פרויקט היילקס – סיום העונה
פרויקט היילקס הגיע לסיומו במבחן שטח קשוח - מעלה סלעי בהרי ירושלים. האמת, היה ..
צילומים ועריכה: יאיר קוה, "צב הפקות"
טויוטה היילקס לדורותיו נחשב רכב קרבי, קשוח, עמיד, עם יכולת עבירות טובה.
אנחנו רכשנו מודל 2008 עם 400 אלף ק"מ על השעון, מטופל ומתוחזק במוסך טויוטה בלבד – אבל חף מכל שיפור שטח.
הבחור שרכש אותו הוא בכלל שמאי ביטוח שאוהב לנסוע לעבודה שלו בטנדר. שטח? לא ממש בשבילו.
אז ניגשנו לשפצר את הרכב מפגוש לפגוש.
הרשימה:
פגוש מתכת קדמי + כננת.
פגוש מתכת אחורי + וו גרירה.
צמיגי MT וחישוקים קרביים.
נעילה אחורית מבוססת אוויר.
מגיני גחון וסף.
לפעמים הדרך מעניינת לא פחות מהיעד. וכך היה במקרה הזה.
מסע השיפורים היה לא פחות ממרתק. אילו צמיגים לבחור ואילו חישוקים הכי יתאימו. הפגושים שיתנו את הלוק הנכון והכננת שתהיה מספיק חזקה (11,000 ליברות למי ששאל).
מבחינת נעילה הלכנו על מבוססת אוויר של ARB. קפיצים ובולמים של איירונמן. מיגון גחון וסף של גתוס.
הטנדר השחור הסתמי תפס גובה ולבש צורה. או במילים אחרות – הפך למפלצת. ואולי אפילו – מפלצת סקסית.
נוחות הנסיעה השתפרה עם הצמיגים וסט ההגבהה. ויחד עם הגובה שהתווסף, צריכת הדלק הורעה למדי (מ-1:9 ל-1:7.5).
לא כיסינו הכל ולמעשה אין לזה סוף. למשל שנורקל עוד נשאר ברשימה.
ועכשיו לשאלה המסקרנת – הוא נראה קרבי בהחלט, אבל האם נוסע בהתאם?
לקחנו את ההיילקס למעלה סלעי בהרי ירושלים.
זה מסוג המעלות שנהגים מנוסים, גם בלנדקרוזר, עלולים מפצחים בהם ציריות ודיפרנציאלים.
זה מסוג המעלות שהאורך שלהם (כמה מאות מטרים) לא מרמז על משך הצליחה שלהם (לפעמים שעות).
אז התייצבנו למרגלות המעלה, שמנו סטופר והתחלנו לטפס. אה, רגע, הורדנו קודם לחץ ניפוח ל-15 PSI. לחץ ניפוח נמוך כזה בשילוב צמיגי השטח והנעילה האחורית ואולי גם ניסיון מסוים בנהיגת שטח, עשו את שלהם. תוך כמה דקות קצרות היינו למעלה. אפילו לא מתנשפים.
ועכשיו לתודות.
תודה ליורם דן ולכל מי שהשתתף בפרויקט: גתוס, יבואן איירונמן, יבואן צמיגי ג'נרל והנפלד טכנולוגיות.
תודה לכל הקוראים והצופים.
להתראות בפרויקט הבא
פרויקט היילקס – הפרקים הקודמים:
1. יוצאים לדרך – פרק ראשון
2. טנדר כרכב טיולים?
3. קפיצים ובולמים
4. בחירת עיצובֻ
5. נעילה אחורית
הישארו מעודכנים
1. שבילים ביוטיוב >>
2. שבילים באינסטגרם >>
3. שבילים בפייסבוק >>
: שאלות
יואב וצוות שבילים שלום, קראתי היום (28.12.2021) את סדרת הפוסטים על שדרוג הטויוטה. אכן מרשים. יחד עם זאת נראה לי חסר: כ"ס של הרכב. הקפיצים שבחרתם והמשקל שלפיו חישבתם את העומס. זויות גישה ונטישה סופיות אחרי השיפוץ. שיקולים בבחירת נעילה על לחץ אויר בהשוואה לנעילה חשמלית. סדר גודל כספי של השיפוץ וסה"כ הכללי. בברכה
: אז כמה זה יוצא?
שאפו! כמה עולה כל הסיפור (רכב + שיפורים)?
: נעילת דריפנציאל
האם נעילת דריפנציאל חשמלי גם טובה?