פרויקט היילקס ויגו

נקודת ההתחלה ברורה: היילקס ויגו משומש סטנדרטי. היעד? רכב טיולים ורסטילי. איך עושים את זה, מה באמת חשוב ומה התקציב הדרוש? פרויקט חדש בשיתוף הקוראים

מאת יואב קווה 01.02.21
https://www.youtube.com/watch?v=_z2qgSBUt5s
https://www.youtube.com/watch?v=_z2qgSBUt5s

את ההיילקס שלפניכם רכשנו מאיש נחמד, שגר ביקנעם המושבה. חובב מושבע של טנדרים אבל לא מעמיס עליהם כלום. חובב טנדרים אבל לא יורד איתם לשטח.
ההיילקס הזה, ויגו  אוטומטי שנת 2008, נסע כל יום בשיא העדינות על האספלט הסלול מיקנעם לחיפה. ואם תציצו למטה, תראו שהוא אפילו לא נשרט.
הרכב סטנדרטי לחלוטין. קפיצים ובולמיים מקוריים. מרווח גחון רגיל ונמוך. לא תמצאו כאן מיגון גחון ולא שום שיפור.
אנחו רוצים לקחת אותו ולעשות לו מייק אובר טוטאלי. להפוך אותו מהיילקס צמחוני לחיית טרף. היילקס משופר מהאגדות.
קבלו את פרויקט היילקס.
כך הופכים טנדר סטנדרטי לרכב טיולים אולטימטיבי.

טויוטה היילקס ויגו 2008

למה בחרנו דווקא בהיילקס?
כי יש לו קבלות  היילקס נבחר להיות הרכב של המשלחת הראשונה שהגיעה לקוטב הצפוני בנהיגה – זה היה בשנת 2007. בסדרת הרכב הבריטית טופגיר הטביעו היילקס בים הפתוח והוא הניע. שרפו אותו והוא הניע. פוצצו מתחתיו רב קומות – והוא הניע.

אם יום אחד תפקוד חלילה את העולם שואה גרעינית. ישרדו אותה רק ג'וקים והיילקסים.
זה רכב פשוט, אמין וחזק. היילקס זה רכב שאפשר לסמוך עליו.
זה הרכב המתאים לנו ביותר לפרויקט השיפורים שלפניכם.

טויוטה היילקס ויגו 2008

מדובר בהיילקס דור שביעי – קיבל את הכינוי ויגו. הדור הזה מהפכני לעומת קודמו, הן בביצועים והן ברמת הנוחות. היילקס תמיד נחשב רכב קרבי. בדור השביעי הוא גם קיבל מנוע חזק, זהה לזה של לנדקרוזר, 3.0 ליטרים טורבו דיזל עם 171 כ"ס. הביצועים חזקים ונוחות הנסיעה טובה משמעותית מהדורות הקודמים של אותו רכב.

ומה לגבי יכולת השטח? היא טובה באופן בסיסי, עם תכנון שלדה חכם ויעיל. שלדת סולם וסרן חי מאחור + מהלך מתלה רציני. כוח המנוע עובר בשגרה לשני הגלגלים האחוריים. דרך תיבת העברה ניתן לרתום גם את הקדמיים ולבחור ביחס העברה נמוך.
אלא שהרכב הסטנדרטי הזה לא מצויד בבקרת משיכה ולא בנעילה אחורית (הופיעה בדור זה רק בדגמים הידניים).

טויוטה היילקס ויגו שטח טויוטה היילקס ויגו שטח  

המטרה שלנו היא מהפך. לקחת את ההיילקס הזה כמו שהוא ולהפוך אותו לרכב טיולים אולטימטיבי, כזה שיודע לקחת משפחה שלמה בשיא הנוחות עם כל הציוד, לינת קמפינג בהר הנגב ואם צריך לטפס את מעלה עשוש/רמון/מרזבה אז מטפסים.

שתי מטרות לפרויקט שלנו:

  1. שיפור יכולות השטח והעבירות.
  2. התאמת הרכב לקמפינג משפחתי בעומק השטח, כולל כל הציוד. כן, כמו שהאוסטרלים יודעים ואוהבים.

מה בדיוק נתקין? איך תיראה התוצאה הסופית?
זה תלוי גם בכם.
פרויקט היילקס יתבצע בשיתוף הקוראים והצופים.
כתבו לנו – מה אתם הייתם רוצים לראות בהיילקס של שבילים? אילו שיפורים אתם הייתם מתקינים?
איך אתם הייתם הופכים אותו לחיית שטח וטיולים אולטימטיבית? 
כמה כסף הייתם משקיעים בפרויקט כזה?
כתבו לנו כאן ונפרסם את הסטטיסטיקה שתתקבל.

פרויקט היילקס ויגו – לפרק השני בסדרה >>

פרויקט היילקס יוצא לדרך. להתראות בפרק הבא

 

מוסמך שטח

מוסמך שטח. התכנית להכשרת מובילי קבוצות מבית "שבילים" מוסמך שטח – כל הפרטים כאן >>

 

 

פראדו

נהיגה עצמית ברכב שטח משופר – כל הפרטים כאן >>