צמיגי שטח BF KO2 חוות דעת

עברו 35,000 ק"מ ואנחנו יכולים להעיד - הדור החדש של BF מחזיק מעמד הרבה יותר טוב מקודמו. BF KO2 במבחן ארוך טווח, דיווח שלישי בסדרה

23.10.17

BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 – במבחן כביש ושטח ארוך טווח
דיווח #3
תאריך: 23/10/2017
מונה ק"מ (צמיגים): 35,000 ק"מ
רכב המבחן: טויוטה לנדקרוזר 120 דיזל ארוך

BF KO2 קרע צמיג

בתמונה: קרע צד בצמיג המבחן. לא דלף אוויר

סט הצמיגים חוגג שנה וחצי ו-35,000 ק"מ.
עברנו ביחד טרשים, דרדרת, סלעים, בוץ, חול, פודרה ובעיקר – אין מה לעשות – אספלט.

אחת הבעיות הידועות שהתגלו בעבר בצמיגי BF "חצי חצי" (ׂAT //  50:50ׂׂ) היא קריעה ותלישה של קוביות גומי שהביאה להזדקנות מוקדמת ומואצת של הצמיגים.
בעיה נוספת הייתה רגישות לקרעים, צביטות, חתכים ופנצ'רים בדופן הצד של הצמיגים.

הבשורה הראשונה ואולי החשובה ביותר היא ש-BF עשו היטב שיעורי בית והדור השני של הצמיגים (KO2) הוא עמיד הרבה יותר.
כפי שניתן להיווכח מהצילומים המצורפים, הצמיג מחזיק מעמד הרבה יותר יפה ומזדקן בכבוד.

צמיגי BF מבחן שטח

מזדקנים בכבוד. הצמיגים אחרי 35,000 ק"מ

צמיגים אלה עברו בשנה וחצי האחרונה עשרות טיולי שטח כולל מספר פעמים של מסלול סכיני דימונה פלוס מסע חוצה ישראל חרמון אילת בחמישה ימי שטח מרוכזים (בסוכות האחרון).
נהיגה – מעט לא אחראית, יש לומר – במהירות גבוהה יחסית בערוצי נחלים באזור שבטה בלחץ ניפוח נמוך יחסית, כ-22PSI, הסתיימה, כפי שניתן לראות בצילום, בקרע בלחי של הצמיגים. אולם הקרע לא היה עמוק, לא הגיע למתכת ולא התרחשה דליפת אוויר.

צמיג BF צמיגים שטח

קרע בדופן. התרחש עקב לחץ ניפוח נמוך ושפשוף אבן חדה

הבשורה השניה היא שיכולת השטח של הצמיגים החדשים לא נפגמה ואפילו השתפרה לעומת הדור הקודם.
יצויין שכדי למקסם את יכולת השטח חייבים להוריד את לחץ הניפוח לסביבות 22-25 PSI. ניקוז האוויר נותן לצמיגים את הגמישות הנכונה ומגדיל כראוי את שטח הפנים והחיכוך בקרקע. בחול כמובן יש להוריד משמעותית יותר.
אחיזת הצמיגים בבוץ הפתיעה לטובה. הם לא הצליחו להיפטר מבוץ דביק ברמה של צמיגי MT אמיתיים אולם גילו אחיזה טובה ובסך הכל אפשרו התקדמות בטוחה יחסית גם בתנאים חלקלקים.

צמיגי BF בוץ

אחיזה בטוחה גם בתנאי בוץ קל

התנהגות כביש:
נוחות הנסיעה בכביש היא טובה. בניגוד לצמיגי MT מעניקים ה-AT של BF נסיעה רכה ונוחה יחסית. רמת הרעש נמוכה למדי. אחיזת הכביש טובה. אמנם תשמעו אותם חורקים וצורחים בפניות חדות ומהירות במיוחד – אבל מי נוהג ברכב שטח במהירות גבוהה בפניות חדות?!
צריכת הדלק היא נקודה פחות חיובית. הצמיגים האלה לא ידידותיים לכיס וגובים מחיר בצריכת דלק גבוהה יחסית לצמיגי HT / כביש. פתרון חלקי הוא לנפח אותם קצת יותר מהמלצות היצרן – למשל ל-35 PSI בטויוטה לנדקרוזר.

צמיגי BF חוות דעת שטח

לסיכום:
צמיגי KO2 הם שיפור ניכר בהשוואה לדגם היוצא, KO.
שימו לב שלא ינסו לשווק לכם את הדור הישן של צמיגים אלה – גם לא במחיר מציאה כביכול.
בשורה התחתונה הם יקרים בהשוואה לרוב המתחרים אבל נותנים תמורה מצוינת, עמידות גבוהה וגם נראים טוב על הרכב. ומי אמר שתדמית ונראות זה לא דבר חשוב.

לדיווח הראשון במבחן >> צמיגי BF שטח
לדיווח השני במבחן >> צמיגי BF שטח

 

הצמיגים אחרי 35,000 ק"מ. מעט יובש ושחיקה

צמיגי BF חוות דעת שטח יואב קווה

מבחן ארוך טווח לצמיגים
צמיגי BF – דיווח ראשון >>
צמיגי BF – דיווח שני >>
צמיגי BF – דיווח שלישי >>
צמיגי BF – דיווח מסכם >>