40. נחל זוהר

מתוך הרשימה של אורי דביר - 60 הטיולים שחייבים להכיר. מסלול טיול מס` 40 - נחל זוהר

29.05.15

אוֹרי דביר: "נחל זוהר: רבים מכירים אותו מתצפית שלצד הכביש המטפס מסדום לערד. שביל מסומן מוריד עד שרידי המצודה העתיקה ולידה אמצעים לאיסוף מים. אבל גולת הכותרת – טיול בקניון הקצר של הנחל".

מערד לים המלח דרך נחל זוהר – מסלול טיול מאתר שבילים

…עכשיו צצות שתי אפשרויות. בעצם שלוש. הראשונה היא לעשות שלום, לפנות שמאלה ולטפס בכביש לערד. השנייה לעשות שלום, לפנות ימינה ולגלוש בכביש לשפך זוהר וים המלח. השלישית היא להמשיך בטיול, כלומר לרדת את מעלה זרון ומשם לאורך נחל זוהר ועד לנווה זוהר וים המלח. ההמשך המדובר דורש הקצאת זמן. הוא לא ארוך, אבל רצוף מכשולי עבירות.
סיפור הדרך: מאפסים ופונים ימינה, מזרחה על כביש 31. כעבור 1.7 ק"מ בדיוק צריך לפנות שמאלה לדרך עפר. צריך אבל אסור – קטע הכביש הזה מסומן בפס הפרדה רצוף. לכן ממשיכים במורד הכביש עד 3.0 ק"מ על השעון ועד להופעת פס הפרדה מקווקו. עושים פניית פרסה זהירה וחוזרים מערבה בעלייה.
ב-4.1 ק"מ פוגשים שוב את השלט "נחל זוהר" ואת סימון השבילים הכחול (11347). מאפסים, פונים ימינה ומתחילים בעבודה. הירידה הקשה מתחילה כעבור 1.0 קילומטר. יש מדרגות, יש אבנים גדולות ולא מעט בורות. כמובן בכיוון ההפוך המשימה קשה פי כמה…