טויוטה היילקס GR – מבחן שטח

עם תג מחיר של 370 אלף שקל, עיצוב חזית חדש ומפשק סרנים מורחב - האם היילקס GR הוא בשורה חדשה? מבחן כביש ושטח

מאת יואב קווה 20.09.23
https://www.youtube.com/watch?v=0l7aiAy7EjA
https://www.youtube.com/watch?v=0l7aiAy7EjA

אנחנו כבר בשלהי הדור השמיני. וזה זמן מצוין לזריקת רענון תדמיתית. בוודאי מול מתחרים שריריים ונוצצים כמו פורד ריינג'ר. אז עד שיפציע היילקס דור תשיעי, שבוודאי יקפוץ מדרגה באפקט ההגעה והנוכחות מול הדור היוצא, שחררה טויוטה את היילקס GR. אותה גברת בשינוי אדרת. אותה גברת כי אין שינוי מהותי: לא ברכבת ההינע (מנוע, גיר וכו'), לא בשלדה ולא במרכב. זה בדיוק אותו היילקס שנמצא איתנו, תחזיקו חזק, כבר משנת 2015. אז מה בכל זאת אנחנו מקבלים ב-GR? במבט ראשון: גרפיקה חדשה לחזית, כולל פנסי לד. מפשק סרנים רחב יותר ב-12-13 ס"מ. ואין מה להגיד, זה עובד. היילקס GR נראה מבט ראשון ואפילו שני כמו היילקס דור חדש. וכולם מסובבים את הראש, מביטים בו ואומרים "וואו".

טויוטה היילקס GR מבחן שטח

מהלך מתלה נדיב מאחור

אחרי ששומעים את המחיר של ה-GR, אומרים שוב "וואו". 370 אלף שקל זה 50 אלף יותר מגרסת הסהרה שהיא בעצמה 50 אלף יותר מהגרסה הבסיסית. 370 אלף שקל כבר מקרב אותנו למחוזות הלנדקרוזר.
ביבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, מבינים שהוא לא ימכר כמו לחמניות. זה לא העניין וזו לא הכוונה. ההקצאה קטנה יחסית והמטרה כאמור תדמיתית. למשוך עוד אנשים לאולם התצוגה שאולי יצאו ממנו בסוף עם היילקס ברמת גימור פחותה.
עד לא מזמן היינו צריכים לחכות לטנדרים האלה, עם הסמל של טויוטה בחזית, חודשים ארוכים. לא עוד. עכשיו אפשר לקבל את רוב הגרסאות באספקה כמעט מיידית. כנ"ל אגב עם לנדקרוזר. יש מלאי וליבואן יש עניין להעיף אותו כמה שיותר מהר. אז סיילים והנחות ענק זה לא הסטייל של יבואן טויוטה אבל דגם כמו GR יכול להצית עניין מחודש בליין כולו.

טויוטה היילקס GR מבחן שטח

דופקת פוזות למצלמה. היילקס GR / צילומים: יאיר קוה

אפשר כבר להניע?
היילקס GR עם המנוע החזק יותר בליין של היילקס, 2.8 ליטרים (להבדיל מ-2.4 ליטרים). ההספק המירבי הוא 204 כ"ס. לא נתון שומט לסת. בהחלט חלש יותר מפולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר רפטור אבל הוא מספיק בהחלט. גם למשימות כביש ובוודאי למשימות שטח.
תיבת ההילוכים היא בת שש מהירויות. תצורת ההנעה היא WD4. אפשר להתנהל בהנעה אחורית בלבד או ב-4X4. אין דיפרנציאל מרכזי אורכי. יש נעילה רוחבית של הדיפרנציאל האחורי.
הבלמים האחוריים הם בתצורת דיסק ראויה ולא תוף מיושן כמו שאר ההיילקסים עד כה.
תצורת המתלים זהה לשאר ההיילקסים: מאחור קפיץ עלים ומלפנים קפיץ סלילי. אלא שב-GR השקיעו בבולמי מונוטיוב איכותיים ויקרים יותר. הרכב גם גבוה ב-1.5 ס"מ בהשוואה להיילקסים הרגילים.

TOYOTA HILUX GR (3)

בולמי מונוטיוב צבועים אדום סטייל בילשטיין

ההבדל הגובה הזה הוא ניכר. והבולמים האיכותיים בהחלט עושים את העבודה – בעיקר בשטח ובעיקר בנהיגה מהירה בדרכי עפר. היילקס GR בהחלט אוהב את זה וגם אנחנו. הוא יודע לשעוט במהירות מסחררת ולגהץ את המהמורות. בולמי מונוטיוב מכילים שסתום יחיד, מה שמאפשר פיזור עומס נכון יותר ותגובה אחידה ומדויקת יותר. בנוסף הם רחבים יותר ומכילים יותר שמן, מה שמאפשר תפקוד רציף ממושך יותר מבלי להיכנס להתחממות יתר שפירושו שמן קלוש וזורם חופשי דרך החרירים ולמעשה אנחנו מאבדים את יכולת השיכוך והריסון.

במעברים טכניים מפגין GR, כמו אחיו הפחות נוצצים, אחיזה "טבעית" יעילה. בקרת המשיכה האלקטרונית לא מבריקה ואם הדרך רצופה בהצלבות קשות מומלץ להיעזר בנעילה הרוחבית האחורית. השימוש בה, בתוספת יחס ההעברה הנמוך ומהלך המתלה הנדיב מאחור, הופכים את GR – בדיוק כמו שאר גרסאות ההיילקס – לרכב שטח בעל עבירות מצוינת. המגבלה היא זווית הנטישה, עקב מבנה הארגז. טנדר הוא טנדר הוא טנדר. ואת הסלוגן הזה צריך להשמיע שוב גם בהקשר של נוחות הנסיעה. אז נכון שהמונוטיוב נהדרים אבל עדיין זהו טנדר קשוח ובועט ואתם תרגישו את זה בכביש וגם בנהיגת שטח איטית. ניקוז מסיבי של אוויר הצמיגים ישפר את המצב וכך גם העמסת משקל, סדר גודל של 200 ק"ג, בארגז.
ומה עם פינוקים? אז היילקס GR מציע שלל פינוקים. מושב נהג חשמלי (!), חימום חשמלי להגה (!!), יש כיסוי נגלל לארגז (לא מאוד נוח לתפעול) ודלת הארגז נתמכת במוטות טלסקופים וזה אומר שבפתיחה היא לא נטרקת בחבטה גסה אלא צונחת לאיטה באלגנטיות. חגורות הבטיחות ב-GR הן אדומות, גוון שמזוהה עם הליין של GR (מופיע בארץ גם אצל CHR GR) אבל אל תתבלבלו – היילקס הוא טנדר ולא מכונית ספורט.

טויוטה היילקס GR מבחן שטח

לסיכום. היילקס מזוהה כרכב עבודה קשוח. השאיפה של טויוטה היא לכבוש קהלים חדשים בשוק רכבי הפנאי והטיול. גם היבואן בעניין ובחודשים הקרובים תראו היצע חדש, היישר מבית טויוטה, של אבזור קמפינג כגון מגירות, מיכלי מים ואוהלי גג. טנדר כמו היילקס הוא בחירה טובה לתצורת אוברלנדינג. יש לו עבירות טובה ובעיקר, הוא בנוי להתמודד עם המשקל הנוסף של כל הציוד. 
היילקס GR. הפעם, אתם מוזמנים להסתכל בקנקן. הדגם החדש של ההיילקס הוותיק נראה טוב, שונה, מרשים ויקר. והוא באמת יקר. אז אם ידכם משגת ואתם רוצים להוציא לשכונה את העיניים ובו בזמן ליהנות מהאיכויות המסורתיות של היילקס כגון שרידות ואמינות לשנים ארוכות – אז בהחלט מונחת כאן הצעה מעניינת.