פרויקט אאוטבק – פרק שלישי

ערכת הגבהה - צ'ק. התאמות לתת שלדה ומאריכי בולמים - צ'ק. ואיך היא מתנהגת עכשיו? אאוטבק - פרויקט שיפורים בהמשכים, פרק שלישי

מאת יואב קווה 21.06.22

תקציר: רכשנו אאוטבק 2.5 ל' מודל 2009 במחיר מציאה מתוך מטרה להפוך אותה לרכב שבילים וטיולים מפנק, שיודע לגהץ שבילים ופה ושם גם עבירויות בדרגת קושי קלה בסולם לנדקרוזר. 
שלב ראשון: קיט הגבהה מתוצרת "פרימיטיב רייסינג", בשילוב קפיצים של דובניסונס (כן, בצבע טורקיז). 

סובארו אאוטבק הגבהה
החשש שלי היה שהתוצאה תהיה קשיחה מדי. הסטאפ המקורי של אאוטבק הוא רך ונוח מאוד. הזהירו אותי שהקפיצים של דובינסונס "יהרגו" את המכונית, שהיא תהפוך ל"בטון" או לפחות ל"קרש". 
יצאתי לסיבוב מבחן, בכבישים השבורים של דרום תל-אביב. מייד הרגשתי. היא נוקשה יותר, בהחלט, אבל לא בלתי נוחה. ויש דקויות. אני עובר באמפ או סדק בכביש. המתלה הקדמי מגיב בנוקשות יחסית. התחושה היא שהקפיץ חזק מדי עבור הבולם. מאחור, למרבה השמחה וההקלה, המצב הרבה יותר טוב. התגובה נוקשה יותר אבל יש עידון. כלומר לא רק שיכוך מוצלח אלא אפילו עידון. הקרדיט הוא לערכה של "Primitive racing" שיודעת למקם את הבולם האחורי בדיוק בטווח הפעולה המדויק לו. 

סובארו אאוטבק שטח
מהכבישים המשובשים של דרום תל אביב לפיתולי האספלט בכבישים של הרי ירושלים. אאוטבק היא הרי – גם או בעיקר – חיית כביש. שיסיתי אותה בכמה עיקולים והמסקנות עלו במהירות. נכון, היא נוקשה יותר. אבל גם ספורטיבית יותר. המכונית פחות "נמרחת" בסיבובים. היא שומרת על זווית גלגול שטוחה ונצמדת נהדר לאספלט. 

סובארו אאוטבק במסלול
בצילום – אאוטבק לא מוגבהת בנחל לבן / צילום: אלון רון

ובשבילים? תענוג. אאוטבק עם סט הקפיצים החדש והערכה של "פרימיטיב" היא מכונה לגיהוץ דרכי עפר. הדבר היחיד שמגביל את המהירות זו השפיות שעוד נשארת לי בין האוזניים. שום לנדקרוזר לא יכול להתקרב לקצב בו טורפת המכונית הזאת את השבילים הכבושים. בזכות ערכת ההגבהה היא נשארת מאוזנת, לא מתנדנת מדי ולא מאבדת מרווח גחון גם כשיש שקעים בדרך ומתעורר לרגע חשש לחבוט את הגחון או את אחד הפגושים. 

סובארו אאוטבק פרויקט הגבהה קפיץ

סיכום ביניים: סט ההגבהה מוצלח. אל תוותרו על הערכה של "פרימיטיב רייסינג". עדיין ניכרת עצבנות/קשיחות מלפנים. החלפה של הבולמים הקדמיים – אני שוקל לרכוש בילשטיינים – תשפר את השיכוך מלפנים. 
בסך הכל ההגבהה מורגשת מאוד ותורמת לא רק לנראות של הרכב אלא גם לביטחון של הנהג בשטח. 
ואיך האאוטבק המוגבהת שלנו מתנהגת בשטח יותר טכני? כיצד היא מתמודדת עם מדרגות ובולדרים קטנים? על כך בפרק הבא. וגם על סט הצמיגים החדש שרכשנו לה.  

לקריאה נוספת:
פרויקט אאוטבק – פרק  1>>
פרויקט אאוטבק – פרק 2 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 3 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 4 >>

להצטרפות לקבוצת ווצאפ שקטה לעדכונים מהשטח >>