שבעה מיתוסים בנהיגת שטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

שבעה מיתוסים בנהיגת שטח

מיגון גחון - באמת הכרחי? מה שלא הולך בכוח יילך בעוד יותר כוח? ולמה כולם שמים יד על החלון? שבעה מיתוסים שבאמת הגיע הזמן לנפץ


סוזוקי ג'ימני 4X4

סוזוקי ג'ימני בנחל פרצים עליון



1.  כוח

הסלוגן הוא "מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח". ויש כאלה שמוסיפים – "מה שלא הולך בעוד יותר כוח, הולך באלימות". זה נשמע יפה, אבל זה בדרך כלל לא נכון. כשאנחנו רוצים לצלוח שטח קשה, למשל עלייה מסולעת, הבעייה היא לא מחסור בכוח מנוע. הסתכלו בסוזוקי סמוראי וממשיכו סוזוקי ג'ימני. הם מטיילים על הגבעות וההרים כמו עיזים. כמעט כלום לא עוצר אותם וזאת למרות שמתחת למכסה שלהם פועם מנוע קטן וחלש.

למעט מקרים מסוימים של חול, בוץ ודרדרת – הבעיה היא לא מחסור בכוח מנוע. מה שקובע זו האחיזה של הצמיגים בקרקע. האחיזה הזאת מושפעת מהרבה גורמים – השטח עצמו, סגנון הנהיגה ומכלולים רבים ברכב עצמו – צמיגים, מתלים, דיפרנציאלים, סרנים ויחסי העברה.

 2. קצב

שיירות הגמלים של שבטי הנבטים עשו את דרכן לפני 2,000 שנה מדרום תימן לנמל עזה בקצב של כ-35 ק"מ ביום. למעשה, הקצב הזה לא השתנה עד היום. בטיול משפחתי ברכבי שטח עוברים בממוצע 35 ק"מ.

ניסיון להספיק לגמוא למרחקים גדולים יותר ולהגיע להרבה מקומות פירושו נסיעה בקצב מהיר. נהיגה מהירה מביאה איתה טלטולים עצבניים של הרכב. היא לא נעימה לנוסעים, מתישה את הילדים ועלולה לפגוע במכלולים של הרכב ובמיוחד בגחון ובצמיגים.

עדיף לנסוע בנחת, להינות מהדרך והנופים, לעצור להפסקות רבות.

3. מרווח גחון

יבואן הרכב מתגאה בפרסומת  "מרווח גחון ענק של 22 ס"מ". מה זה אומר? זה אומר שהרווח בין הנקודה הכי נמוכה בגחון הרכב לבין הקרקע הוא 22 ס"מ. נשמע מרשים אבל בפועל די חסר משמעות. כשהרכב נמצא בתנועה, ובמיוחד בשטח קשה, הוא מתנדנד מעלה-מטה. הקפיצים ובולמי הזעזועים של הרכב נפתחים ונסגרים ומרווח הגחון כל הזמן משתנה: פעם הוא 22 ס"מ ופעם...

עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה




תגובות לכתבהחזור לראש הדףחזרה לראש הדף

האימייל לא יוצג באתר.

  • נהיגת שלג - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] טיפים לנהיגת בחול שבעה מיתוסים בנהיגת שטח […]

  • focalist: כל מילה בסלע

    כיף תמיד לקרוא ולהחכים... לגבי היד על החלון, במצב שהרכב יתקרב לסלע או חס וחלילה יתהפך על הצד, היד תשלח באופן אינסטינקטיבי לעצור את הנפילה... שתי הטונות של הרכב ימחצו את היד אל מול הסלע... בקרב הזה היד תמיד תפסיד ;)

  • נהיגת ראלי: פליק פלאק סקנדינבי - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] טיפים לנהיגת בחולשבעה מיתוסים בנהיגת שטח […]

  • נהיגת בוץ 4X4: איך לנהוג בבוץ - המדריך השלם - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] טיפים מנצחים לנהיגת שטחטיפים לנהיגת בחולשבעה מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת […]

  • הייליפט - כן או לא? - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] >>חמישה טיפים מנצחים לנהיגת שטחטיפים לנהיגת בחולשבעה מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת […]

  • טיפ נהיגה: ניתוק ESP בשטח - מתי לוחצים על הכפתור הזה? - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] >>חמישה טיפים מנצחים לנהיגת שטחטיפים לנהיגת בחולשבעה מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת […]

  • טיפים לנהיגת שטח - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […]  וגם >> שבעה מיתוסים בנהיגת שטח […]


צור קשר