לנדקרוזר 70 מתחדש – האם יגיע אלינו?

אחרי שנות 70, הקלאסיקה האמיתית של לנדקרוזר, סדרה 70, מקבל כמה עדכונים חשובים, כולל מנוע מודרני. ושוב עולה השאלה: האם יחודש היבוא לישראל?

מאת יואב קווה 09.08.23

אנחנו מכירים אותם היטב מהטיולים שלנו לארמניה. זה הרכב שלנו שם לנהיגה עצמית.
לנדקרוזר סדרה 70 – בארמניה אנחנו נוהגים בגרסת הדיזל הישנה, ללא טורבו. זמני העקיפה נמדדים בשעות. עדיף בד"כ להישאר בימני, לנשום עשן משאיות. אבל כשמגיעים לשטח הכל נפתח והחיוך מתרחב. בשטח לא צריף הרי מהירויות גבוהות. בשטח צריך אחיזה ויכולת שלדה. ואת זה יש ל-70 בשפע. 
לנדקרוזר 70 הוא רכב שטח אמיתי עם שני סרנים חיים. זאת הסדרה הקשוחה של לנדקרוזר להבדיל מהסדרה המפונפנת והמפנקת של הפראדו.

land cruiser 70

לנדקרוזר 70. מתיחת פנים אחרי שנות דור

בישראל הוא שווק במשך שנה אחת בלבד – 1998. נמכרו אז כמה מאות כלים כאלה, רובם לכוחות הביטחון. רובם המוחלט עוד על הכבישים והביקוש גבוה.

באנר המדריך השלם
ומה אנחנו נזכרים ב-70? כי לצד הפראדו 250 החדש הכריזה טויוטה על מתיחת פנים ל-70. וזה אירוע שלא קורה כל שנה וגם לא כל חמש שנים. עברו לפחות 15 שנה מאז מתיחת הפנים הקודמת בעבר ה-70 וגם היא הייתה מינורית. זה רכב חסון שלא ממהרים לשנות ולעדכן. אם זה עובד אבל למה לשנות? 

לנדקרוזר 70 תצורת טנדר - נקרא גם 79

לנדקרוזר 70 המחודש בתצורת טנדר – נקרא גם 79

ובכל זאת לכבוד 2024 סדרה 70 מקבלת את הדיזל המודרני שנמצא כבר בחרטום של פראדו 150 ושל היילקס: 2.8 ליטרים עם שישה הילוכים אוטומטיים ו-204 כ"ס. ואין מה להשוות את המנוע הזה לדיזל המיושן ואתם יודעים מה, הוא עדיף מבחינות רבות, בטח צריכת דלק, על פני ה-V8 בנזין. 
חוץ מזה לוח שעונים חדש ומודרני ואיבזור בטיחותי כולל בלימה אוטומטית ועוד. אה, וגם חזית חדשה, בעיצוב ישן, עם פנסי לד (!). 
עכשיו נפתחת מחדש השאלה: האם יש סיכוי לראות את הרכב בישראל? הסיבה העיקרית שה-70 לא שווק כאן בשנים האחרונות היא תקינה. הרכב כבר לא עומדת בתקינת זיהום אוויר ובטיחות שמתחייבת לשיווק במערב אירופה – ובישראל. אבל מתיחת הפנים והשימוש במנוע המודרני יאפשרו ל-70 לעמוד בתקינה מערבת אירופאית ומכאן שאולי ייפתח פתח לייבוא מחודש של הרכב לישראל. בואו נחזיק אצבעות.

חילוץ טויוטה לנדקרוזר 70 ארמניה

לנדקרוזר 70 (דור קודם) בשלג בארמניה. לפעמים אפילו אגדות נתקעות

באנר ספר