איסוזו דימקס מבחן שטח

מאת יואב קווה 09.10.18

הסוד של איסוזו דימקס

(צילומי וידאו: אילן למדן)

איסוזו דימקס טנדר

תראו אותו בכל רמזור. וגם לא מעט בדרכי עפר. הוא כבר כמעט שקוף לעין, סוג של אנונימי. כאילו אומר – אני בא לעבוד, לא לעשות פוזות.
איסוזו דימקס הטנדר הנמכר ביותר בישראל כבר 14 שנים ברציפות. הוא תופס נתח מרשים של כמעט 50 אחוז מהשוק.
במקום השני במצעד המכירות נמצא טויוטה היילקס ואחריו, במקום השלישי, מיצובישי טרייטון.
אז מה סוד ההצלחה של איסוזו דימקס?

 

בשנת 2017 עבר הטנדר הוותיק מתיחת פנים: עיצוב חדש לחזית, עיצוב חדש לדופן הארגז, פנסים חדשים, חישוקים חדשים, לוח שעונים חדש, התנעה בלחיצת כפתור וכניסה ללא מפתח (בגרסה היקרה), מושבים משופרים, מסך מולטימדיה, בקרת ירידה במדרון בכל רמות הגימור ובעיקר – תיבת הילוכים 6 הילוכים, מנוע 1.9 ליטר דיזל טורבו שעומד בתקן הזיהום יורו 6.
המנוע הזה קטן בנפח בהשוואה לקודמו (2.5 ליטרים). הוא מציע את אותו הספק – 163 כ"ס. אבל המומנט רזה יותר ומגיע בסל"ד גבוה יותר.
התוצאה – חסכון גדול יותר בדלק אבל חסר קצת "בשר". הנהג "נותן גז" ועד שהסל"ד מטפס ומגדש הטורבו נכנס לפעולה, יש שיהוי מרגיז. ובעיקר לנוכח העובדה שבסל"ד נמוך במיוחד, המנוע הזה די חסר אונים. תיבת ההילוכים מתוצרת אייסין היפנית עושה כמיטב יכולתה לפצות על כך והיא אכן מסייעת בזכות הפרשים קצרים ביחסי ההעברה בין ההילוכים השונים.

איסוזו דימקס טנדר מבחן

הדימקס הוא טנדר וזה מכתיב כמה דברים: זווית נטישה בעייתית, במיוחד אם מתקינים וו גרירה (ורוב רובם של הטנדרים אכן מצויד בוו). בנוסף, קפיצי עלים קשיחים שחובטים בנוסעים בלי רחמים. טנדר זה טנדר זה טנדר ולא תשיגו נוחות נסיעה ברמה שמתקרבת לרכב שטח SUV מן השורה.
תוספת של משקל, נניח 200 ק"ג, בארגז תשפר מעט את הנוחות. וגם את האחיזה. האחיזה של הצמיגים האחוריים בקרקע היא עניין חיוני בטיפוס עליות תלולות. הצמיגים המקוריים של דימקס חלקלקים למדי ובהיעדר משקל בארגז הם לא מצליחים לייצר אחיזה ראויה. דימקס מצויד אמנם בבקרת משיכה אבל היא לא תמיד מצליחה לפצות. למרבה הצער, לא ניתן לרכוש את הטנדר הזה עם נעילה אחורית מקורית.

אז מה הסוד של דימקס? הוא אמין, הוא סולידי, הוא נפוץ, הוא נמכר בשלל גרסאות (כולל חד קבינה). והוא עושה את העבודה.
אין לו ברק או הילה. הוא לא מצטיין בכביש וגם לא בשטח. אבל מצד שני – וזה לא פחות חשוב – הוא לא מפשל משמעותית בכלום.
איסוזו דימקס זול בהשוואה להיילקס והוא סוג של רכישה בטוחה.

איסוזו דימקס – הציונים של יואב קווה
בכביש: 3.5 כוכבים מתוך 5
בשטח: 3 כוכבים מתוך 5

איסוזו דימקס טנדר מבחן שטח

לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:

יונדאי סנטה פה

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

מיצובישי פאג'רו BK דקאר פרו

סוזוקי ג'ימני

דייהטסו טריוס

ג'יפ גרנד צ'רוקי WK

טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי

מיצובישי האנטר

סקודה קודיאק

טויוטה לנדקרוזר 2018

ג'יפ רנגלר רוביקון JL

ללמוד נהיגת שטח עם יואב קווה – כאן >>