קיה סורנטו – דור ראשון 2003-2009: האנדרדוג
ב-20 ומשהו אלף שקל אתם שמים יד על רכב שטח עם שלדת סולם, סרן חי מאחור ותיבת העברה עם הילוכי כוח. אז למה קיה סורנטו דור ראשון סובל מתדמית רעה והאם זה מוצדק? קיה סורנטו - סקירת יד שניה
קבלו את ה"אנדרדוג" של רכבי השטח.
קיה סורנטו דור ראשון, שווק בארץ בשנים 2003 עד 2009, נחשב רכב כביש-שטח אפרורי, חלבי. "יש לו בכלל הילוכי כוח?" ישאלו רבים.
מה לעשות, אין לו את ההילה של טויוטה לנדקרוזר וגם לא את זו של מיצובישי פאג'רו. ואתם יודעים מה – גם בעלי איסוזו טרופר וניסאן טראנו מסתכלים עליו מלמעלה.
האם זה מוצדק?
ובכן – התשובה היא לא.
נתחיל במבנה.
הדור הראשון של קיה סורנטו צויד בשלדת סולם רצינית עם סרן אחורי "חי". כלומר מבנה זהה לטויוטה לנדקרוזר או מיצובישי פאג'רו Q.
יש לו תיבת העברה עם הילוכי כוח.
דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובקרת משיכה אלקטרונית בשנתונים המאוחרים יותר.
וכדאי לשים לב למנוע. דיזל טורבו 2.5 ליטרים הזרקה ישירה. הספק מירבי של 140 או 170 כ"ס – תלוי בשנתון. זהו מנוע סימפטי, נעים ושקט יחסית.
מאחר שסורנטו הוא לא רכב גדול או כבד מדי, גם הביצועים סבירים וצריכת הדלק טובה.
יכולת השטח סבירה – למעשה דומה ליונדאי טראקאן. השיפור החשוב והמתבקש הוא החלפת סט קפיצים – בולמים והגבהת הרכב.
רוב הכלים המשומשים עברו כבר את השיפור הזה. צריך לוודא כמובן שההגבהה מופיעה ברישיון. עם צמיגי שטח נורמליים ויכולת נהיגה סבירה, סורנטו דור ראשון יוכל לצלוח מסלולי שטח קשוחים כדוגמת מעלה עשוש, מעלה מרזבה, מעלה רמון ואחרים.
ואיך השוק שלהם? אם אתם בצד של הקונים מצבכם טוב. ניתן להשיג סורנטו במצב טוב כבר ב-25 אלף שקל בלבד. ואילו ב-30 אלף תמצאו דגמים חדישים יחסית במצב מעולה – מוכנים לטיולים ואתם יודעים מה, גם לנסיעות כביש משפחתיות רגועות.
אז מה בכל זאת לבדוק?
> צנרת נוזל קירור נוטה להיסדק ולנזול. מד חום המנוע לא מדויק מספיק והתופעה עלולה לגמור מנוע.
> המזרקים עדינים ורגישים לסולר המקומי (בעיות התנעה, סחיבה, עשן). בד"כ מחליפים בחדשים/מחודשים שאפשר לרכוש המחירים הגיוניים באיביי (סביב 100 דולר למזרק מחודש מקוריאה).
> דיפונים ופלסטיקה מחזיקים מעמד באופן סביר לקוריאני בן 15. ניתן לרכוש הרבה חלפים דרך איביי ביבוא אישי מקוריאה.
> צריך לוודא שמרזבי הגג הנפתח נקיים וכי הגומיות של הדלתות תקינות. אם יש חדירת מים, במיוחד בצד הנוסע, מערכת החשמל של הרכב נרטבת ודוושת התאוצה מפסיקה לתפקד.
> וכמו בכל רכב שטח, לוודא שלא חטף יותר מדי מכות אגרסיביות בגחון ושטופל במועד – היסטוריית טיפולים מסודרת היא יתרון בדוק.
תודה רבה לדניאל סקלי מנהל מועדון קיה סורנטו על הסיוע בהכנת הכתבה.
קיה סורנטו 2004 – מפרט טכני
תצורה: כביש-שטח, חמש דלתות (חמישה מושבים)
מידות: אורך 462 ס"מ, רוחב 186 ס"מ, גובה 180 ס"מ, בסיס גלגלים 271 ס"מ, נפח תא מטען 950 ליטרים, משקל עצמי 2,027 ק"ג, צמיגים 245/70-16
הנעה ותמסורת: אחורית או לכל הגלגלים, אוטומטית, יחסי העברה נמוכים (הילוכי "כוח")
מנוע: דיזל, ארבע בוכנות, מגדש טורבו, נפח 2,497 סמ"ק, הספק מרבי 140 כ"ס ב3,800 – סל"ד, מומנט מרבי35 קג"מ ב1,800-סל"ד
ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 166 קמ"ש, תאוצה 100-0 קמ"ש ב-14ש'
נתוני שטח: מרווח גחון 20.3 ס"מ, זווית גישה 27.9 מעלות, זווית נטישה 26.4 מעלות
צריכת דלק: נתוני יצרן 11.2 ק"מ לליטר
בטיחות: 2 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי, ABS.
לחוות דעת נוספות בשטח – מאת יואב קווה:
טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי
ראלי פסח – חוצה ישראל.
הלוגיסטיקה עלינו, הכיף עליכם.
נותרו מקומות ספורים – לחצו כאן >>
עם חברת שבילים ויואב קווה למדבר המדהים ביותר בעולם.
מסע לנמיביה בספטמבר הקרוב. היציאה מובטחת. כל הפרטים – כאן >>