טיפ נהיגה: ניתוק ESP בשטח - מתי לוחצים על הכפתור הזה? - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

טיפ נהיגה: ניתוק ESP בשטח – מתי לוחצים על הכפתור הזה?

בכביש היא חיונית ומצילת חיים. בשטח היא עלולה להפריע. מתי יש לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית?


לחיצה על הכפתור שבתמונה מבטלת את פעולתה של בקרת היציבות האלקטרונית – ESP או ESC.
אבל אולי כדאי להתחיל בכמה מילות הסבר – מהי בכלל בקרת יציבות אלקטרונית.

כפתור לניתוק בקרת יציבות אלקטרונית בסוזוקי ויטארה

ניתוק בקרת יציבות אלקטרונית בסוזוקי ויטארה

אלפי אנשים חייבים את חייהם להמצאה הזאת. אומרים שזו ההמצאה הבטיחותית החשובה ביותר מאז חגורת הבטיחות. תפקידה של בקרת היציבות האלקטרונית הוא למנוע איבוד שליטה והחלקה של הרכב. המערכת שמחוברת ל-ABS ולמספר חיישנים נוספים, כולל חיישני תאוצה צדית, מסוגלת להשוות את כיוון הנסיעה בפועל של הרכב לזה שאליו מצביע ההגה וכך יודעת להסיק אם מתרחשת החלקה.
במקרה שהמערכת מזהה החלקה, היא מתערבת בפעולת הרכב: א. היא עשויה לנתק את מערכת ההצתה או להפחית את כוח המנוע ובכך להאט את הרכב. ב. היא בולמת על דעת עצמה – בלי שהנהג יעשה שום פעולה – גלגלים מסוימים בפינות. הבלימה של גלגלים מסוימים בפינות יוצרת ציר שעליו המכונית עשויה לפנות חזרה לנתיב המתוכנן או לפחות לקטוע באיבה את ההחלקה.
אז למה בכלל לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית?
בכביש היא חיונית ומצילת חיים. בשטח היא עלולה להפריע. חלק מנהיגת השטח שלנו מתבצע בקרקע עם אחיזה נמוכה, למשל חול, דרדרת, בוץ. בתנאים כאלה החלקת צמיגים היא חלק בלתי נפרד מהמשחק. אי אפשר לנהוג בדיונות, בבוץ או בדרדרת בלי שצמיגים יחליקו. ההחלקות האלה הן בדרך כלל קטנות ולא מסוכנות. אלא שהן גורמות למערכת להיכנס לפעולה ואז מתרחשת האטה ואף בלימה של הרכב. כשאנחנו מסתערים על דיונה, אגן בוץ או עלייה דרדרתית הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא בלימה והאטה. הרי כל האטה עלולה לגרום לכך שהרכב שלנו ייתקע באמצע. מכאן שמערכת בקרת היציבות האלקטרונית מיותרת ואף מזיקה בתנאי שטח חלקלק.




תגובות לכתבהחזור לראש הדףחזרה לראש הדף

האימייל לא יוצג באתר.

  • נהיגת שלג - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • איך להגן על רכב השטח מפני שריטות? - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • תודה על הרשמתך! - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • טיפ נהיגה 4X4: לא רואים, לא נוסעים - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • מה הקטע עם חגורות הבטיחות בשטח!? - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • זיווד רכב שטח - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק ESP בשטח? […]

  • שיפוע צד: טעויות נפוצות - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • שלדת סולם - יתרונות וחסרונות - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • לחץ אוויר בצמיגים בשטח - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • כיצד לחצות שלוליות עמוקות - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • נהיגת ראלי: פליק פלאק סקנדינבי - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • הייליפט - כן או לא? - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] טיפים לנהיגת שטח – לקריאה נוספת >>חמישה טיפים מנצחים לנהיגת שטחטיפים לנהיגת בחולשבעה מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • חמישה טיפים מנצחים לנהיגת שטח - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]

  • נהיגת בוץ 4X4: איך לנהוג בבוץ - המדריך השלם - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית?מרווח הגחון קובע?חוק המינימום – הכי לאט […]

  • שבעה מיתוסים בנהיגת שטח - שבילים – מסלולי טיול ג'יפים מאת יואב קווה:

    […] טיפים לנהיגת שטח – לקריאה נוספת >>חמישה טיפים מנצחים לנהיגת שטחטיפים לנהיגה בחולותשבעה מיתוסים בנהיגת שטחמתי לנעול את הדיפרנציאל המרכזי?מתי לנתק את בקרת היציבות האלקטרונית? […]


צור קשר