גגון פרונט ראנר: הטוב ביותר בישראל? - שבילים – המאגר הישראלי למסלולי 4X4

בחזרה לבלוג >>

גגון פרונט ראנר: הטוב ביותר בישראל?

לא מעט חסרונות אבל אם אתם מטיילים הרבה ומעמיסים ציוד - אין לגגון / עריסה תחליף. סקירת גגון מתוצרת FRONT RUNNER



https://www.youtube.com/watch?v=c6-Yb5E9h7E

במשך שנים התחמקתי מהנושא הזה של "גגונים".
היו לי הרבה סיבות טובות. אולי תירוצים.
גגון מגביה את מרכז הכובד.
גגון מרעיש בנהיגה מהירה בכביש.
גגון לא יאפשר לי להיכנס לחניונים תת-קרקעיים.

 גגון ROOF RACK

גגון מתוצרת FRONT RUNNER מורכב על גבי לנדקרוזר 120

בסוף נכנעתי והתקנתי גגון.
זה קרה לפני כחצי שנה, לפני ראלי חוצה ישראל.
הגגון שבחרתי להתקין הוא מתוצרת חברת FRONT RUNNER הדרום אפריקאית.

 גגון ROOF RACK FRONT RUNNER

מניפים שני טון באוויר – באמצעות הגגון // צילום "פרונט ראנר" דרא"פ

הגגון הזה איננו קליל (שוקל כמעט 30 ק"ג). אבל הוא ענק (יותר משני מ' אורך), חזק ושימושי.
אבל מה שבמיוחד משך אותי זה החיבור הישיר לגג. כלומר לא מתקינים את הגגון הזה על פסי האורך אלא מבריגים אותו ישירות לתושבות שנמצאות במסילות הגג.

תכנית הטיולים של חברת שבילים >>
הדרכות הנהיגה של חברת שבילים >>

לעובדה הזאת יש משמעות רבה. ראשית התוצאה נמוכה יותר, ממש צמודה לגג. וזה אומר שקל יותר להעמיס או להוריד מטען מהגגון. וזה אומר שאני עדיין יכול להיכנס לרוב החניונים בתל-אביב (לא, לא לדיזנגוף סנטר – אבל כן לחניונים של 2.1 מ'). והכי חשוב – בטיחות. אני אמנם משתדל מאוד להעמיס על הגג רק דברי נפח, כמו מזרונים ושקי שינה, ועדיין יש משמעות רבה לכל קילוגרם מיותר שמתנוסס שם למעלה. אז רצוי שיהיה כמה שפחות גבוה (את המטען הכבד, כמו מים, רצוי להעמיס נמוך, כמה שקרוב יותר לרצפת הרכב).

גגון ג'יפ

יושב בביטחה – מיכל גז 2.5 קג

פיצ'ר יפה בגגון של "פרונט ראנר" הוא מסיט רוח שנמצא לרוחב החלק הקדמי של הגגון. כמו "ספוילר" שמותקן באלכסון. המטרה שלו היא אכן למנוע מערבולות האוויר והתוצאה היא שקט מבורך. כלומר ממשיך לשמוע רעשי מנוע וצמיגים אבל לא רעש רוח חדש שנובע מהגגון. שאפו לחתיכת הפלסטיק הקטנה הזאת. וכמובן שזה גם משפיע (לטובה) על צריכת הדלק. זה לא שהרכב שלי נעשה יותר חסכוני אחרי התקנת הגגון, להפך. אבל השינוי הוא די זניח. וממילא אני בד"כ זוחל בנתיב הימני בפחות מ-100 קמ"ש.

טיול לבעלי לנדקרוזר בלבד – כאן >>
טיול לבעלי סובארו בלבד – כאן >>
טיולים לבעלי לנדרובר בלבד – כאן >>

הגגון הוא מסוג עריסה מדולרית. זה אומר מסגרת קשיחה ופסי רוחב. שים כמה פסים שאתה רוצה (לקנות). אתה יכול לרווח בינהם או לצופף אותם לגמרי. על גבי הפסים וגם במסגרת מסביב יש חריצים לתוכם מתלבשות טבעות עיגון. קל מאוד – כפי שרואים בסרטון – להזיז את טבעות העיגון וכך לבצע קשירה אופטימלית בטיחותית לציוד.

 גגון  גגון ROOF RACK FRONT RUNNER

שפאלות לצד פויקה, מנגל וגלגל חלופי

אפרופו ציוד – הדרום אפריקאים, למי שלא יודע, הם חולי ספארי ומסעות שטח ארוכים. ולא במקרה, חברת "פרונט ראנר" מציע 55 מתקונים שונים לגגון זה. זה מתחיל באופניים וגלשני רוח ועובר דרך מתקון מיוחד להייליפט, שפאלות, את חפירה, מיכלי מים ודלק וכלה בציוד קמפינג כמו שולחנות, מיכלי גז, פויקה, מנגל ועוד ועוד. 

קורס להכרת תוכנות ניווט – עם יואב קווה >>

הרשימה מאוד מפתה, האיכות פנטסטית אלא שהמחיר בהתאם. מתקוני הגגון הם מוצרי פרימיום יקרים:
גגון עצמו יקר – מתחיל ב-5,000 שקל לג'ימני ומטפס ל-9,000 שקל לרכבים ארוכים וגדולים כמו לנדקרוזר – אבל צריך לקחת בחשבון שני דברים: האיכות מעולה, אפשר להעביר אותו, בשינוי תושבת, מרכב לרכב.
לסיכום: מוצר פרימיום מעולה.
פרטים נוספים אצל היבואן הרשמי –
  FUN WAY OUTDOORS.

גגון רכב שטח

את חפירה. טוב גם בשביל הרושם

 

לטייל בשבילים:
תכנית טיולי השטח של חברת שבילים >>
הדרכות הנהיגה של חברת שבילים >>




בחזרה לבלוג >>

Call Now Buttonשבילים 4X4
צור קשר