רנגלר רוביקון 2024 מבחן שטח

כמה עדכונים נחמדים - ובטיחותיים! - לרנגלר החדש

מאת יואב קווה 18.09.24

לא יעזור בית דין, לרנגלר יש את הקסם שלו. ולרנגלר רוביקון אפילו יותר.
אנחנו עכשיו בדגם החדש 2024-2025. חדש? מדויק יותר לומר "מחודש". הדור הרביעי של הרנגלר, JL, הוצג בשנת 2017 וכעת זכה במתיחת פנים קלילה ויישור קמטים. מדובר ברענון קל מבפנים ומבחוץ שהתבצע, איך לא, כדי לצמצם פערים מול פורד ברונקו.
החידוש הבולט ביותר נמצא בקוקפיט. מסך מגע מלבני ארוך בגודל 12.3" (היה 8.4") וברזולוציה גבוהה. CAR PLAY  ואנדרואיד אוטו אלחוטי, 8 רמקולים של ALPINE  וסאב.
סביב המסך הגדול והמרשים (אביזר חובה בימינו) הסתדרו מחדש פתחי האיוורור השונים והתוצאה הכללית אסתטית ונאה יותר.
אנחנו עדיין בתוך הרכב ומתרשמים מהשיפור במפרט הבטיחות – 6 כריות אוויר לעומת 4 בלבד (נו, באמת שהגיע הזמן), בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט עם בלימה אוטומטית. הדברים האלה הם לא פחות מחיוניים. בנוסף הגרסה המחודשת מצוידת בניטור שטח מת במראות הצד בזמן עקיפה, ניטרול אוטומטי של האור הגבוה וניטור תנועה חוצה מאחור
המנוע ללא שינוי: 4 צילינדרים בנזין, 2.0 ליטרים, טורבו, 270 כ"ס שמשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. אני רוצה להגיד משהו על המנוע הזה. הוא חזק מאוד וכייפי. באופן אישי אני מעדיף את השישה צילינדרים, 3.6 ליטרים, הבשרני יותר וללא מגדש, שלתחושתי הולם יותר את הג'יפ.
התחלנו את המבחן בנסיעת כביש ושמחנו לגלות שבידוד הרעשים השתפר. נוחות הנסיעה סבירה אבל מחיית שטח שכזאת אל תצפו לנימוסי כביש מעודנים במיוחד.
זהו, אנחנו כבר לא יכולים להתאפק ויורדים לשטח.
גרסת הרוביקון מצוידת בסרן אחורי צף מדגם דנה 44" שמאפשר לרכב לחיות בשלום עם גלגלים בקוטר גדול יותר. במקור הוא מגיע עם 33". הורדנו את לחץ הניפוח ל-20 psi והתחלנו לעבוד. נדמה לי שהנעילות הרוחביות נכנסות לפעולה מהר וחלק יותר. בגרסת הרוביקון, ובגרסה זו בלבד, תקבלו נעילה אחורית וקדמית. אפשר לנעול את האחורית בלבד או את שתיהן יחד. לא ניתן לנעול את הקדמית לחוד וזה בסדר גמור מבחינתנו. יש בנוסף ניתוק מוט מייצב (קדמי) שתורם משמעותית להגדלת מהלך המתלה. כל אלה ללא שינוי מהדגם הקודם. וכך גם יחס העברה נמוך במיוחד, 4:1 לעומת 2.72:1 בגרסאות הרגילות. עם כל השפע הזה ניגשנו לאמבטיה של בן שמן. רוביקון טיפס את המדרגות בקלות מעוררת השתאות והפגין אחיזת שטח מצוינת, גם עם צמיגי AT שמהווים פשרה מסוימת. לא יעזור בית דין, לרנגלר יש יכולת שטח אדירה. זהו הרכב עם יכולת השטח הגבוהה ביותר שניתן לרכוש כחדש. ובכל זאת זה לא מספיק. כי למרות ה-33", שזה קוטר מכובד, מרווח הגחון די נמוך ומתחייבת כאן הגבהה. ואתם יודעים, עם האוכל בא התיאבון ומהר מאוד תמצאו את עצמכם מתגלגלים על 35", השמיים הם לא הגבול וגם לא נחל עדשה ונחל כמריר.