עין נטף ונחל כפירה
מסלול טיול מקסים לג`יפים 4X4. כולל מדרגה קשה ומעיין נחמד. קרוב לעיר מודיעין
-
אזור:
הרי ירושלים והשפלה -
אורך:
25 ק"מ -
משך:
3-5 שעות -
עונה מומלצת:
אביב, קיץ, סתיו, חורף -
מגבלות שטחי אש:
אין מגבלה. ניתן לטייל בכל ימות השבוע
עלייך להיות רשום כדי לצפות
בהמשך הכתבה
שימו לב: המסלול לא מתאים לרכב כביש-שטח רך.
ענבים מתוקים אורגניים, מתברר, אפשר לקנות לא רק בחנויות טבע מובחרות. בעצם, לא צריך אפילו לקנות – רק להושיט יד ולקטוף. ולא מדובר חלילה בגניבה או שוד: הטיול לאורך נחל כפירה ואל הר עוזרר מזמן בקיץ שפע של פירות, כולל רימונים, תאנים, לימונים, שקדים ועוד. ויש גם מעיין יפהפה – עין נטף.
הטיול עובר באגף הצפוני, הפחות מטוייל, של הרי יהודה – ממש במרכז הארץ אבל מדיף ניחוח זר, כמעט של ארץ אחרת. בקיצור, מומלץ! מומלץ למי? לכל 4X4 עם מרווח גחון סביר והילוכי כוח. בתחילת המסלול בנחל כפירה יש כמה קטעים סלעיים מעט ורכב נמוך מדי יתחכך ובנוסף, לקראת המעיין, יש להתגבר על מדרגה לא פשוטה.
במחלף לטרון שעל כביש ירושלים – תל-אביב פונים בכביש מס' 3 לכיוון העיר מודיעין. כעבור כ-600 מ' חולפים על-פני – פארק קנדה (פארק איילון). ב-3.0 ק"מ מגיעים ל צומת הפניה למודיעין, מאפסים את מד המרחק וממשיכים ישר מזרחה לכיוון הישוב מבוא חורון. ב-1.5 ק"מ, בדיוק לפני הגשרון, פונים ימינה, לדרום מזרח, אל דרך עפר נוחה. מימין שדה תירס. מעל הראש – חוטי חשמל. ב- ק"מ 2.8 חוצים דרך מצטלבת וממשיכים לאורך קו המתח וערוץ הנחל שמשמאל – הוא נחל כפירה. ב-3.8 ק"מ מזלג. מימין רפת. במזלג צריך לפנות שמאלה עם העיקול והסימון הירוק. אחרי העיקול (כ-20 מטר) מגיעים לצומת T: משמאל אחד השערים (הסגורים) של מבוא חורון. ב-T צריך לפנות ימינה דרומה עם הירוק ומייד שמאלה מזרחה ולנהוג לאורך הגדר ההיקפית של מבוא חורון (שנמצאת לשמאלנו). ב-4.4 ק"מ צומת – מפגש עם סימון שחור וכחול. צריך להמשיך כאן
ישר עם הירוק. בהדרגה נבלעת הדרך בתוך ההרים, עם הערוץ של נחל כפירה – מיובלי נחל איילון. ב-5.0 ק"מ מבשר שלט שאין מעבר לישוב נטף בכלי רכב – וזה בסדר מבחינתנו. ברקע, כלומר בדרך, שיחים שורטניים – כדאי להיזהר ואפשר לשלוח מישהו חרוץ וזריז, רצוי עם ידיים מסוקסות ועור עבה, שיסיט את הענפים. ב-6.4 ק"מ מדרגה – שבחלוף השנים הולכת ונעשית בעייתית למעבר.
תאנים בשלות מציצות ישר לתוך הרכב. ב-6.7 ק"מ פנייה חדה ימינה (דרוש תמרון) ונסיעה קצרה (כ-150 מטר) אל המעיין – עין נטף (סימון שבילים אדום. מס' 9208 במפה). מעיין חביב עם ספיקה קטנה אבל עקשנית, של כמה מ"ק בודדים ביום – ומכאן שמו הערבי, נטאף, כלומר "מטפטף". המעיין נובע בתוך מערה חצובה באורך של כ-8 מטרים – שככל הנראה נחצבה כדי להגדיל את ספיקת המים. מסביב מלבלב הירוק – בוסתני פרי וחקלאות שלחין. בקיצור, הפסקה חובה. ואגב: לא כדאי להיכנס למערה אם אין סולם או חבל. בדרך כלל יש.
מאפסים את מד המרחק וחוזרים לאחור אל הצומת הקודם וימינה מזרחה בעליה. ערוץ נחל כפירה מלווה אותנו משמאל, מצפון. ב-900 מטר מגיעים לצומת T. ימינה פירושו הישוב נטף ומחסום. שמאלה – המשך מסלול הטיול. אבל קודם מאפסים.
היישוב נטף הוקם בשנת 1982 – מין התנחלות בתחומי הקו הירוק, שקיבלה אישור ותוקף בהמשך. בישובים מתגוררים כ-500 איש ורובם המוחלט אינו מתפרנס מחקלאות. הגיאוגרף יהודה זיו מספר בספרו "רגע של מקום", ששם הישוב נטף אינו קשור במים: נטף הוא אחד ממיני השרף ששימשו להתקנת שמן המשחה במקדש. אך מייסדי היישוב בחרו בשעתם בשם זה בעקבות ח'רבת נטאף הסמוכה.
המשך ניווט: נוהגים עם הסימון הכחול (מס' 9207 במפה) לאורך מצוק הנחל. ב-600 מ' עיקול שמאלה עם הכחול וחוצים שביל הליכה, בסימון אדום, המוביל לעין כפירה – מעיין אחר באזור. מסביב נוף יפה של מידרגי חקלאות (טראסות). ב-2.2 ק"מ מתעלמים מדרך עפר שפונה ימינה. ממשיכים בנהיגה היישר קדימה עם הסימון הכחול ולעבר הר עוזרר.
ב-2.6 חולפים על פני חיבור עם סימון הליכה שחור. ממשיכים עם הכחול ומגיעים לשיא הגובה של הר עוזרר – קרוב ל-500 מ' מעל פני הים. את שמו העברי קיבל בעקבות ח'רבת מַרְג' אֶ-זַּעְרוּר (עמק העוזרר – מעצי החורש הארצישראלי, הנושא פירות דמויי תפוחים זעירים).על פסגה זו שכנו במלחמת העצמאות "משלטי בית נובא", שחלשו על לטרון. המשלטים נכבשו ב"מבצע דני" (17 ביולי 1948), בידי יחידות מחטיבת פלמ'ח-"הראל".
ב-2.8 ק"מ חודרת הדרך אל תוך חורשה קטנה, מקום מומלץ לפיקניק. הנוף מחליף כיוון ונפתח עכשיו לכיוון העיר מודיעין. ב-3.1 רואים ממול את גדר ההפרדה, המבתרת את הנוף. עם הכחול ממשיכים ישר מזרחה בתוך חורשת האורנים. ב-3.7 ק"מ, במזלג, זרוע שמאלית עם המשך הכחול. ב-4.6 ימינה זרוע ימנית. ב-5.1 ממשיכים ישר בדרך הראשית. ב-5.8 מתקרבים לגדר ולבתים. ב-6.2 פניה חדה שמאלה מערבה עם המשך הכחול ובירידה. ב-6.5 צומת T – פונים ימינה בירידה ומייד שמאלה, עם המשך הירידה ועם הכחול. בהמשך רואים ממול את מגדלי מודיעין ורחוק יותר את אלה של רמת גן ותל אביב. ב-7.8 שמאלה והמשך ירידה עם הכחול מערבה. מימין ערוץ נחל בית חנן. ב-10.3 ק"מ נעשית הדרך מישורית. ממול עמודי חשמל. ב-11 חוצים את ערוץ הנחל ומייד אחרי החצייה מזלג. בוחרים בזרוע השמאלית – עליה קטנה בעיקול, המשך סימון כחול – ואז מנע בקר. המשך הדרך עם הסימון הכחול נמצא ממש מתחת לקו מתח. ב-11.2 ק"מ מגיעים לצומת קטן וצנוע ומאפסים את מד המרחק. אופציה מומלצת: לפנות שמאלה מזרחה לגיחת הלוך-חזור לעבור החורבה הציורית. הדרך מטפסת למעלה ומקיפה את המבנה. המרחק הוא 200 מ' לכל כיוון. חוזרים לצומת הצנוע ושוב מאפסים את מד המרחק.
ממשיכים עם הדרך הראשית (סימון כחול, שמאלה לבאים מהביקור בחורבה. ישר לכל השאר). ב-500 מ' בית קברות (או סתם מגרש אחסון) לקרוונים. הדרך מלווה את הגדר של מבוא חורון ונמשכת מתחת לקו המתח.
ב-1.5 ק"מ הכחול מתחבר לירוק, שהנחה אותנו בתחילת הטיול. עם הירוק פונים ימינה (מערבה) ולמעשה משלימים מעגל. ב-2.0 ימינה עם הירוק, מייד שמאלה ואז שוב ימינה, כל הזמן עם ערוץ הנחל. היישוב מבוא חורון מימין לנו. ב-3.2 אפשר לפנות ימינה אל כביש הגישה למבוא חורון או להמשיך ישר בדרך העפר בה נסענו קודם. אנחנו ממשיכים. משמאל (מדרום) אותו מאגר מי השקיה. ב-4.4 נוחתים בכביש 3 ומאפסים. פונים שמאלה (מערבה) וכעבור 1.5 ק"מ מגיעים לצומת – ימינה למודיעין או ישר למחלף לטרון וכביש מס' 1.
קורס נהיגת שטח עם יואב קווה - למתחילים ומתקדמים
: פתוח לרכבי שטח (2024)?
פתוח לרכבי שטח (2024)?
: פתוח כיום לרכבי שטח?
האם כיום ב-2024 נפתח לרכבי שטח?
: המסלול נעול ובשיקום מכל הכיוונים
המסלול נעול ובשיקום מכל הכיוונים
maksimka: שער סגור
לפני 6.4 קיימ שער, שהיה סגור ב17.02.18
shimon sh.: שאלה דחוף!!!!!!!!!
אני רוצה לעשות מחר את המסלול עם ניסן טורנו ארוכה לא ממוגנת ובנוסף אין לי נסיון בנהיגת שטח (אני חדש בתחום) אשמח לדעת מה אתם ממליצים לי בעניין תודה רבה מראש
fridler: עדכון ספטמבר 2016
ניסן טראנו, טיוטה לנד קרוזר ואיסוזו טרופר, מוגבהים וממוגנים, עברו את המסלול ללא בעיות. את המדרגה עברנו מצד שמאל. ניתן לרדת למעיין בסולם ברזל. המים בגובה חצי מטר וקרים מאוד. לאורך המסלול פורחים חצבים.
רמי: עדכון מאי 2013
אני רוצה לצאת לשם מחר ע ויטארה חדשה לא מוגבהת. יש מה לנסות?
יואב: עדכון מאי 2013
לרגע חשבתי שאני כתבתי את התגובה הזו.
גם אני ניסיתי להתחיל את המסלול אבל ממש בהתחלה יש מעבר שהיה צר מידי עבור הגרנד ויטרה המוגבההת שלי. אחרי שתיישבתי על סלע ושרטתי את הדלת כמו שצריך, נכנעתי ופיניתי לאחור.
יש מישהו שעבר שם עם רכב ברוחב דומה שנה האחרונה?
יואב? מה נסיונך אומר? משהו השתנה במסלול מאז שכתבת אותו או שרק המיומנות שלי היא המכשול?
אורח: עדכון מאי 2013
לא ניתן היה לחצות את נחל כפירה בתחילת השביל הירוק עם סוזוקי גרנד ויטרה מוגבה ומדופן.
קיושירו טויודה: עדכון ספטמבר 2011
המסלול קשה, המדרגה טחונה!.
צריך low ו ESP במינימום, אחרת תכינו לנד קרוזר שיעלה לפני וימשוך את הרכב הרך שלכם.
נ.ב.
הקוצים עצבניים, שריטות מובטחות
אורח: עדכון
טיילנו במסלול הזה ביום שישי האחרון.
2 פורסטרים וג׳ימיני אחד.
מסלול מקסים ומעניין אבל... כפי שציינו כבר לפני העיקול למעיין , בסוף העלייה נוצרה מדרגה גבוהה ( כ80 ס״מ) .
לאחר מספר ניסיונות ועבודות מע״צ שלא צלחו מחלתי על כבודי ונקשרתי לג׳ימיני שסייע לי לעלות את 2 המטרים האחרונים.
כן, כן , ג׳ימיני גרר פורסטר (2 , לא אחת).
אני מאמין שאם היה חם פחות , הייתי מנסה שוב , בונה יותר ומצליח אך היה 35 מעלות ונגמר הכוח.
לסיכום לא כל כך מתאים לרכב שטח רך. ואם כן כדאי שיהיה רכב נוסף בעל הילוך כוח.
כמו כן יש לציין כי המסלול עובר בשטחי אש פעילים .
בהצלחה
חגי: האם ניתן לעבור במסלול מבחינה ביטוחנית
היי יואב.
האם נכון להיום ניתן לנוע במסלול של נחל כפירה הר עוזרר ובמסלול של נחל יתלה שמופיע הספר שלךבצורה בטוחה או שמא יש צורך לתאם מול גורמים אילו ואחרים.
מצפה לתשובה בהקדם.
תודה.
אורח: קבצי הקלטה של המסלול ל-GARMIN ו-GOOGLE EARTH
ניתן לקבל ע"פ בקשה: yochai.glauber@gmail.com
אורח: האם טריוס נחשב רכב שטח רך ?
שלום נועם. טריוס נחשב רכב שטח רך - אין לו הילוכי כוח. מצד שני יש לו מרווח גחון מכובד וזווית גישה - נטישה טובות במיוחד ובסך הכל מבין הרכבים הרכים לטריוס יש עבירות טובה - ראה מעלה יאיר
בספר תמצא מסלולים רבים שמתאימים לטריוס. גם מסלול נחל כפירה ניתן לעשות עם טריוס - בוודאי לנהג עם ניסיון או אחרי קורס נהיגת שטח
אורח: האם טריוס נחשב רכב שטח רך ?
איך יודעים אם המסלול מתאים לטריוס ? ברור לי שמה שמוגדר "מכונית נוסעים" - זה בהחלט מתאים.
אורח: מקסים, אך מפתיע
נסענו ביום ו' 03.09.2010 ברכב אחד, גרנד ויטרה 2010, ע"פ התיאור שבספר של יואב. את ה"אתגר עבירות קטן" שב-6.4 עברנו בלי למצמץ, אך לאחר 300 מ' חשכו עינינו: מטרים ספורים לפני הפניה לעין נטף, מדרגה אדירה באמצע (כ-60 ס"מ אם לא יותר), שוליים צרות ומתפוררות ומלא אבנים ואבק. משהו שעוד לא ראינו במעט הנסיון שיש לנו (פחות משלושה חודשים). לאחר מספר נסיונות כושלים לגשת למכשול במעין אלכסון שמאלה הבננו את הטעות ושינינו את התואי. ניגשנו הישר למכשול, צמוד ככול האפשר לצד שמאול ותוך "שניה" היינו מעבר.
הצופה: לא מצליח לראות את המסלול המלא
ההרשמה לא קשורה לזה.
אורח: לא מצליח לראות את המסלול המלא
למרות שנרשמתי לאתר ולאיגרת אני לא מצליח לראות את המסלול המלא
איתי: אחלה מסלול
המדרגה המדוברת בינוני + לרכב קשוח (אני בספק אם רכב שטח רך יעבור בלי לשבור משהו).
הויטרה שלי עלתה בלי בעיות וגם ג'ימני שהיה איתי לעומת זאת פג'ארו שהגיע אחרנו לא הצליח..: )
אורח: נחל כפירה והר עוזרר
הייתי במסלול בפסח האחרון. ישנה עלייה לא קלה בכלל שלדעתי כתוצאה של החורף האחרון+ג'יפים נהרסה ונהפכה למדרגה גדולה שכל ניסיון עקיפה שלה מסכנת את הרכב בשיפוע צד.
אורח: מסלול הטיול
איך אפשר להשיג את המסלול? נשמע מקסים.
יוסי טרנו: עליתי אותו היום עם טרנו קצר
אחלה מסלול 14/11/09
לפני נתקע שם ויטרה והיה צריך עזרה של קבל גרירה.
הטרנט עלה בכיף
גם פגארו עלה ללא בעיה.
יואב: נחל כפירה עין נטף, הר עוזרר
בשביל מה אתה צריך נ.צ. :-) ? התיאור בעיתון מדוייק כמעט לגמרי. אתמול נסענו שם מספר מכוניות - מסלול יפה וקליל. בתיאור יש טעות או אי הבהרה מסויימת לגבי ההמשך אחרי הביקור בעין נטף. על פי התיאור יש לחזור חזרה (לכיוון העליה ה"קשה") ולקחת את הזרוע הימנית. הזרוע הימנית לוקחת אותך למבוי סתום ודרדרתי, עם סכנת שפ"צ. יש לתאר את הדרך באופן מדוייק יותר.
אורח: נחל כפירה עין נטף, הר עוזרר
קראתי את פרוט המסלול בעיתון.
האים יש נ.צ. לכל פניה או שהפרוט שבעיתון הנו היחיד שיש?
אורח: סוזוקי גימני יצליח בכל המסלול כולל העליה?
עשיתי את המסלולל עם הגיפ החדש היה פנטסטי הגימני הוכיח את יכולותיו ברמה גבוהה מאודדד
אורח: עזרה-דחוף
הדרכה אישית בנהיגת שטח עם יואב קווה - כאן
אורח: עזרה-דחוף
בפשטות כנהג טירון כיצד עליי להשתמש בהילוכים ברכב אוטומט בגיפ גימני???
אורח: סוזוקי גימני יצליח בכל המסלול כולל העליה?
אורח: מה המשמעות של המסלול ממזרח למערב?
אורח: האם המסלול עביר לטוסון?
אתה מוזמן לקורס נהיגת שטח (-:
יוני: האם המסלול עביר לטוסון?
לדעתי, ממש לא! היינו שם היום, עם ויטארה, והמדרגה קשה. היות והיינו לבד, ויתרנו וחזרנו חזרה. כמו שנאמר באחת התגובות לעיל הרכב מחליק לבורות בניסיון לטפס על הסלעים שבמדרגה.
אורח: חבל על נחל כפירה -- הג'יפים יהרסו אותו
אופניים לא גורמות נזק
א.ל: טיול נחל כפירה: עליה קשה מאוד
עליתי את העליה הזואת עם מאזדה BT50 עליה מאוד מאוד קשה אבל המאזדה הראתה שהיא חייה בשטח
עלתה ללא שום ספק את העליה הקשה הזואת
עמית: עדכון מהשטח: העליה לפני נטף במסלול נחל כפירה
אני נסעתי בשבת האחרונה 09-05-09 בויטרה את העליה עשתה יפה לאחר הינדוס קל של המדרגות שנצרו
בסוף העליה
רן: יופי של מסלול - נטף, נחל כפירה
יש את המסלול עם סימוני ק"מ בשוונג מאפ?
אורח: נטף, נחל כפירה: עדכון מה14-2-09
היינו היום היה מקסים טיול קליל,כולל עליה נחמדה לפני עין נטף,תאור דרך מעולה
דורון: עדכון - קושי בעליה
שלום יואב, השבת נסענו את מסלול נחל כפירה, מסלול מדהים
כל הכבוד!!!
רק לעדכן בק,מ 6.7 שינה עליה לא פשוטה שלא ניתן לעלותה עם 4x4 קל צריך לשים לב אנחנו עם הטארקאן עלינו אותה רק עם רצועות גרירה!!!
יובל: אחלה מסלול + מצטרף להערות הקודמות
העליה לפני עין נטף היתה קשה ליונדאי טוסון (היה צריך למשוך אותו מלמעלה) וגם הרקסטון השאיר שם את המגן בוץ התחתון שלו ונגרר גם הוא למעלה... בקיצור אתגר לגיפים הרכים, פשוט יחסית ל"קשוחים".
CHEIF: מחמאה והערה
עשינו את המסלול היום (13.12.2008) -- הדרך מקסימה ויפה עם נופים מדהימים -- מאוד מומלץ! כרגיל אצל יואב, תיאור הדרך מדויק להפליא ותואם לחלוטין את תוואי השטח. כפי שכתב ישי בהערה לפני, העליה לפני "עין נטף" יחסית קשה ונדרשת שם עבודת מע"צ+מכוון קרקעי. לדעתי היא אינה מתאימה לרכב "כביש שטח רך" נמוך. פרט לנקודה הזו, כל הדרך יחסית קלה מאוד ל"כביש שטח קשוח". למרות שנה החונה, בעין נטף עדיין מטפטפים מים אך הבור יחסית ריק ועומקו רב מאוד.
אורח: מסלול מקסים ותאור דרך מעולה + אזהרה לגבי עליה
עשינו היום את המסלול והיה יפה וכיפי. תודה יואב.
יש לי רק נקודה לתשומת לב - יש עליה ממש לפני "עין נטף" שלא היתה ממש קלה. זו עליה עם שיפוע צד קל שזורק את הרכב לאזור עם בורות. היום היה גם בוץ לפני העליה מה שלא תרם לניקיון הצמיגים. נדרשה בניה קלה ואפילו נעילה אחורית על מנת לצלוח אותה (מיצובישי האנטר). לפי דעתי "כביש שטח רך" עלול להתקל שם בבעיה נכון להיום.
אליאב: צריך להיזהר לא להתקרב לגדר ההפרדה
הייתי במסלול היום עם אופניים וגרמתי להקפצה של המר צבאי שלא אהב את הרעיון של הנסיעה על הכביש של גדר ההפרדה , המסלול עובר קרוב מאוד לכביש ,שנראה מזמין מאוד והשילוט לא ברור ,לדברי החיילים יש במקום זריקות אבנים בדיוק בנקודה הזאת .." ב-11 חוצים את ערוץ הנחל ומייד אחרי החצייה מזלג.."
אורח: האם המסלול עביר לטוסון?
כן
אורח: האם המסלול עביר לטוסון?
אורח: חבל על נחל כפירה -- הג'יפים יהרסו אותו
רוכב אופנים יקר
כפי שלך יש זכות קיום בשטח כך יש זכות גם לכאלו שבחרו לטייל הג'יפ או אופנוע ולא דווקא להרוס את השטח
מי שיהרוס את השטח זה אותו אחד שיהרוס כל פינה יפה גם על אופנים וגם על ג'יפ אז רד מזה
אורח: מה עם קובץ לGPS?
מר קווה שלום!
קודם תודה רבה על האתר המדהים והנוח לשימוש.
אך זה יעזור מאוד אם יהיה גם בכל מסלול קובץ שניתן להוריד לGPS.
תודה.
אודי
שמואל חסון: מסלול יפה - אך היזהר בטיפים שאתה נותן, מר קווה!
מה כבר קרה?
מישהוא הוריד כמה עלים מהצמח, זה מה שיהרוס את השמורה?
וזה שקבלנים זורקים אשפת ביניין בשמורות טבע, וחקלאים חורשים עוד ועוד בקרקע בשביל חקלאות שואבת מיים מהנחלים זה בסדר?
הגיע הזמן ש"הירוקים" למיניהם יפסיקו לחפש את המבט מתחת לפנס ויתמקדו בעיקר - תעזבו את הג'יפים במנוחה.
אורח: מסלול יפה - אך היזהר בטיפים שאתה נותן, מר קווה!
נדב, תודה על ההערה. תוקן לאלתר
אורח: מהו רכב רך?
רכב רך הוא רכב כביש-שטח נמוך, ללא הילוכי כוח (LOW). לשאלתך - גרנד ויטרה יצלח את המסלול הזה
אורן: מהו רכב רך?
הגדרת הטיול מאפשרת השתתפות רכב רך! יחד עם זאת ענית לבעל פורסטר - שהמסלול קצת בעייתי. האם תשובה זהה לגרנד ויטרה חדשה?
אורח: מסלול יפה - אך היזהר בטיפים שאתה נותן, מר קווה!
קטע המסלול עובר בנחל כפירה, שהוא חלק מ"שמורת טבע נחל כפירה" (מסומנת בברור במפת סימון שבילים מס' 9 - מבואות ירושלים).
מאוד מפתיע ומצער אותי לקרוא בין שורות תאור המסלול את המשפט :"ברקע, כלומר בדרך, שיחים שורטניים: כדאי להצטייד מראש במזמרה ולשלוח מישהו חרוץ וזריז, שירוץ לפני האוטו."
בשמורת טבע אסור בשום אופן לפגוע בערכי טבע, כולל צמחיה מכל סוג שהוא! מי שמנו הגננים של הטבע? היחידים שבסמכותם לעשות זאת הם אנשי רשות שמורות הטבע!
מר קווה היקר - משקלך בתחום הטיולים ושמירת הטבע גדול: עזור לנו לשמור על סביבתנו, ואל תיתן טיפים שליליים!
נדב - מטייל שאכפת לו ממה שקורה מסביבנו...
מטייל: מסלול נחל כפירה -- לסובארו פורסטר
הפורסטר אולי יעבור איכשהו את הנחל אבל לא ברור מה ישאר מהנחל אחרי הפורסטר.
אורח: חבל על נחל כפירה -- הג'יפים יהרסו אותו
המסלול מעגלי
אורח: מסלול נחל כפירה - לסובארו פורסטר
פורסטר מקורי ללא הגבהה יתקשה לעבור את המסלול הזה. אם כי הרבה תלוי במיומנות של הנהג
אריה: מסלול נחל כפירה
שאלה : האם גי'פ סוברו פורסטר עובר בקלות מסלול זה ?
תודה אריה
קלמן: קל"ב
תודה על מסלול קרוב לבית ברעות.
אורח: חבל על נחל כפירה -- הג'יפים יהרסו אותו
האם המסלול מעגיל?
רוכב אופניים: חבל על נחל כפירה -- הג'יפים יהרסו אותו
במקומות רבים בנחל כפירה,הערוץ הוא צר ועדין. אין ספק שהפוסט הזה מבשר את חורבן הנחל.