לחץ אוויר בצמיגים בשטח

הורדת לחץ ניפוח בצמיגים משפרת את האחיזה בשטח ומקטינה את הסיכון לפנצ'ר. כמה אוויר להוריד ובאילו סוגי צמיגים? מדריך מעשי





מקובל לחשוב שאוויר מורידים רק בנהיגת חולות. זו טעות.
למעשה צריך להוריד אוויר בכל נסיעת שטח. המאמר שלפניכם נועד לעשות סדר בנושא.

בדיקת אוויר צמיג שטח

הורדת לחץ ניפוח. צמיג MT

עולם צמיגי השטח מתחלק לשלושה סיווגים:
HT – Highway Terrain: התאמה ל-70%-80% כביש, 20%-30% שטח
AT – All Terrain: התאמה ל-50% כביש, 50% שטח (מה שנקרא צמיגי "חצי חצי").
MT – Mud Terrain: התאמה ל-70%-80% שטח, 20%-30% כביש (מה שנקרא צמיגי בוץ או "MUDIM").
ככל שהצמיג מתאים יותר לכביש, כך הוא פחות מתאים לשטח ולהפך.
בנהיגת שטח אנחנו שואפים שהצמיג שלנו ייתן אחיזה ולא ייקרע. בנוסף אנחנו רוצים שהצמיגים יתרמו לנוחות הנסיעה. הורדה של לחץ הניפוח עשויה לסייע לדרישות השונות.

הורדת אוויר בצמיגי HT
צמיגי HT הם צמיגים רכים ופגיעים מאוד. צמיגים כאלה מופיעים במקור בדגמים רבים כגון סוזוקי ג'ימני, מיצובישי פאג'רו, לנדרובר דיסקברי ולעיתים גם בטויוטה לנדקרוזר.
בצמיגים אלה יש להוריד את לחץ הניפוח ב20-15 אחוז בכניסה לשטח. איך עושים את זה? מצטיידים מבעוד מועד במד לחץ ניפוח, מודדים את הלחץ בכניסה לשטח. שימו לב: לא כדאי להסתמך על לחץ הניפוח שאמור להיות בצמיגים אלא בלחץ הניפוח בפועל. יתכן שבפועל לחץ הניפוח יהיה נמוך יותר ממה שאמור להיות (כי סתם הזנחנו את הנושא ולא מילאנו אוויר). במקרה כזה אין להוריד עוד אוויר. לפעמים אפילו להפך, צריך למלא. בנוסף, יכול להיות מצב שאחרי נסיעת כביש מהירה הצמיגים והאוויר בתוכם התחממו. אוויר חם יותר תופס נפח גדול יותר ולחץ הניפוח של הצמיגים עולה.

לדוגמא – אנחנו נוסעים בסובארו פורסטר לטיול במסלול נחל נקרות מערבי במכתש רמון. בכניסה למסלול אנחנו מודדים 36 PSI. מהנתון הזה נוריד כ-15 אחוז ונקבל לחץ ניפוח של 30 PSI. דוגמא נוספת – לחץ הניפוח בכניסה לשטח הוא 32 PSI. מהנתון הזה...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה