סובארו 99: מגרוטאה לחיית שטח – פרק 1
הגשמנו חלום ישן וקנינו סובארו אימפרזה בת 20. עכשיו רק צריך לשפר אותה לשטח. פרק ראשון בסדרה
מתנשפים ומזיעים (וטופחים לעצמכם על השכם) אתם מגיעים לרוג'ום א-נאקה, משטרת הגמלים בתוככי מדבר יהודה או לראש הגדה הצפונית של נחל ערוגות או למדרגת תקוע, רק כדי לגלות את הסובארו הנצחית, נהוגה בידי מקומי, מהדסת שם להנאתה בקלילות מרגיזה.
בשביל מה להשקיע 100,200,300,400 אלף שקל ברכב שטח מדוגם אם אפשר לעשות הכל בסובארו אימפרזה ישנה, הנעה קדמית בלבד (ארבע-על-שתיים) שבמקרה הטוב עולה 5,000 שקל?
ההצלחה של מסעות השטח "גרוטראלי" ו"גרוטאשטח" מוכיחה שהצדק כנראה עם הבדואים. גם במסעות האלה מככבות סובארו אימפרזה שעברו שיפורים מינוריים בלבד.
אז מה הופך את הסובארו לחיית שטח? זה כמובן קודם כל עניין של נהיגה. זה נכון. אבל מגיע גם הרבה קרדיט לרכב עצמו.
נכון, אין לנו שלדת סולם ולא סרנים חיים. המבנה הוא סטנדרטי כמו רוב רובן של המכוניות על הכבישים: מנוע קדמי, הנעה קדמית, שלדה אחודה וארבעה מתלים נפרדים עצמאיים. ההבדל הוא באיכות ובעמידות. סובארו אימפרזה פשוט בנויה חזק. הרכב הזה מסרב להתפרק. גם אחרי מאות אלפי קילומטרים, גם בקפיצות ובטלטולים אכזריים, הוא מחזיק מעמד.
פעילויות הסובארו 99 שלנו:
מנוע הבוקסר (שני זוגות של שתי בוכנות, זה מול זה) מאפשר מרכז כובד נמוך יחסית, גם אם מגביהים את הרכב בספייסרים או קפיצים כאלה ואחרים. העברת הכוח יעילה מאוד. זה לא מנוע חזק אבל בשטח לא צריך כוח מתפרץ. בשטח צריך כוח מתון וזורם ובעיקר העברת כוח יעילה לקרקע – משיכה טובה. מהלך המתלה הקדמי רגיל למדי. האחורי, בדגמים הישנים, נדיב.
קל להשיג חלפים וקל לתקן בשטח.
ומעל לכל, המכונית הזאת נותנת לנהג תחושה שזה אפשרי. כמו אומרת לו – אתה רק תכוון את ההגה ותיתן "גז" ואני אדאג לכל השאר.
אז החלטתי לשים את היד על סובארו כזאת. רצוי במצב טוב, רצוי עם ממיר קטליטי – בלי ממיר אי אפשר לעבור טסט, הממיר יקר, הממיר גניב, מכוניות רבות שוכבות בלי ממיר.
איפה מוצאים אימפרזה "גרוטאה" במצב טוב? הלוחות של "גרוטראלי" העלו חרס בידי. מכוניות הרוסות ובדרך כלל בלי טסט. לוח יד2 גם לא האיר לי פנים. התחלתי לשאול מוסכניקים מכרים. ויום בהיר אחד אני מקבל הודעה מגבאי, מנהל השירות של "שמעון ברזילי" סוכנות סובארו בירושלים. תתקשר לגיל, כותב לי גבאי, הוא מוכר משהו שיכול להתאים לך. אני מתקשר. גיל אומר לי שיש לו אימפרזה שהייתה של אמא שלו, שהמכונית רצה כבר 20 שנה במשפחה, שטופלה רק במוסך המרכזי ושהוא רוצה לגרוט אותה. חכה שניה ביקשתי ממנו וטסתי בעליות לירושלים כדי לפגוש אותה פנים אל פנים. להפתעתי – המכונית היא בתצורת סטיישן, מה שהופך אותה להרבה יותר שימושית וגם מקסימה בעיני.
אז קפצנו לסניף הדואר בתלפיות ו-2,500 שקל מאוחר יותר, עברה המכונית לבעלותי.
תופעה ראשונה: גמגומים ונפילות סל"ד בשיוט טופלה באמצעו החלפת מצתים וכבלי הצתה. תופעה שניה? ובכן, לא הייתה כזאת. הרכב פשוט נסע חלק. לא להאמין עד כמה חלק יכול להיות רכב בן 22 שנה.
הצעד הבא: להכין את הרכב לשטח. אנחנו מדברים על הגבהה, צמיגים, מיגון גחון ושיפור זוויות גישה ונטישה.
סובארו 99 משופרת לשטח – לפרק 2 לחצו כאן >>
רוצים לנהוג בסובארו שלנו?
בלי אלקטרוניקה, בלי נעילות ובלי תירוצים. נטו בשטח, רק אתם והרכב.
אנחנו מציעים סדנאות אישיות וקבוצתיות לנהיגה מודרכת בסובארו שלנו.
מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם.
פעילויות הסובארו 99 שלנו: