פרויקט אאוטבק – פרק ראשון

איך להפוך סובארו אאוטבק מרווחת, נוחה וספורטיבית לרכב שבילים מהנה במיוחד? פרויקט אאוטבק - שיפורים בהמשכים

מאת יואב קווה 23.05.22

סובארו אאוטבק במסלול

פרק ראשון בסדרה
טויוטה לנדקרוזר זה רכב שטח נהדר שיודע להתמודד היטב עם עליות מסולעות. ואני לא מדבר על ג'יפ רנגלר שהוא בכלל חיית עבירויות. אבל מה לעשות שאת רוב הקילומטרים שלנו אנחנו גומאים בכבישים ולא במעלה רמון. 
מפלצות השטח הן פשרה ביומיום שלנו, בוודאי כשמדובר בכלי רכב מוגבהים, נעולים בצמיגי שטח ועמוסים במאות קילוגרמים של ציוד. ועוד לא דיברנו על צריכת הדלק השערורייתית.
אז החלטתי לקנות אאוטבק, סובארו אאוטבק. לא, לא במקום רכב שטח קשוח של ממש.
סובארו אאוטבק כרכב נוסף, רכב כביש שקט וספורטיבי, שיכול לתת מענה גם לחלק ניכר ממסלולי השטח.

סובארו אאוטבק דור 4

רכשתי אאוטבק מודל 2009 עם 140 אלף ק"מ על השעון בקצת יותר מ-30 אלף שקל.
ובחודשים הקרובים אתחיל בסדרת שיפורים.
כי אי אפשר בלי שיפורים.
כי אני רוצה להטביע חותם אישי – שזו לא תהיה עוד אאוטבק גנרית. 
כי עם כל הכבוד, אאוטבק מקורי הוא רך מדי, נמוך מדי ובקושי מטפס מדרכה.

למה בכלל אאוטבק?
כי ההיצע גדול, כי המחירים זולים ובעיקר כי זו מכונית נהדרת. סובארו אאוטבק היא מכונית שפשוט כיף להתנייד איתה לאורך הרבה מאוד קילומטרים ובמהירות ממוצעת גבוהה.
זו מכונית נינוחה ובלתי מעייפת. יש לה שלדה מעולה שמשתפת פעולה עם הנהג, הן בעיקולי אספלט והן בדרכי עפר.
ומעבר לכך, אאוטבק היא מכונית איכותית ואמינה.

סובארו אאוטבק סביבת נהג

רגע, למה אאוטבק ולא פורסטר?
שאלה טובה. הרי יכולת השטח "הטבעית" של פורסטר היא טובה יותר – מתבטא בעיקר בזוויות מרכב (גישה, בטן ונטישה) טובות יותר.
יש כמה סיבות לבחירה שלי באאוטבק.
זה רכב נוח יותר, מפנק ומאובזר יותר. זה רכב מרווח הרבה יותר – ארוך בלמעלה מ-20 ס"מ בהשוואה לפורסטר ומצויד בתא מטען ענק. המנוע, 2.5 ליטרים, חזק יותר בהשוואה ל-2.0 ליטר של הפורסטר. ובאופן כללי זהו רכב הרבה יותר כיפי לנהיגה ושימוש יומיומי. ולגבי יכולת השטח, אל דאגה, האאוטבק הזה עוד יטרוף פורסטרים תמימים לארוחת בוקר.

סובארו אאוטבק

כמה מילים על סובארו אאוטבק
הכביש-שטח-מנהלים של סובארו מבוסס על שלדה של סובארו B4/לגאסי עם הנעה לכל הגלגלים, מרכב סטיישן ומרווח גחון משופר. המודל שרכשנו, 2009, הוא הדור הרביעי של הרכב.
(הדור הראשון שווק בעולם בשנים 1994 עד 1998. הדור השני עד 2003. השלישי עד 2009. הרביעי משנת 2009 עד 2014. החמישי עד 2019 והשישי מ-2020).
הדור הרביעי רחב וגבוה בהשוואה לזה שקדם לו. המנוע בנפח 2.5 ליטרים מפיק 167 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מירבי של 23.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה. אין לו יחס העברה נמוך ולא דיפרנציאל אחורי ננעל. יש בקרת משיכה וכרגע זה הכל.

עד כאן הפרק הראשון ב"פרויקט אאוטבק". בפרק הבא נתחיל בשיפורים ויש מה לשפר (וגם מה לספר).
אילו שיפורים תרצו לראות ברכב? מה אתם הייתם משפרים? כתבו לנו כאן בתגובות

לקריאה נוספת:
פרויקט אאוטבק – פרק  1>>
פרויקט אאוטבק – פרק 2 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 3 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 4 >>

להצטרפות לקבוצת ווצאפ שקטה לעדכונים מהשטח >>