סובארו 99: מגרוטאה לחיית שטח – פרק 2

האימפרזה כבר שלנו ועכשיו צריך להכין אותה לשטח: קפיצים, ערכת הגבהה. ומה עוד?

מאת יואב קווה 28.11.22

תקציר הפרק הקודם: ייגענו ומצאנו, סובארו אימפרזה 1999 במצב מעולה. המטרה: להכשיר אותה כרכב "גרוטראלי"/"גרוטאשטח" ולבצע איתה גיחות הנאה ואקשן למדבר יהודה ושטחים נוספים. לפרק הראשון בסדרה >>

סובארו99

צמיגים
אימפרזה נועלת צמיגי כביש במידות 175/70/14. או במילים אחרות – קטנים.
במידות האלה אי אפשר למצוא צמיגי שטח של ממש. מה שאפשר אלה צמיגים בתקן רכב מסחרי, עמידים קצת יותר לפנצ'רים. ומה לגבי הצמיג הרזרבי? הוא דק יותר, מסוג "חוסך מקום" ואיתו בוודאי יהיה קשה להתנהל בשטח. ואנחנו יוצאים מנקודת ההנחה, שהצמיגים שלנו ייחטפו חתכים ונקרים בשפע. כי הם קטנים, כי הם עדינים, כי אנחנו בשטח. אז הפתרון שנקטנו הוא כזה: שני צמיגי ספייר במידה מקורית. כלומר ביחד עם "חוסך המקום" יהיו לנו און-בורד שלושה ספיירים. וחוץ מזה נמלא אוויר בלחץ גבוה יחסית, 40 psi, שיקטין את הסבירות לחתכים. 

פעילויות הסובארו 99 שלנו:

1כפתור רכישה
רכישה

ערכת הגבהה
טוב, צריך להגביה אותה. זה די ברור. להלן מספר פתרונות:
1. קפיצים של סובארו פורסטר (דור ישן)
2. קפיץ בתוך קפיץ
3. ספייסרים.

ספייסרים

ספייסרים. מעל הקפיץ הצהוב unsealed4x4

נסביר טיפה על האפשרויות השונות.
> קפיצים של פורסטר (דור ישן) יגביהו את האימפרזה כדבעי ויצריכו גם החלפה של הבולמים – כדי שהבולמים יתאימו לקפיצים הן מבחינת כוח ההתנגדות (יכולת הריסון) שלהם והן מבחינת האורך. יתרונות: שיפור מסוים במהלך המתלה. חסרונות: קשה להשיג סט משומש, סט חדש יקר. 

קפיץ בתוך קפיץ (קפיצי עזר) של חברת MAD

קפיץ בתוך קפיץ (קפיצי עזר) של חברת MAD

קפיץ בתוך קפיץ. יש כאלה שבתוך הקפיץ המקורי משחילים קפיץ של פולאריס RZR ("רייזר"). כמובן שיש לחתוך את הקפיץ של הרייזר ולהתאים אותו לאורך של הקפיץ הנוכחי. יתרונות: זול. חסרונות: קשיח מאוד. 

ספייסרים - תותבים

ספייסרים – תותבים

> ספייסרים. מדובר בתותב שמורכב על ראש הקפיץ ולמעשה דוחף את הקפיץ כלפי מטה. ספייסרים עשויים בדרך כלל ממתכת או אוקולון, פלסטיק קשיח, עמיד בפני שחיקה וחסין להשפעות נפט ושמן.
יתרונות: פתרון פשוט וזול. שומר על הרכות ועל הנוחות המקורית של הרכב. חסרונות: לא מאריך מהלך מתלה ואפילו מקצר אותו, הרכב המוגבה עלול להיות רך מדי. 

סובארו 99

בסופו של דבר ואחרי בדיקות והתלבטויות החלטנו ללכת על הפתרון הפשוט ביותר – ספייסרים. בחרנו באורך של 50 מ"מ (5 ס"מ). ביצענו את ההתקנה (הפשוטה), שלחנו את הרכב לכיוון פרונט.
הסובארו ראלי-גרוטאה שלנו מוכנה לשטח? 
אז זהו שלא.
עלינו להתקין מיגון גחון ולטפל בזווית הגישה המזעזעת תרתי משמע.

סובארו 99 משופרת לשטח – המשך בפרק הבא שיתפרסם כאן בבלוג בקרוב. 

רוצים לנהוג בסובארו המיוחדת שלנו? 
 בלי אלקטרוניקה, בלי נעילות ובלי תירוצים. נטו בשטח, רק אתם והרכב. 
אנחנו מציעים סדנאות אישיות וקבוצתיות לנהיגה מודרכת בסובארו שלנו.
 מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם.

פעילויות הסובארו 99 שלנו:

1כפתור רכישה
רכישה