שברולט טראוורס Z71: מבחן שטח
הטראוורס תמיד היה הרכב הגדול של שברולט – כזה שאפשר להעמיס לתוכו משפחה שלמה ועוד ציוד. עכשיו הוא מגיע בדור שלישי, ובגרסת Z71 הוא מנסה להיראות קרבי, כמעט כמו רכב שטח אמיתי. אז כמה הוא באמת מתאים לשטח, וכמה הוא פשוט מיניוואן גדול בתחפושת אגרסיבית?
הדור הקודם של הטראוורס נראה יותר כמו מיניוואן מהודר. הדור החדש – רחוק מזה. חזית גבוהה עם גריל שחור עצום, פנסים צרים וזועפים, פגוש קדמי מוגבה וארבעה מפלטים מאחור. בגרסה הזו, Z71, , מצוידת גם בצמיגי שטח AT קרביים וחישוקי "18.
על הכביש קשה לפספס אותו: 5.19 מטר אורך, יותר מ-2 מטר רוחב, בסיס גלגלים של 3.07 מטר. זה רכב ענק – וכך הוא גם נראה.
תא נוסעים: כאן הטראוורס משחק במגרש האמריקאי. שלוש שורות, מקום לשבעה מבוגרים, murni189 כניסה נוחה מאוד גם לשורה השלישית, ותא מטען ענק שגם במצב מלא לא מתקפל. זה היתרון הגדול שלו – משפחה שלמה, כולם בפנים, ועוד מקום לציוד.
אבל – החומרים פשוטים. עור סינתטי, פלסטיק קשיח, מושב נוסע מתכוונן ידנית. ברכב שעולה 400 אלף שקל, ציפיתי ליותר. זה מרגיש רכב עממי ענק, לא רכב יוקרה.
מנוע וביצועים: מתחת למכסה המנוע לא תמצאו שישה צילינדרים (או חלילה שמונה) אמריקאי קלאסי. אלא ארבעה צילינדרים בנזין טורבו בנפח 2.5 ליטרים והספק מירבי של 328 כ"ס. זה הרבה כוח, אבל לא תמיד מרגיש חלק. לפעמים הוא פשוט בועט.
במהירויות גבוהות – המנוע מצטיין. קחו בחשבון צריכת דלק שיכולה לגרד את ה-6 ק"מ לליטר.
נוחות נסיעה: הבולמים האדפטיביים המגנטיים הם גולת הכותרת כאן. בכביש – רכות אמיתית, שיכוך מצוין, צמיגים עם דופן גבוהה שסופגים מהמורות. בידוד רעשים מצוין, כולל מערכת אקטיבית שמסננת רעשים. זה רכב נעים מאוד לשיוט ארוך – שקט, רגוע, בלי מאמץ.
שטח: גרסת Z71 נראית קרבית, אבל צריך לומר בצורה ברורה: זה לא רכב עבירויות. מרווח גחון 19.7 ס"מ, זוויות גישה/נטישה בינוניות, וגחון חשוף ופגיע. המתלים עובדים טוב גם בשטח, אבל זה כלי לשבילים, לא לסלעים.
אין לו הילוכי "כוח" וגם לא נעילות דיפרנציאל. יש לו בקרת משיכה והיא לא עובדת חלק.
שורה תחתונה: שברולט טראוורס Z71 הוא רכב משפחתי ענק עם הופעה קרבית. נוחות נסיעה מצוינת, מרחב פנימי גדול. נוח מאוד בשטח אבל מתאים רק לדרכי עפר כבושות.
ב-400 אלף שקל הוא מתחרה מול KGM רקסטון הזול בהרבה (עם שטח דומה) וטויוטה לנד קרוזר שמציע יכולת שטח הרבה יותר גבוהה (אבל פחות נוח בכביש).
למי הוא מתאים? למשפחה שרוצה רכב אמריקאי גדול ומרשים, כזה שנוסע בנוחות על כביש ויודע להתמודד עם שבילים. לא למי שמחפש שטח קשוח.
המבחן בשיתוף אייזיק דוידוביץ – מגזין DRIVE TIME