רמות, חורבת כנף, צומת מעלה גמלא

אביב, קיץ, סתיו, חורף
  • מגבלות שטחי אש:

אין מגבלה. ניתן לטייל בכל ימות השבוע

דרך הגישה לחורבת כנף זרועה בולדרים מהסוג הרמת גולני, שהופך את הקרביים של הנהג, של הנוסעים ושל הרכב עצמו. אבל אל דאגה. מדובר בחלק קטן מהמסלול, שפשוט אפשר, וכדאי, לעבור ברגל.

שאר המסלול נוח וקל, למעט ירידה אחת מסולעת בחלק האחרון של הטיול. למעשה, המסלול הזה מתאים גם לרכב שטח רך ובואו נודה על האמת, אין הרבה מסלולים בחבל הארץ הקשוח הזה שמתאימים לג'יפונים רכים. אז קפצו על ההזדמנות.

בדרך אל אל חורבת כנף

בצומת רמות, על כביש 92, בתחנת הדלק, מאפסים את מד המרחק.

נוסעים מזרחה על הכביש שעולה לרמות.

1.9 ק"מ – פונים שמאלה אל כפר הנופש רמות. ממשיכים ישר, עוברים מחסום, נכנסים לכפר הנופש.

2.2 ק"מ – שימו לב, צריך לפנות ימינה לדרך עפר. הפנייה היא דרך שער ברזל גדול, בתוך הגדר. מדובר בפתח בין אבני הבזלת. יש כאן סימון ברור של שביל אופניים סובב כנרת.

מאפסים את מד המרחק.

50 מ' – ימינה עם שביל האופניים.

200 מ' – עוברים מחסום בקר (פסי מתכת לרוחב הדרך, שמונעים מעבר של בקר) ונכנסים לדרך יפהפייה, שמלווה מלמעלה (ומדרום) את ערוץ נחל כנף. הנחל, בניגוד לכמה נחלים ברמת הגולן, הוא נחל אכזב. הוא זורם לאורך כ-17 קילומטרים ונשפך לכנרת.

1.2 ק"מ – גשרון מעל נחל כנף.

1.5 ק"מ – נוסעים לצד מטע פקאנים בדרך מתפתלת, שנוחה לכל רכב.

3.1 ק"מ – משמאל פרדס אשכוליות. אנחנו הולכים ומתרחקים מהנוף.

3.5 ק"מ – מגיעים לצומת T, צומת חשוב. כאן מאפסים את מד המרחק ויוצאים לגיחת הלוך-חזור לחורבת כנף.

אורך הגיחה הזאת הוא 2.1 קילומטרים לכל כיוון. הקילומטר הראשון קל לנסיעה, הקילומטר השני, כאמור, נוראי. חבל על הרכב. עדיף ברגל.

הניווט לחורבה אינו בעייתי: עוקבים אחר סימון השבילים השחור המוביל אל החורבה הרבועה שנשקפת מקצה השלוחה. הדרך חולפת מתחת לחורבה, ואז מתעקלת ימינה עד לחורבה עצמה.

מדובר בחורבות של בית כנסת גדול ומרשים, מתקופת המשנה, שעליהן הוקם מבנה בתקופה העותמאנית. קירות החורבה עבים ועשויים אבני בזלת. הותקנו בהם פתחי אוורור עליונים ובפנים שוררת קרירות נעימה. מהמקום נשקף נוף נהדר: הכנרת ובקעת בית ציידה.

חוזרים לצומת ומאפסים את מד המרחק. מכאן ממשיכים צפונה (ישר) עם המשך סימון שביל האופניים.

100 מ' – ישר.

400 מ' – ימינה בצומת.

500 מ' – שמאלה.

600 מ' – קפיצות בדרך וירידה.

700 מ' – מעבר בקר. ירידה משובשת ומסולעת. למי שמצויד ברכב כביש-שטח רך, רצוי להוריד מכוון חיצוני שינווט את הנהג. ראו טיפ נהיגה בנושא.

1.5 ק"מ – מתחברים לדרך עפר נוחה ופונים ימינה. המשך ירידה.

2.3 ק"מ – חיבור לכביש (מימין, תחנת שייח עלי).

נכנסים לכיכר (צומת מעלה גמלא) ומתחברים לכביש 92 – שמאלה לצומת צמח, ימינה לצומת כפר נחום. סוף מסלול.