נחל תבור, רמת סירין - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

נחל תבור, רמת סירין

נחל תבור, רמת סירין





  • אזור:

    גליל תחתון ועמקים
  • אורך:

    20 ק"מ
  • משך:

    8 שעות
  • דרגת קושי לרכב שטח קשוח:

    קלה
  • דרגת קושי לרכב שטח רך:

    קשה
  • עונה מומלצת:

    אביב, קיץ, סתיו, חורף
  • מגבלות שטחי אש:

    אין מגבלה. ניתן לטייל בכל ימות השבוע



מים זורמים כל השנה, שפע פינות מוצלות וכמה תצפיות משובחות. המסלול שלפניכם הוא נוסחה מנצחת בכל ימות השנה, אם כי בשיא החורף הוא בוצי, חלקלק ובעייתי.

החללית. רמת סירין

החללית. רמת סירין

המסלול מתאים גם לרכב כביש-שטח רך, רצוי עם מרווח גחון סביר (20 ס"מ ומעלה). הסיבה היא שהחלק הראשון של הדרך, הירידה לנחל תבור, זרוע סלעים ובורות.
נקודת ההתחלה היא צומת כוכב הירדן, על כביש 90.

מאפסים את מד המרחק ומתחילים לטפס בכביש הישן והרעוע ("מעלה אלישע"), שמוביל לכוכב הרוחות ולמבצר בלוואר.

המסלול המלא מופיע בספר מסלולי הטיול לרכב שטח מאת יואב קווה. 
להזמנת הספר במחיר מיוחד לחברי האתר >> "ספר מסלולים 4X4"







תגובות לכתבהחזור לראש הדףחזרה לראש הדף

האימייל לא יוצג באתר.

  • grodnay: עין רכש מומלץ. מצטרף להערות לגבי עבירות.

    עשינו את המסלול בכיוון ההפוך (משרונה לצ כוכב הירדן) בגרנד ויטארה מוגבהת 3סמ. הצלחנו לרדת את המעלה ממזרח לעין רכש. נראה לי שיהיה קשה מאוד לרכב רך לעלות את זה. ממליץ בירידה לעלות החוצה מהנחל אל כוכב הירדן אכן דורש בחירת מסלול מדוייקת וצמיגים שיכולים להתמודד עם הבזלת. נופים יפים ומעינות מהנים.

  • : חבל שלא מעדכנים

    השמורה סגורה

  • Lior Raday: המעבר אחרי עין רכש קשה מאוד והעליה שאחרי לא עבירה לרכב רך

    אכן טיול מדהים עם נופים מהפנטים, בהחלט אחד השוים. הרבה מעיינות, אם כי מתאימים לשכשוך בלבד ופינות צל להפסקות. המעבר בודיון אחרי עין רכש קשה מאוד לרכב רך ותשאיר ממנו חתיכות בתחתית, כמוכן העליה שאחרי לא עבירה לרכב רך. אחרי הביקור במעיין פשוט לחזור לשחור עד למפגש עם הכחול. מניסיון עם פורסטר 2014

  • : אחד השווים מים נקיים עין רכש מהמם

    טיול מדהים העליה אחרי עין רכש מצריכה הילוך low , העליה תחוחה ומלאה בורות מומלץ להוריד אוויר לפני העליה . יתכן שאחרי הגשמים היה פחות פודרה ויותר אחיזה

  • nytronix: שבועות 2016

    ירדנו את הירידה לנחל תבור ועלינו אותה חזרה עם שלושה פורסטרים. בירידה - יש סלעים רבים לאורך הירידה וברכב אחד נקרע דופן צמיג בגלל אבן בולטת. זה קרה ממש בסיום הירידה. בשל התקלה וסיבות נוספות החלטנו לסיים את המסלול בנקודה זו [הגענו בבוקר מנחל יששכר] ועלינו חזרה את הדרך לכוכב הירדן העלייה לפורסטרים הייתה ברמה בינונית פלוס. יש הצלבות וסלעים חדים ובחירת הנתיב היא קריטית וחייבת להיות מדוייקת. לרכב עם הילוך כוח שיכול לזחול בעליות כנראה שהרמה תהיה בינונית-קלה. העלייה לא מומלצת לנהגים לא מנוסים עם רכבים רכים.

  • אורח: נכון לאוגוסט 2014 - אין עדכונים למסלול.

    במידה שיש לכם עדכון, אנא שתפו בתגובה כאן באתר. תודה רבה מראש, יואב


צור קשר