סובארו XV מחלץ טויוטה לנדקרוזר ועקרון ההתנגדות

זה מה שקרה בטיול שנערך לאורך נחל ציפורי בהובלת חגי זומר, בוגר "מוסמך שטח" התכנית להכשרת מובילי קבוצות מבית "שבילים 4X4". סובארו XV מחלץ טויוטה לנדקרוזר - אבל רק אחרי ההנחיה שנתן המדריך. שימו לב לעיקרון ההתנגדות והחשיבות של הגה ישר

מאת יואב קווה 05.08.19
https://www.youtube.com/watch?v=wNHMG1ggwsA
https://www.youtube.com/watch?v=wNHMG1ggwsA

סובארו XV מחלץ לנדקרוזר ?!
זה מה שקרה בטיול שנערך בשבת האחרונה לאורך נחל ציפורי.
הטיול התקיים בהובלת חגי זומר, בוגר "מוסמך שטח" התכנית להכשרת מובילי קבוצות מבית "שבילים 4X4". 

גרירה חילוץ

חיבור ישר בין הרכבים // צילום: רמי גלבוע

שימו לב לנקודה הבאה: בשלב הראשון של החילוץ הסובארו לא הצליח למשוך את הטויוטה – ופרפר במקום.
ואז הגיעה ההנחיה של המדריך חגי אל נהג הלנדקרוזר: "הגה טיפה ימינה".
המטרה – ליישר את ההגה.
זהו עקרון ההתנגדות: ברגע שההגה (הגלגלים הקדמיים) לא בקו אחד עם הכבל המושך, מתווספת התנגדות (מיותרת!).
ה-XV נדרש למשוך את הלנדקרוזר קדימה, אבל הלנדקרוזר מצביע הצידה.
וזהו אחד הכללים הבסיסיים בגרירה וחילוץ: לוודא קו ישר בין הנגרר לגורר.
למעשה עקרון ההתנגדות רחב יותר ומתייחס לא רק לחילוצים.

מסלול נחל הבשור סובארו XV

בתנאים דלי אחיזה – להקפיד על הגה ישר

גם בנסיון התקדמות של רכב יחיד במעלה תלול, דרדרת, משטח בוץ, חול וכל שטח דל אחיזה – יש להקפיד ככל הניתן על הגה ישר.
כל דרישה כפולה שנציב בפני הרכב – גם להתקדם בשטח קשה וגם לפנות ימינה או שמאלה – היא תוספת מיותרת של התנגדות.
תנו דעתכם לעיקרון הזה בפעם הבאה שאתם מנסים לצלוח שטח קשה והקפידו על מינימום הפניה של ההגה.
שורה תחתונה: סובארו הוא יצרן בעל מוניטין רב שנים בתכנון ובנייה של מערכות 4X4 יעילות מאוד בהעברת הכוח לקרקע. XV הוא לא רכב שטח קשוח. אין לו תיבת העברה עם הילוכי כוח, לא מהלך מתלה ארוך ולא צמיגי שטח. ובכל זאת הוא הצליח למשוך החוצה את הלנדקרוזר – שבינינו, לא היה שקוע עמוק בבוץ.

תכנית הטיולים של חברת שבילים >>

הדרכות הנהיגה של חברת שבילים >>