלנדר.
ומכאן – מי שלא רוצה להתעסק בשוק היד שניה (ואפשר להבין זאת..) ורוצה חיים קלים עם רכב חדש, מי שלא חייב להתגבר כל סופ"ש על בולדרים ומוכן להסתפק בשטח קל-בינוני, רקסטון הוא בחירה לא רעה בכלל.
מה גם שיכולת השטח שלו טובה משמעותית מזו של אאוטלנדר וסורנטו שלא מצוידים כלל ביחס העברה נמוך (הילוכי כוח).
לסיכום:
סאנגיונג רקסטון הוא דיל טוב למי שרוצה רכב חדש מרווח, נעים בכביש וסביר בשטח.
ציון כביש – 4.5 כוכבים
ציון שטח – 3 כוכבים
סאנגיונג רקסטון – הנתונים שצריך לדעת
מנוע: דיזל, 4 בוכנות, 2.2 ליטרים, 181 כ"ס, 42.8 קג"מ מומנט
תיבה: אוטומטית, 7 הילוכים
תאוצה 0-100 קמ"ש: 11.9 ש'
מהירות מירבית: 185 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (בפועל): 8.5 ק"מ לליטר.
בטיחות: 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התראה מפני סטיה מנתיב.
מחיר: 239 אלף שקל.
לחוות דעת נוספות בשטח –
מאת יואב קווה:
טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי
20-27 ספטמבר
שבילים נידחים בארמניה
טיול 4X4 בארמניה
ההרשמה בעיצומה!
ככה קרובה (שעתיים וחצי טיסה ישירה), ככה רחוקה (טבע פראי, אוכלוסיה דלילה ולא מפותחת).
בואו איתנו – בלנדקרוזרים חדישים – לטיול נדיר בארמניה.
לפרטים נוספים, לחצו –
בספטמבר אל ארמניה >>
חול המועד סוכות, 24-28 ספטמבר
ראלי חוצה ישראל
ההרשמה המוקדמת בעיצומה!
24-28 ספטמבר 2018, חול המועד סוכות
מסע ראלי חוצה ישראל.
כל הפרטים כאן –
ראלי סוכות חוצה ישראל >>
יוסי: אין צמיגי שטח לרקסטון
אחת הבעיות הינה שלרקסטון אין צמיגי שטח ולא ניתן להשיג כאלו בארץ....
קונה רקסטון: שוק השיפורים
אני מעריך שאחרי התקנת נעילה אחורית והגבהה, הרקסטון לא נופל בהרבה מלנדקרוזר גם בשטח, ב-100 אלף ש"ח פחות ועם אבזור ובטיחות עדיפים
אבי וויס: אין מתחרה לגראנד ויטארה
חבל שלא מייצרים כבר את הגראנד ויטארה שעלה 150000 ועושה כמעט מה שכל אלה עושים... אני לא מחליף אותו עד שיתפגר.
ליאור שקד: כתבה לא שלמה
אחרי נסיעות בפאגרו, לנדקרוזר, רקסטון וגרנד צירוקי, מוכרחים לחלוק על קווה: מבחינת איכות נסיעה וביצועים בכביש הגרנד צירוקי בפער אדיר לעומת שלשת האחרים ואת זה גם אפשר לקרוא בכל מבחן רכב (מלבד קווה שמשום מה לא שם את כל האופציות על השולחן). בשטח הרקסטון אכן אחרון משמעותית, הפאגרו והגרנד (בדגם הזול) דומים והלנדקוזר מוביל. צריכת דלק דומה בכל הארבעה, המחירים מאד מעניינים ושכל אחד יבדוק לבד מול היבואן, לפעמים אפשר ליפול על מבצע. ישנם כמובן דגמים יקרים הרבה יותר ללנדקרוזר, לגרנד ולדיסקברי אבל לא לעניין לתחר אותם ברקסטון. עוד מילה על הפאגרו, הוא פאסה קומפוסה, היצרן הודיע על הפסקת יצור. עוד פיסת מידע שלא ברור למה לא מופיעה במאמר.
ברוך ארי: סאנגיונג רקסטון נעילה אחורית
האם ניתן להתקין ברקסטון נעילה אחורית של arb?