פרויקט היילקס ויגו
נקודת ההתחלה ברורה: היילקס ויגו משומש סטנדרטי. היעד? רכב טיולים ורסטילי. איך עושים את זה, מה באמת חשוב ומה התקציב הדרוש? פרויקט חדש בשיתוף הקוראים
את ההיילקס שלפניכם רכשנו מאיש נחמד, שגר ביקנעם המושבה. חובב מושבע של טנדרים אבל לא מעמיס עליהם כלום. חובב טנדרים אבל לא יורד איתם לשטח.
ההיילקס הזה, ויגו אוטומטי שנת 2008, נסע כל יום בשיא העדינות על האספלט הסלול מיקנעם לחיפה. ואם תציצו למטה, תראו שהוא אפילו לא נשרט.
הרכב סטנדרטי לחלוטין. קפיצים ובולמיים מקוריים. מרווח גחון רגיל ונמוך. לא תמצאו כאן מיגון גחון ולא שום שיפור.
אנחו רוצים לקחת אותו ולעשות לו מייק אובר טוטאלי. להפוך אותו מהיילקס צמחוני לחיית טרף. היילקס משופר מהאגדות.
קבלו את פרויקט היילקס.
כך הופכים טנדר סטנדרטי לרכב טיולים אולטימטיבי.
למה בחרנו דווקא בהיילקס?
כי יש לו קבלות היילקס נבחר להיות הרכב של המשלחת הראשונה שהגיעה לקוטב הצפוני בנהיגה – זה היה בשנת 2007. בסדרת הרכב הבריטית טופגיר הטביעו היילקס בים הפתוח והוא הניע. שרפו אותו והוא הניע. פוצצו מתחתיו רב קומות – והוא הניע.
אם יום אחד תפקוד חלילה את העולם שואה גרעינית. ישרדו אותה רק ג'וקים והיילקסים.
זה רכב פשוט, אמין וחזק. היילקס זה רכב שאפשר לסמוך עליו.
זה הרכב המתאים לנו ביותר לפרויקט השיפורים שלפניכם.
מדובר בהיילקס דור שביעי – קיבל את הכינוי ויגו. הדור הזה מהפכני לעומת קודמו, הן בביצועים והן ברמת הנוחות. היילקס תמיד נחשב רכב קרבי. בדור השביעי הוא גם קיבל מנוע חזק, זהה לזה של לנדקרוזר, 3.0 ליטרים טורבו דיזל עם 171 כ"ס. הביצועים חזקים ונוחות הנסיעה טובה משמעותית מהדורות הקודמים של אותו רכב.
ומה לגבי יכולת השטח? היא טובה באופן בסיסי, עם תכנון שלדה חכם ויעיל. שלדת סולם וסרן חי מאחור + מהלך מתלה רציני. כוח המנוע עובר בשגרה לשני הגלגלים האחוריים. דרך תיבת העברה ניתן לרתום גם את הקדמיים ולבחור ביחס העברה נמוך.
אלא שהרכב הסטנדרטי הזה לא מצויד בבקרת משיכה ולא בנעילה אחורית (הופיעה בדור זה רק בדגמים הידניים).
המטרה שלנו היא מהפך. לקחת את ההיילקס הזה כמו שהוא ולהפוך אותו לרכב טיולים אולטימטיבי, כזה שיודע לקחת משפחה שלמה בשיא הנוחות עם כל הציוד, לינת קמפינג בהר הנגב ואם צריך לטפס את מעלה עשוש/רמון/מרזבה אז מטפסים.
שתי מטרות לפרויקט שלנו:
- שיפור יכולות השטח והעבירות.
- התאמת הרכב לקמפינג משפחתי בעומק השטח, כולל כל הציוד. כן, כמו שהאוסטרלים יודעים ואוהבים.
מה בדיוק נתקין? איך תיראה התוצאה הסופית?
זה תלוי גם בכם.
פרויקט היילקס יתבצע בשיתוף הקוראים והצופים.
כתבו לנו – מה אתם הייתם רוצים לראות בהיילקס של שבילים? אילו שיפורים אתם הייתם מתקינים?
איך אתם הייתם הופכים אותו לחיית שטח וטיולים אולטימטיבית?
כמה כסף הייתם משקיעים בפרויקט כזה?
כתבו לנו כאן ונפרסם את הסטטיסטיקה שתתקבל.
פרויקט היילקס ויגו – לפרק השני בסדרה >>
פרויקט היילקס יוצא לדרך. להתראות בפרק הבא
Jan: Kfar kama
תמיד חלמתי על טנדר כרכב טיולים... קצרים וארוכים ולא קניתי מטעמי נוחות נסיעה ועבירות... כיום אני נוהג בפאג'רו Q עבירה מאוד עם שידרוגים מינימאלים אבל ישנה מדי. היתי שמח לראות את ההילקס שלכם מקבלת את השידרוגים הבאים... או לפחות התיחסות למה לא...באם היא לא תקבל אותם. 1. נעילה אחורית + אמצעית כי מה שווה אחורית לבד אם מפרפרים מקדימה? האם האפשרות להתקנה של נעילה אורכית קיימת בכלל? 2. החלפת קפיצים לסליל.. למה לא? ואם לא אז שדרוג לקפיצי עלים רכים יותר... כי מי צריך כושר העמסה של חצי טון אם הכוונה להעמיס רק ציוד לטיולים. בכל מקרה מצפה בכליון עיניין להצלחת הפרוייקט... מישהו שעושה את מה שאני חולם עליו. תודה