לחץ אוויר בצמיגים בשטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

לחץ אוויר בצמיגים בשטח

הורדת לחץ ניפוח בצמיגים משפרת את נוחות הנסיעה ואת האחיזה בשטח. כמה אוויר להוריד ובאילו סוגי צמיגים? מדריך מעשי





מקובל לחשוב שאוויר מורידים רק בנהיגת חולות. זו טעות.
אם הרכב שלכם נעול צמיגי שטח, יש להוריד אוויר בכל כניסה לשטח.

בדיקת אוויר צמיג שטח

הורדת לחץ ניפוח. צמיג MT

עולם צמיגי השטח מתחלק לשלושה סיווגים:
HT – Highway Terrain: התאמה ל-70%-80% כביש, 20%-30% שטח (וכמובן יש גם צמיגי כביש 100%).
AT – All Terrain: התאמה ל-50% כביש, 50% שטח (מה שנקרא צמיגי "חצי חצי").
MT – Mud Terrain: התאמה ל-70%-80% שטח, 20%-30% כביש (מה שנקרא צמיגי בוץ או "MUDIM").
ככל שהצמיג מתאים יותר לכביש, כך הוא פחות מתאים לשטח ולהפך.
בנהיגת שטח אנחנו שואפים שהצמיג שלנו ייתן אחיזה ולא ייקרע. בנוסף אנחנו רוצים שהצמיגים יתרמו לנוחות הנסיעה. הורדה של לחץ הניפוח עשויה לסייע לדרישות השונות.

הורדת אוויר בצמיגי  HT / צמיגי כביש
צמיגי HT הם צמיגים רכים ופגיעים מאוד. צמיגים כאלה מופיעים במקור בדגמים רבים כגון סוזוקי ג'ימני, מיצובישי פאג'רו, לנדרובר דיסקברי ולעיתים גם בטויוטה לנדקרוזר.
בצמיגים אלה מומלץ לא להוריד את לחץ הניפוח מתחת ל-30 PSI.כיוון שהדופן עדינה ורגישה לחתכים וצביטות.
לפעמים אפילו צריך להוסיף אוויר טרם כניסה לשטח.

צמיג שטח חצי חצי AT

צמיג AT, "חצי חצי"

להדרכת נהיגה עם יואב קווה, לחצו כאן >> קורס נהיגת שטח

הורדת אוויר בצמיגי AT
המנעד של צמיגי AT הוא רחב ולומר על כולם שהם 50% שטח ו-50% כביש זו הכללה גסה. יש צמיגי AT מתאימים יותר לשטח ויש כאלה שפחות. אבל בסך הכל למי שמטייל יותר מ-6 פעמים בשנה, זו בחירה טובה ופשרה טובה והגיונית בין כביש לשטח. צמיגי AT אפשר למצוא במקור בג'יפ רנגלר ולעיתים...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה





שבילים 4X4