43. נחל פרצים בלילה

מתוך הרשימה של אורי דביר - 60 הטיולים שחייבים להכיר. מסלול טיול מס` 43 - נחל פרצים

29.05.15

אוֹרי דביר: "נחל פרצים בלילה: נחל פרצים היה כבר לאתר פופולארי מאד. יפה ביום ויפה, אולי יותר, בלילה – בליל ירח. החוור הבהיר מחזיר את קרני אור הירח בתמונה מקסימה. בלילות ירח מלא פגשו שם מכל המי ומי ליד בני תנועות נוער וסתם רומנטיקאים".

נחל פרצים ומישור עמיעז / מסלול ג'יפים מאתר שבילים

…ב-2.2 ק"מ, בצומת, ממשיכים ישר עם הסימון האדום וכך גם ב-3.1 ק"מ. במזלג הבא, ב-4.3 ק"מ, בוחרים בזרוע הימנית, צפונה, עם הסימון האדום. ב-5.5 ק"מ מגיעים לרחבת חניה. ממשיכים לעקוב אחר הסימון האדום אבל ברגל (11401 במפה). ההליכה היא בתוך הערוץ של נחל פרצים, המנקז הראשי של המישור. הקירות, שמתנשאים עד לגובה של 30-40 מטרים, עשויים אלפי שכבות דקיקות, פתלתולות, מקומטות, כהות ובהירות.

אחרי כרבע שעה של הליכה נתקלים בשלט "מערת הקמח", פונים ימינה אל המנהרה ונבלעים בחושך. מדריכי טיולים רעי לב מספרים לילדים על תהום שפעורה מצד ימין; אין שום תהום. לכל היותר, סדק עמוק שנמשך לאורך כל המנהרה (מי שיאיר למעלה בפנס, יראה)…