חוצה בן שמן קל – ניווט עצמי

נקודת התחלה: נקודת המפגש לרגל השקת הספר
נקודת סיום: לטרון

>> סיפור דרך <<

מאפסים את מד המרחק בחניון הרצל.
נוסעים ישר דרומה.
100 מ' – קצה מגרש חניה. פונים שמאלה (שלט "יציאה").
ואז מייד פונים ימינה..
300 מ' – ימינה.
500 מ' – ישר (ולא ימינה ולא שמאלה).
800 מ' – צומת T עם דרך רחבה. פונים שמאלה על גבי הדרך הרחבה.
1.3 ק"מ – ישר ולא שמאלה.
1.4 ק"מ – רחבה דמויית כיכר. "מפגש הצירים". מאפסים את מד המרחק.
מכאן יש לנסוע לעבר חצי ימינה מבנה המשאבה המגודר כך שנעבור קרוב לפינה הצפון מערבית של הגדר. יש שם גרפיטי (למטה, קרוב לקרקע) – "ש-52". משיקים לפינה הזאת ומתעקלים קלות עם הדרך שמאלה (אפשר דרך השלולית).
200 מ' – מולנו גבעה עם שלוש עליות. השמאלית מסוכנת. אנחנו בוחרים באמצעית.
300 מ' – סוף העלייה. מזלג. בוחרים בזרוע האמצעית. הדרך שלנו לוקחת שמאלה ומיד ימינה.
500 מ' – מזלג, זרוע ימנית (מבנה דמוי קובייה של תחנת שאיבה נמצא משמאלנו).
700 מ' – צומת ועץ זית. מימין נמצא כביש הגישה למושב גמזו. אנחנו מאפסים את מד המרחק בצומת הזה את מד המרחק ופונים שמאלה.
300 מ' – תל גמזו מתנשא מימין לנו. אנחנו חולפים למרגלותיו. ממשיכים ישר.
400 מ' – במזלג ממשיכים ישר (לא ימינה בטיפוס ולא שמאלה).
450 מ' – מזלג. מאפסים את מד המרחק. פונים ימינה ומיד שמאלה, ממשיכים לכיוון דרום מזרח.
100 מ' – בצומת T פונים ימינה ונוסעים דרומה בין שדות. חולפים ליד הווילות הקיצוניות של גמזו.

להגעה לנקודה זו באמצעות WAZE לחצו על הקשור

הדרך מתפתלת בין השדות. הקפידו להישאר על הדרך הראשית.
700 מ' – בצומת ישר (חוצים דרך אחרת).
900 מ' – צומת T, ממש לפני עץ שיזף יפה. ימינה. מאפסים שוב את מד המרחק. נוהגים בעלייה מתונה.
100 מ' – פיצול. לא משנה מה תבחרו, שתי הדרכים מתחברות. הזרוע השמאלית קצת יותר אתגרית.
200 מ' – מימין שילוט – "יער אינטל".
300 מ' – חורש טויוטה. נתרם על ידי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה. אגב, שמו של בעלי יוניון מוטורס הוא ג'ורג' חורש.
700 מ' – במזלג פונים לזרוע הימנית, שילוט "דרך יער מודיעין".
800 מ' – ימינה, עם דרך הכורכר הראשית.
1.0 ק"מ – ימינה במזלג, מערבה, לפי סימון שבילים ירוק.
1.2 ק"מ – במזלג נוסעים בזרוע השמאלית, עם הסימון הירוק. שילוט – "דרך יער מודיעין".
1.3 ק"מ – מזלג, זרוע ימנית ראשית, ירוק.
1.6 ק"מ – מזלג, זרוע שמאלית, "דרך יער מודיעין", סימון ירוק. שילוט מים לי-ם.
2.1 ק"מ – צומת מורכב. פונים הכי ימינה שאפשר, עם המשך סימון "דרך יער מודיעין".
2.6 ק"מ – מזלג, זרוע שמאלית. המשך שילוט "דרך יער מודיעין". מייד אחר כך מזלג נוסף, ישר, בדרך ראשית, כמעט סלולה, עם הסימון הירוק.
2.7 ק"מ – במזלג, זרוע ימנית, סימון ירוק. כל הזמן עם הדרך הראשית.
3.0 ק"מ – כרם זיתים יפה מימין. עצים ותיקים.
3.2 ק"מ – מזלג, זרוע שמאלית. להיצמד לירוק.
3.5 ק"מ – ממול נשקף מרכז עינב, אזור תעשייה ומסחר של העיר מודיעין.
3.6 ק"מ – הדרך מתעקלת ימינה ובירידה.
3.7 ק"מ – רואים ממול את הגשרים של מחלף ענבה.
3.8 ק"מ – בצומת T פונים ימינה ומתחברים לסימון שביל ישראל.
4.1 ק"מ – מתחת לגשר הראשון. כאן מאפסים את מד המרחק וממשיכים ישר עם הדרך הראשית לכיוון גשר הרכבת, מערבה.
100 מ' – שימו לב, בדיוק בערוץ הנחל פונים בעיקול חד שמאלה, עם הסימון הירוק. בפנייה הראשונה פונים ימינה לכיוון חורשת האיקליפטוסים. ממשיכים עם הסימון הירוק.
300 מ' – נוסעים בתוך החורשה.
500 מ' – דרך עפר נוחה בין החורשה לכביש.
1.0 ק"מ – בצומת נוסעים ישר (לא ימינה ולא שמאלה) וממשיכים לאורך השדה, עם הסימון של שביל ישראל.
1.3 ק"מ – עוברים שער בקר (לא לשכוח לסגור). ממשיכים עם הסימון הירוק. חורבות מעניינות,
דרך יפה וקצת אתגרית (ראו טיפ נהיגה במסגרת). לא מפסיקים לטפס.
1.7 ק"מ – קטע קצת קשה/מעניין. במזלג נוסעים עם הזרוע השמאלית, לפי הסימון הירוק.
1.8 ק"מ – עוברים באומץ סלע. אנחנו לקראת שיא הגובה. בירידה יש גם קצת מדרגות. אני סומך עליכם.
1.0 ק"מ – שער בקר, צומת T וימינה. אנחנו מול מבנה של קבוצת טובול.
2.2 ק"מ – מזלג, זרוע שמאלית לכיוון הכביש.
מתקרבים לאספלט, כמעט נושקים לו, אבל לא נוגעים בו ממש. רגע לפני הכביש יש הסתעפות ימינה לדרך עפר, שהיא חלק משביל ישראל. הדרך הולכת דרומה ומטפסת בעלייה קלה.
2.8 ק"מ – מתחברים לדרך סלולה. פונים אתה ימינה ודרומה.
3.3 ק"מ – מגיעים לכביש. מאפסים את מד המרחק ופונים שמאלה.
600 מ' – ימינה. שילוט "מצפה משה". דרך עפר טובה עם סימון של שביל ישראל.
1.8 ק"מ – שימו לב. במזלג פונים לזרוע הימנית. עדיין שביל ישראל. מיד אחר כך, במזלג הסמוך, זרוע שמאלית, צמוד ליער.
2.4 ק"מ – לא לפספס. פנייה ימינה, מפתיעה. עוזבים את הדרך הראשית.
2.5 ק"מ – מתמזגים עם דרך רחבה ופונים ימינה בצומת T.
2.7 ק"מ – עוברים מתחת לגשר הרכבת לירושלים ומירושלים. ממשיכים לעבר הכביש.
3.0 ק"מ – עוברים במנהרה קצרה מתחת לכביש מספר 1. מיד כשמגיעים החוצה פונים שמאלה. הכי שמאלה, הכי קרוב לכביש, עם הסימון של שביל ישראל.
4.5 ק"מ – הדרך מתעקלת ימינה, מערבה, מתרחקת מהכביש הראשי. ממול היעד שלנו – לטרון.
ממשיכים על הדרך הראשית, שהולכת שמאלה.
5.1 ק"מ – חוצים ערוץ נחל, שעשוי להיות בוצי (אם יש בוץ, קחו תנופה).
5.4 ק"מ – במזלג פונים שמאלה, עדיין עם שביל ישראל. במזלג הבא שוב זרוע שמאלית ובזה שאחריו זרוע ימנית. עוזבים את שביל ישראל. מקיפים את חורשת הברושים.
5.7 ק"מ – במזלג נוסעים בזרוע השמאלית, עד שמגיעים לחניון יד לשריון.
תם הטקס. איך יוצאים מכאן? ב-5.9 ק"מ פונים שמאלה, דרך עלייה קצרה שבסופה פונים ימינה. עוברים דרך מגרש חניה, משמאל הכניסה ליד לשריון. ב-6.0 ק"מ ממשיכים ימינה עם הכביש בירידה לתחנת הדלק דור לטרון, פונדק אסא וכל השאר. זהו סוף מסלול.