טויוטה פראדו: הלך הבול ג'וינט באמצע הטיול

איזה דיכאון! באמצע הטיול קרס הגלגל ימני בטויוטה פראדו של אילן. מדוע זה קורה וכיצד אלתרנו פתרון זמני? לא מפקירים פצועים בשטח!

מאת יואב קווה 17.03.21
https://www.youtube.com/watch?v=qpOdOWTfocA
https://www.youtube.com/watch?v=qpOdOWTfocA

טיול קשוח בבקעת הירדן. בסוף מעלה כותים זה קורה. הגלגל הימני קדמי בפראדו של אילן קורס.
אנחנו קושרים עם רצ'טים ומנסים להמשיך.
הוא קורס שוב!
המדריך לורן נשאר עם אילן וביחד מדדים עד הכביש. אני ושאר הקבוצה ממשיכים קדימה.

מהו בול ג'וינט?
מאנגלית, Ball Joint, אלו הם מיסבים כדוריים (סוג של "תפוחים") שמחברים את שתי קצוות הנאקל (זרוע ההיגוי) או הנאבה לסרן (או לזרועות מתלה נפרד).

בולג'וינט בול ג'וינט

כיצד לבדוק בול ג'וינט?
יש לבדוק אחרי ולפני נסיעת שטח קשה או באופן תקופתי סדיר.
מרימים את הרכב באמצעות מגבה.
בעזרת לום או מוט ארוך המוכנס מתחת לצמיג מנסים להרים את הגלגל בתנועות למעלה ולמטה.
חופש בבול ג'ויינט התחתון מורגש ביד וגם נראה לעין בקלות. כל חופש (ולו קל שבקלים) – מחייב החלפת הבולג'וינט מיידית (ג'יפולוג).

קורס "מוסמך שטח" – עכשיו גם באמצע השבוע. לחצו כאן >>

מדוע התופעה נפוצה בטויוטה פראדו?
א. עקב שימוש בחלקים תחליפיים לא איכותיים.
ב. בעיה ידועה ברכב – נקודת תורפה. וקחו בחשבון שמדובר ברכב שטח כבד שמתנהל פעמים רבות בדרכים קשות במיוחד.