אל הר חרמון שבמדבר יהודה

מסלול טיול 4X4 יפיפייה במדבר יהודה. עליות תלולות, תצפיות מרהיבות

מאת יואב קווה
  • אזור:

    מדבר יהודה וים המלח
  • אורך:

    25 ק"מ
  • משך:

    8 שעות
  • עונה מומלצת:

    אביב, קיץ, סתיו, חורף
  • מגבלות שטחי אש:

    ניתן לטייל בסופי שבוע ובחגים בלבד



הר חרמון, מתברר, יש גם במדבר יהודה. מדובר ברכס צר וארוך ששוכן בחלק הצפון-מזרחי של מדבר יהודה. ג'בל חרמון מתנשא לגובה של 91 מטרים מעל פני הים. אולי זה נשמע מעט, אבל צריך להביא בחשבון שגובהו של ים המלח הסמוך הוא מינוס 400 מטרים. מראש ההר הזה, כך לפי חוקרים אחדים, השליכו ביום כיפור את השעיר לעזאזל. חוקרים אחרים טוענים שהשעיר המסכן הושלך דווקא מג'בל מונטאר הסמוך. כך או אחרת, התצפית מראש הר חרמון היא חובה לכל ג'יפאי חובב טיולים. רואים מכאן את יריחו וצפון ים המלח, את רכס הרי מואב שממזרח, את הקרנטל והסרטבה מצפון, את מורדות הרי השומרון ובכיוון מערב את המורדות המזרחיים של הרי יהודה ואת השוליים של מדבר יהודה ובקעת הורקניה.

ג'בל חרמון שבמדבר יהודה

ג'בל חרמון שבמדבר יהודה. הירידה – תלולה

מסלול הטיול שלפניכם מתאים לכל רכב קשוח שמצויד בהילוכי כוח – החל בסוזוקי ג'ימני וסוזוקי ויטארה, דרך מיצובישי פאג'רו וניסאן פאתפיינדר וכלה בטויוטה לנדקרוזר ולנדרובר דיסקברי. הוא לא מתאים לרכבי כביש-שטח רכים, כדוגמת יונדאי ix35, קיה ספורטאז' או ניסאן קשקאי – אלא אם כן ייעזרו במשיכה קלה / גרירה בטיפוס לחרמון עצמו.

נקודת ההתחלה היא צומת אלמוג, על כביש מספר 1 שיורד מירושלים לים המלח. בצומת יש תחנת דלק ומזנון. כאן מומלץ לנקז כ-15% מלחץ הניפוח בצמיגים – הורדת האוויר תשפר את יכולת העבירות של הרכב ותקטין את הסיכון לנקר.

המסלול המלא מופיע בספר מסלולי הטיול לרכב שטח מאת יואב קווה. 
להזמנת הספר במחיר מיוחד לחברי האתר >> "ספר מסלולים 4X4"

גבל חרמון ב

קורס נהיגת שטח עם יואב קווה - למתחילים ומתקדמים

אולי תתעניינו גם במסלולים הבאים: