פרויקט אאוטבק – פרק ראשון
איך להפוך סובארו אאוטבק מרווחת, נוחה וספורטיבית לרכב שבילים מהנה במיוחד? פרויקט אאוטבק - שיפורים בהמשכים
פרק ראשון בסדרה
טויוטה לנדקרוזר זה רכב שטח נהדר שיודע להתמודד היטב עם עליות מסולעות. ואני לא מדבר על ג'יפ רנגלר שהוא בכלל חיית עבירויות. אבל מה לעשות שאת רוב הקילומטרים שלנו אנחנו גומאים בכבישים ולא במעלה רמון.
מפלצות השטח הן פשרה ביומיום שלנו, בוודאי כשמדובר בכלי רכב מוגבהים, נעולים בצמיגי שטח ועמוסים במאות קילוגרמים של ציוד. ועוד לא דיברנו על צריכת הדלק השערורייתית.
אז החלטתי לקנות אאוטבק, סובארו אאוטבק. לא, לא במקום רכב שטח קשוח של ממש.
סובארו אאוטבק כרכב נוסף, רכב כביש שקט וספורטיבי, שיכול לתת מענה גם לחלק ניכר ממסלולי השטח.
רכשתי אאוטבק מודל 2009 עם 140 אלף ק"מ על השעון בקצת יותר מ-30 אלף שקל.
ובחודשים הקרובים אתחיל בסדרת שיפורים.
כי אי אפשר בלי שיפורים.
כי אני רוצה להטביע חותם אישי – שזו לא תהיה עוד אאוטבק גנרית.
כי עם כל הכבוד, אאוטבק מקורי הוא רך מדי, נמוך מדי ובקושי מטפס מדרכה.
למה בכלל אאוטבק?
כי ההיצע גדול, כי המחירים זולים ובעיקר כי זו מכונית נהדרת. סובארו אאוטבק היא מכונית שפשוט כיף להתנייד איתה לאורך הרבה מאוד קילומטרים ובמהירות ממוצעת גבוהה.
זו מכונית נינוחה ובלתי מעייפת. יש לה שלדה מעולה שמשתפת פעולה עם הנהג, הן בעיקולי אספלט והן בדרכי עפר.
ומעבר לכך, אאוטבק היא מכונית איכותית ואמינה.
רגע, למה אאוטבק ולא פורסטר?
שאלה טובה. הרי יכולת השטח "הטבעית" של פורסטר היא טובה יותר – מתבטא בעיקר בזוויות מרכב (גישה, בטן ונטישה) טובות יותר.
יש כמה סיבות לבחירה שלי באאוטבק.
זה רכב נוח יותר, מפנק ומאובזר יותר. זה רכב מרווח הרבה יותר – ארוך בלמעלה מ-20 ס"מ בהשוואה לפורסטר ומצויד בתא מטען ענק. המנוע, 2.5 ליטרים, חזק יותר בהשוואה ל-2.0 ליטר של הפורסטר. ובאופן כללי זהו רכב הרבה יותר כיפי לנהיגה ושימוש יומיומי. ולגבי יכולת השטח, אל דאגה, האאוטבק הזה עוד יטרוף פורסטרים תמימים לארוחת בוקר.
כמה מילים על סובארו אאוטבק
הכביש-שטח-מנהלים של סובארו מבוסס על שלדה של סובארו B4/לגאסי עם הנעה לכל הגלגלים, מרכב סטיישן ומרווח גחון משופר. המודל שרכשנו, 2009, הוא הדור הרביעי של הרכב.
(הדור הראשון שווק בעולם בשנים 1994 עד 1998. הדור השני עד 2003. השלישי עד 2009. הרביעי משנת 2009 עד 2014. החמישי עד 2019 והשישי מ-2020).
הדור הרביעי רחב וגבוה בהשוואה לזה שקדם לו. המנוע בנפח 2.5 ליטרים מפיק 167 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מירבי של 23.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה. אין לו יחס העברה נמוך ולא דיפרנציאל אחורי ננעל. יש בקרת משיכה וכרגע זה הכל.
עד כאן הפרק הראשון ב"פרויקט אאוטבק". בפרק הבא נתחיל בשיפורים ויש מה לשפר (וגם מה לספר).
אילו שיפורים תרצו לראות ברכב? מה אתם הייתם משפרים? כתבו לנו כאן בתגובות
לקריאה נוספת:
פרויקט אאוטבק – פרק 1>>
פרויקט אאוטבק – פרק 2 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 3 >>
פרויקט אאוטבק – פרק 4 >>
להצטרפות לקבוצת ווצאפ שקטה לעדכונים מהשטח >>
: אאוטבק
אני מחזיק 1 כזו רוצה גם לשפר
: אין ספק שטוארג זו אופציה מעולה
רכב מצויין ואמין עם עבירות שטח מעולה שלא יורדת מלנדקרוזר ופאג'רו
: פולקסווגן טוארג
במחיר הזה אפשר למצוא טוארג דיזל v6 עם הילוך כח ויכולת שטך לנוחיות של מכונית פאר
: סלע
רכב מעולה אבל, בארץ כבר הכינו כמה יחידות וזה לא זה.
: יופי של פרויקט
רכב מעולה לשטח קל וחלות.....בדיוק עושה את אותו פרויקט על גדם 2007 אם מנוע 3 ליטר ...הוא כבר מוגבה ...בתהלחים של מיגונים ושנורקל עכשיו
: תוספות
למעט מיגונים מה ניתן עוד לבצע אשמח לדעת מה עושים עם זוויות הגישה ועזיבה במכשולים נראה שהרבה פלסטיקים ישארו אשמח ללמוד
: אחלה רכב
היתה לי אאוטבק 2012 כמה שנים, רכב פצצה. כמובן מתבקש צמיגי 50-50, הגבהה ומיגון. זויות הגישה והנטישה על הפנים אז אולי גם החלפת פגושים. אם יש נעילה אחורית לדגם שים גם.. אחרת לא לשכוח בשטח ללחוץ על הכפתור ביטול החלקה:)
: מצטרף לפרוייקט שלך. תודיע ונעשה יחד.
שלי כבר עם הגבהה מעל הפולמים, מיגון, וו וצמיגי קונטיננטל ATR וגז 7 שנים ) .
: זרוק עצם
מת על האוטו הזה רק בדיוק בגלל המגבלות שציינת לא קניתי.. ובסוף הכתיבה היפה חכו להמשך :-)זה לא אנושי
: שיפורים שהייתי רוצה לראות
ברכות על הרכב החדש מבחינת שיפורים, נעילת דיפרנציאל אחורי - קיימת אוטומטית בשוק בארץ. שיפורי גיר - הן לאמינות והן לשיפור העבירות (נעילה מרכזית אלקטרונית?) זיווד
: להתחלה...
אני רוצה לראות נעילת גיר חשמלית 50/50. נעילה אחורית מכאנית לדיפ' האחורי "לוקרייט". צמיגים אגרסיביים לשטח. שישבו על סט ג'אנטים חזק מאוורר ואיכותי. בולמים קפיצים משופרים. קיט הגבהה ע"י ספייסרים לפחות 5 ס"מ בין הבודי לראש הבולם. מיגון תחתון למנוע + גיר + מיכל דלק + דיפ' אחורי. כונס על מכסה המנוע. פתחי איוורור במכסה המנוע. שנורקל. גגון שטוח. לדים קדמיים ואחוריים. וזה להתחלה... 😀👍
: נעילת אחורית turq master
השדרוג הכי משמעותי שישפר פלאים את היכולות זה נעילת דיפרנציאל אחורית של טורק מסטר. 500 דולר בחול
: תתחדש,קנית אחלה אוטו..
אני עם אאוטבק 2010 מוגבה עם כננת ומיגון. רכב מפנק ברמה אחרת. (יש לי גם פורסטר 2015
: מת על הרכב הזה!
עוקב
amidar: עוד שיפורים שנרצה לראות...
התקנת צמיג רזרבי מחוץ לתא המטען, התקנת סולם לגג
amidar: שיפורים שנרצה לראות...
הוספת הגבהה הוספת מיגון מלא (כולל חיתוכי טמבון) החלפת צמיגים הוספת כננת הוספת וו גרירה מכשיר קשר קבוע ברכב שדרוג מערכת מולטימדיה הוספת גגון נשיאה \ תא חפצים לגג התקנת מקרר בבגאז' (קבוע\ניתן להסרה) התקנה ארגונית לחפצים בבגאז' הוספת מערכת הנעה בגז חיבור מתקן נשיאה לאופניים הוספת פסי הגנה בצדדים (לא מדרך רגל!)
: שאפו
שאפו! כבר מחכה לפרק הבא
: מעניין
מעניין יהיה לעקוב אחריך. תודה רבה
: בהצלחה!
מסקרן מאוד! בהצלחה. אשמח לשמוע על הגבהות.
: נו כבר
מתי הפרק הבא
: שאלה
יש טעם להחליף טריוס באאוטבק?
: רכב מעולה
בתור אחד שטייל עם אאוטבק מוגבה ממוגן במשך 10 שנים (גם איתך) יכול רק להמליץ. רכב נהדר.
: אאוטבק
הגבהה , פתוח לשמוע עוד המלצות.. מה עם להוזיל את צריכת הדלק ?
: שלומי שגיא אאוטבק לוקח אותך רחוק
מרגע שקניתי אאוטבק ב2012 לא הפסקתי להנות הנהיגה בשטח או בכביש כפית וקלילה עבירות מדהימה על ידידות מופלא בין הנהג לרכב שמגיב לכל שיגעון ממעלות במכתש רמון דרך הבשמים ונחלי הערבה מדבר יהודה והביקעה .ועוד טיולי שטח מדהימים שמצרפים ג'יפים חולי שטח כמונו .
: The best
בתור סווברואיד ותיק שכבר התנסה בכל הדגמים, החל מ B3 ועד פורסטר טורבו, ה outback היא הדגם הכי מוצלח.
: רכב פצצה
אחלה רכב יש לו עבירות נהדרת והמעלה שהוא נותן מענה הן לנביעה בכ,יש והן לנסיעה בשטח ! שמתי לו מערכת גז וכשאני מאמץ את הרכב, כמו ,שטח או בעליות אני מעביר לבניין בכדי לשמור על מנוע, והרכב נוסע פצצה... בגרוש כסף..