רנגלר החדש הושק בישראל

מרכב קצר או ארוך, שלוש רמות גימור ומנוע אחד ויחיד - בנזין טורבו, 2.0 ל' עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים. קבלו את רנגלר JL החדש

מאת יואב קווה 03.12.18
https://www.youtube.com/watch?v=avHvyM6BVAo
https://www.youtube.com/watch?v=avHvyM6BVAo

זהו, הוא כאן. רגע לפני ש-2018 מסתלקת לדרכה, החל השיווק של רנגלר JL החדש בישראל.
כפי שכבר העלה מבחן הדרכים שערכנו זהו הרנגלר הטוב ביותר עד היום שמציע – לראשונה – לא רק יכולת שטח גבוהה אלא גם התנהגות כביש נאותה.
במפתיע זנח היבואן, חברת סמל"ת, את מנוע ה-3.6 ל' והחליט לייבא את JL אך ורק עם מנוע הבנזין-טורבו 2.0 ליטרים. ההספק ירד מעט מ-285 כ"ס ל-272 כ"ס אבל המומנט גדל מ-35 קג"מ ל-40.8 קג"מ שמתקבלים בסל"ד נמוך יותר ומכאן שבפועל המנוע הזה נותן תחושה בשרנית וחזקה יותר ומשיג גם צריכת דלק חסכונית יותר בכ-25 אחוז.

ג'יפ רנגלר זויית מרכב גישה נטישה

התאוצה ל-100 קמ"ש השתפרה בחצי שניה: 7.6 ש' לעומת 8.1 ש'. השיפור בצריכת הדלק מושג גם בזכות תיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה, לעומת 5 בלבד בדגם היוצא.
עוד חידוש מרעיש: לראשונה מצויד הרנגלר בדיפרנציאל אורכי מרכזי והמשמעות היא שאפשר לנהוג בכביש גם במצב של הנעה לכל הגלגלים, ממש כמו לנדרובר דיסקברי או טויוטה לנדקרוזר (בדורות הקודמים של רנגלר – בכביש רק עם הנעה אחורית).

הדגם החדש מציע בסיס גלגלים ארוך יותר ב-6.1 ס"מ בגרסה הארוכה או 3.5 ס"מ בגרסה הקצרה. המשמעות היא מרחב פנים משופר וגם יציבות כיוונית טובה יותר במהירויות גבוהות בכביש.  
המרכב של הרנגלר פריק והשמשה הקדמית מתקפלת. לטענת היצרן אפשר לבצע את כל ההליך הזה, כולל פירוק דלתות, ב-17 דקות בלבד.
רנגלר החדש משווק בשתי גרסאות מרכב: קצר – 2 דלתות או ארוך – 4 דלתות.
ובשלוש רמות גימור: ספורט, סהרה, רוביקון.

ג'יפ רנגלר מרכב

רמת גימור "ספורט" מצוידת בחישוקי אלומיניום 17", חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, חלונות אחוריים כהים, שלושה משטחי מיגון תחתי מקוריים, כיסוי גלגל, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מראה מרכזית מתכהה חשמלית.
גרסת הסהרה מכילה בנוסף גם מדרגות צד דקורטיביות (לא לשטח קשה!), חיישני חניה קדמיים, כיסוי גלגל קשיח, בקרת שיוט עם שמירת מרחק אוטומטית, בלימה אוטונומית במצב חירום, מערכת ניטור רכבים בשטח מת, מערכת זיהוי רכבים חולפים בנסיעה לאחור. בנוסף חישוקי 18", מושבי עור, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע ALPINE עם סאב.
גרסת הרוביקון מכילה אבזור זהה לגרסת הספורט ובנוסף: חישוקי 17" עם צמיגי BF AT, תאורת LED מלאה, חיישני חניה קדמיים, מסכי חיווי בנסיעת שטח. ומה שבאמת חשוב – סרנים מחוזקים, נעילת דיפרנציאל אחורית וקדמית, ניתוק מוט מייצב קדמי, יחס העברה 4:1 ב-LOW (לעומת 2.7:1 בשאר הגרסאות).
המחירים מתחילים ב-299 אלף שקל לספורט קצר ומגיעים ל-399 אלף שקל לרוביקון ארוך ו-419 אלף שקל לסהרה ארוך.
מבחן הדרכים המלא לרנגלר JL החדש מאת יואב קווה יפורסם בקרוב באתר "שבילים 4X4".


לטייל עם חברת "שבילים 4X4" – לטייל בראש שקט

1. בסופ"ש חנוכה אל הר כרכום
2. לקורס נהיגת שטח עם יואב קווה >> כאן
3. פירוט כל הטיולים שלנו >> לחצו כאן