מבחן השטח של יואב קווה – שברולט קולורדו 2025
טנדר עבודה או רכב שטח אמיתי?
טנדר לסופר או סופר טנדר? אם אתם חושבים על קולרדו ZR2, כדאי שתחשבו עליו מהסיבות הנכונות. זה לא טנדר להובלת מטען – כושר הנשיאה המירבי שלו מסתכם ב-594 ק"ג בלבד. זה לא טנדר לקיזוז הוצאות וחיסכון בעלויות – מחיר הרכישה שלו הוא 420 אלף שקל ותשכחו מהחזר מע"מ.
אז למי הוא מתאים? למי שרוצה טנדר לייף סטייל קרבי משוגע עם תעודות. בואו נציץ יחד מתחת למכסה המנוע: אמנם רק 4 צילינדרים, 2.7 ליטרים אבל בזכות מגדש טורבו אנחנו מקבלים עדר מכובד של 310 סוסים ומומנט של 59 קג"מ ב-3,000 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 7 שניות בלבד (ולא, אל תשוו לסיניות החשמליות הסינטתיות).
נתוני שטח: 285/70/17 וזה נותן קוטר 33 אינץ' מקורי חוקי. 27 ס"מ מרווח גחון. מיגון גחון מקורי מהיצרן. ויותר חשוב – שתי נעילות רוחביות, אחורית ורוחבית.בד"כ בטנדרים אנחנו מוגבלים בשטח טכני עקב זווית נטישה גרועה. קולרדו ZR2 פחות סובל בסעיף הזה בזכות הגובה שלו. את האמבטיה של בן שמן, בשני הכיוונים, צלחנו בלי לגרד כלום.
אבל הדבר המדהים באמת ב-ZR2 זו יכולת גיהוץ השבילים. אתם מתחילים הכי מהר ולאט לאט מגבירים את הקצב. המפלץ האמריקאי בולע הכל ולא נודע אל קירבו. למי הקרדיט? בעיקר לבולמי DSSV של מולטימטיק. אפשר לדבר על נוחות הנסיעה (טובה בהשוואה לטנדר יפני סטנדרטי סטנדרטי כמו היילקס, נחותה בהשוואה ל-SUV כמו לנדקרוזר), אפשר לדבר על המסכים (שניים של 11 אינץ'), אפשר להמשיך לדבר – אבל בקולרדו ZR2 צריך פשוט לנהוג. ומהר. כל השאר שטויות.
שברולט קולורדו מפרט טכני
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 2.7 ליטר
הספק: 310 כ"ס ב-5,600 סל"ד
מומנט: 59.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
הנעה: אחורית או 4X4, הילוך כוח, נעילת דיפ' אחורית וקדמית
אורך: 540.2 ס"מ
רוחב: 198.3 ס"מ
גובה: 207.8 ס"מ
בסיס גלגלים: 333.7 ס"מ
ארגז אורך/רוחב: 159.4/156.7 ס"מ
משקל עצמי/העמסה מירבית: 594/2,241 ק"ג
מרווח גחון, זוויות גישה/נטישה: 27.3 ס"מ, 25/38 מעלות
זינוק ל-100 קמ"ש: 7 שניות
מהירות מירבית: 187 קמ"ש
כריות אוויר: 6
מחיר: 420 אלף שקל