דאצ'יה דאסטר החדשה – מבחן דרכים שטח
עיצוב חדש, שפע של איבזור ושכלולים בטיחותיים. אין ספק שדאצ'יה דאסטר דור 3 קפצה כיתה. אבל מה לגבי יכולת השטח?
תשאלו את דני ביכונסקי, איך לפני 8 שנים טיפס את מעלה עשוש עם דאצ'יה דאסטר (במסגרת מסע מסכם של קורס "מוסמך שטח", מחזור 4).
האם דני היה חוזר על המבצע הזה עם הדאסטר החדש מודל 2025?
אני בספק.

דאסטר הישנה. מפתיעה לטובה בשטח

דאסטר החדשה. צילומי סטילס + וידאו + עריכה: יאיר קוה
אבל בואו נתחיל מההתחלה. דאסטר דור ראשון הוצג בשנת 2010 והוכתר במהירות כדגם המצליח והנמכר ביותר של חברת דאצ'יה, רומניה, שבבעלות מלאה של רנו, צרפת. הדור השני הופיע בשנת 2017 – שיפורים קלים, פלטפורמה זהה. 2.5 מיליון יחידות יוצרו מאז והשנה החל השיווק של דאסטר דור 3.
רוצים לקחת את התחביב צעד גדול קדימה?
"מוסמך שטח" – ההרשמה למחזור ספטמבר בעיצומה. מפגש זום מתעניינים >>
מדובר בפלטפורמה חדשה ומודרנית, שנושאת עיצוב חדש, קרבי ואגרסיבי בדיוק במידה הנכונה. זו כבר לא הדאסטר העממית-שימושית-פושטית של השכנים. לדאסטר החדשה כבר יש סקס אפיל. שימו לב לפגושים האגרסיביים ולפסי ההגנה הבולטים. שימו לב לידיות של הדלתות האחוריות, שלטובת העיצוב, הוסלקו (על חשבון גישה קלה לילדים).
דאסטר דור 3 היא כבר לא רכב אנונימי למראה. רנו מייעדת לדאצ'יה את התפקיד של חטיבת הפנאי והכיוון העיצובי ברור.
גם עיצוב הפנים קפץ כיתה. לוח מחוונים דיגיטלי 7" וצג מגע מרכזי 10". התוצאה מודרנית ונעימה אם כי איכות החומרים די בסיסית.
נעבור אל תא המנוע. גרסת ה-4X4 משווקת אך ורק עם מנוע בנזין, 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים. ההספק המירבי הוא 130 כ"ס. על הנייר זה נשמע סביר בהחלט. אבל על הכביש ובשטח – די מאכזב. רצועת הכוח צרה, המכונית לא זריזה. המנוע הזה מחוספס ורועש.
מערכת המתלים, לעומת זאת, כוילה מחדש וכאן יש לנו בשורות טובות. דאסטר החדשה נוחה להפליא בכביש ואפילו בשטח. היא מפגינה יכולת גיהוץ מרשימה.
ועכשיו אנחנו מגיעים אל הסיבה שלשמה התכנסנו – שטח.
מרווח הגחון טוב – כמעט 22 ס"מ. זוויות הגישה, נטישה – כנ"ל משובחות.
ובכל זאת, תשכחו ממעלה עשוש ודומיו.
דאסטר החדשה עם מנוע הבנזין הקטן טובה בשבילים פתוחים ודרכי קק"ל אבל מתקשה בשטח טכני. המנוע נכבה בקלות ודורש שליטה (ושחיקה) במצמד. ההילוך הראשון אמנם קצר יחסית אבל זה לא מספיק. לדאסטר החדשה – וזה כמובן לא השתנה מהדורות הקודמים – אין יחס העברה נמוך ("Low"). גם אם תפגינו נהיגה ברמה גבוהה, לא מדובר ברכב קל לשליטה בשטח טכני. אתם מנסים לצלוח בור הצלבה בעלייה, במהירות איטית, והמנוע פשוט נכבה.
לסיכום
שיפור גדול מאוד בעיצוב, בנוחות, בליטוש, באבזור ובבטיחות. דאסטר זה כבר לא כלי תחבורה בסיסי (וגם המחיר התייקר משמעותית: 156 אלף שקל ל-4X4 בגרסה ההתחלתית, 170 אלף לגרסה המאובזרת). ויחד עם זאת – בעיקר בגלל המנוע והגיר – יכולת השטח פחות טובה מבעבר.
: ממצה
כתבה מצוינת !!!
: יש אלטרנטיבה?
איזה אלטרנטיבה יש? רכב חדש יד 00 4X4 בכזה סכום?
יואב קווה:
יש נעילה של הדיפ. המרכזי + בורר מצבי נסיעה
: נעילת דיפרנציאל
יש שמועות שהדגם החדש איבד את נעילת הדיפרנציאל המרכזי ובמקום זה יש חלוקת מומנט "אינטלגנטית" בשליטת תוכנה. יצא לך לבדוק את הנקודה הספציפית הזו?