צמיגי שטח BF KO2 – חוות דעת

BF נחשבים שם מוביל בתחום צמיגי השטח ונהנים מהילה של איכות ויוקרה. האם דגם ה-AT החדש מצדיק את השם? מבחן ארוך טווח לצמיגים

20.06.16

BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 –  במבחן כביש ושטח ארוך טווח
דיווח #1
תאריך: 9/6/2016
מונה ק"מ (צמיגים): 00000

צמיג שטח BF

צמיגי BF נחשבים שם דבר בתחום צמיגי השטח. אלא שתמחור גבוה הרחיק אותם מגלגליהם של ג'יפאים רבים בישראל. 
יבואן BF, חברת קוגול, בתיאום עם היצרן, BF Goodrich, חברת בת של מישלין, החליט לעשות מעשה ולהוזיל את הצמיג ב150-250 שקל ליחידה. במקביל הוחל בשיווק KO2, הדור החדש של הצמיג בסיווג AT – קיצור של All Terrain או בעגה המקומית שלנו צמיג "חצי חצי" – חצי כביש, חצי שטח.
המחיר המומלץ לצרכן של BF AT דור קודם (KO) היה 1,100 שקל. ואילו המחיר המומלץ לדגם החדש (KO2) הוא 850 שקל. קחו בחשבון: המחירים לא כוללים מע"מ, המחירים מגלמים פער תיווך לפנצ'ריות ומכאן שהם יכולים להשתנות מעט כלפי מעלה ומטה.

צמיג ה-AT החדש של BF אמור להציע שלל חידושים והמצאות:
דפנות צד מחוזקות בטכנולוגיית CoreGard וקשיחות יותר ב-20 אחוז, תפיחות גומי על גבי דפנות הצד שאמורות לתת הגנה נוספת, קוביות גומי על פני הסוליה עם חתך צר באמצע – המטרה היא לספק גמישות ואחיזה לצד עמידות כנגד תלישות וקרעים, משולשים זעירים בתוך החריצים שאמורים למנוע תקיעה של אבנים בתוך הצמיג ועוד.

הדור הקודם של הצמיגים סבל מבלאי מהיר בקוביות הגומי ("נחשי הגומי") בנסיעת כביש. ואילו בנסיעת שטח על פני סלעים ובלחץ ניפוח נמוך ניכרה תופעה של גזירה ותלישת קוביות. האם הצמיג החדש יציע שיפור בתחום הזה? נברר זאת במהלך המבחן וככל שיחלפו הקילומטרים. 

הרכבת צמיג שטח BF

תודה לצמיגי רמת אביב

בהיותם צמיגי AT אמורים ה-BFים החדשים לספק את הסחורה בכביש – נוחות נסיעה, אחיזה וחסכון בדלק – וגם בשטח – אחיזה בסלעים רטובים, בוץ, דופן צד עמידה לקרעים ועוד. כל אלה ייבדקו במהלך במבחן שלנו באמצעות טויוטה לנדקרוזר 120 דיזל ארוך. הרכבת הצמיגים בוצעה ב"טייר סנטר רמת אביב".
לפני שיצאנו לכביש (ולשטח..) העפנו מבט בצמיג. שועלי שטח אולי לא יודו בכך, אבל לא פחות מהתנהגות השטח, חשוב הלוק. בסעיף הזה, צמיגי ה-AT החדשים עומדים בכבוד. תפיחות הגומי שבצד נראות קרביות, הכיתוב BF בולט למרחקים ויש מי שטעה וחשב שאלה בכלל צמיגי MT, מה שנקרא "שטח מלא".

צמיג שטח BF ביקורת

בנסיעות הכביש הראשונות בדקנו את הפרמטרים הבאים: נוחות נסיעה, רמת רעש, רמת אחיזה בכביש יבש. 
מבחן כביש – מסקנות ראשוניות:
1. נוחות נסיעה: למרות החתך האגרסיבי, המשקל הגבוה שלהם ויכולת השטח – הצמיגים לא קשיחים מדי. נוחות הנסיעה טובה.
2. רמת רעש: מעל 70-80 קמ"ש ניכר שאון גלגול הצמיגים על פני הכביש. הרעש גבוה בהשוואה ל-AT סטנדרטי אבל נמוך משמעותית בהשוואה לצמיגי MT. סגירת חלונות משאירה את הרעש, רובו ככולו, מחוץ לרכב. 
3. אחיזה בכביש יבש: רמת האחיזה טובה. גם בנהיגה די מהירה בסיבובים מפותלים, הצמיגים לא החליקו. למעשה, המגבלה היא כניסה של מערכת ה-ESP וזווית הגלגול החריפה ולא הצמיגים עצמם. 

מבחן ארוך טווח לצמיגי BF
צמיגי BF – דיווח ראשון >>
צמיגי BF – דיווח שני >>
צמיגי BF – דיווח שלישי >>
צמיגי BF – דיווח מסכם >>

לחצו כאן >> לדיווח השני במבחן ארוך הטווח לצמיגי BF
לקריאה נוספת: כמה אוויר להוריד בנסיעה בשטח?