ג'יפ רנגלר מבחן שטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בחזרה לבלוג >>

ג'יפ רנגלר מבחן שטח

מנוע טורבו 2.0 ל' חדש, גיר 8 הילוכים, דיפרנציאל מרכזי וגם, כמו בעבר - שלדת סולם, שני סרנים חיים, נעילה קדמית ונעילה אחורית, שחרור מוט מייצב ועוד. האם רנגלר רוביקון הוא רכב השטח הטוב ביותר בישראל?



https://www.youtube.com/watch?v=XpcvzU5s-B8

דמיינו מכסה מנוע גדול. הוא שלוח לפניכם. כמו הארכה של הגוף.
אתם לוחצים בכף רגל עדינה על הדוושה הימנית.
מפלצת המתכת משמיעה נהמה מבוייתת ורצה קדימה.
חיוך של סיפוק.
ג'יפ רנגלר רוביקון מלטף את האגו.
במיוחד את זה הגברי.
יש לרכב הזה קסם פרימיטיבי שקשה לעמוד בפניו.
הוא חזק, כוחני ולא דופק לאף אחד חשבון.

שיפור מתבקש ראשון: הגבהה // צילומים: עודד גיל

אבל עכשיו כבר 2019.
והעולם הולך קדימה, לפחות בכל מה שקשור בתקני זיהום אוויר וצריכת דלק.
ורנגלר?
גם הוא מנסה לעמוד בקצב.
מנוע חדש – 4 צילנדרים במקום 6. נפח 2.0 ליטרים במקום 3.6 ליטרים (בדגם שמיובא לישראל).
מגדש טורבו דואג להספק ולמומנט – שלא יביישו למרות הנפח המופחת.
והתוצאה היא צריכת דלק נמוכה יותר וכמובן זיהום קטן משמעותית.

ג'יפ רנגלר רוביקון JL סביבת נהג

שימו רגע את הפוליטיקלי קורקט בצד.
איך המנוע הזה באמת?
ובכן, מצוין.
תגובת דוושה מדויקת ומיידית.
כל מ"מ של לחיצה מתבטא בשיגור נוסף קדימה – 282 כ"ס לא הולכים ברגל.
וגם הגיר החדש, 8 הילוכים, תורם את חלקו.

אבל נתחיל דווקא בכביש.
הוא נוקשה אבל לא בלתי נסבל – אני משוכנע שהגרסה הקצרה (שתי דלתות) הרבה פחות נוחה.
הוא רועש. ויש לא מעט רעשי רוח.
ויחד עם זאת מדובר בשיפור ניכר בהשוואה לדור היוצא, רנגלר JK.
ובכל זאת, אם אתם חושבים לקנות אחד ובסופו של דבר לבלות איתו הרבה בכביש, כנראה שחבל.
רנגלר היה ונשאר, רכב לשטח. 
בכביש – בנסיעות ארוכות – הוא פשוט מעייף.

ובשטח?
כאן כבר נפלטת אנחה של עונג.
הברוטאליות והנוקשות של הרנגלר הולמת את ביצועי השטח.
שני הסרנים החיים מייצרים אחיזת שטח יעילה מאוד.
וגם בלי להשתמש בשתי הנעילות המקוריות ברוביקון – כלומר רק עם הסתמכות על בקרת המשיכה ועל האחיזה הטבעית של הרכב – אפשר להגיע רחוק.
ב"אמבטיה" של בן שמן עם סלעים רטובים וצמיגים רטובים לא פחות – הצלחנו להעפיל בקצב רגוע מאוד וכמעט בלי לסחרר צמיגים.
אפרופו צמיגים, רכב המבחן הופיע עם צמיגי MT של חברת BF, שכמובן תרמו לאחיזה בשטח ומצד שני הוסיפו לרעש ולרעידות על האספלט.
החתך הוא 75 וקוטר החישוק 17 אינץ' – וזה שיפור בהשוואה לחתך 70 וחישוקי 18 אינץ' בדור הקודם.
שיפורים חיוניים: הגבהה של שני אינץ' לפחות (זווית הבטן בגרסת ה-UNLIMITED המקורית היא פשוט נוראית), פגושי מתכת מלפנים ומאחור ומיקום גבוה יותר של לוחית הרישוי.

רוביקון הוא רכב שטח עם טעם של פעם. סוג של חיה נכחדת.
והמשמעות היא כיף אדיר. בעיקר בשטח והרבה פחות בכביש.
תעשו את החשבון שלכם.

רנגלר רוביקון JL – הציונים של יואב קווה
ציון שטח: 4.5 כוכבים מתוך 5.
ציון כביש: 2.5 כוכבים מתוך 5.

(תודה רבה לעודד גיל על הסיוע במבחן ובצילומים)ג'יפ רנגלר רוביקון JL

לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:

פולקסווגן אמארוק

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

טויוטה לנדקרוזר 2018

 

 

 




בחזרה לבלוג >>

צור קשר