צמיגי שטח BF KO2 – חוות דעת
BF נחשבים שם מוביל בתחום צמיגי השטח ונהנים מהילה של איכות ויוקרה. האם דגם ה-AT החדש מצדיק את השם? מבחן ארוך טווח לצמיגים
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 – במבחן כביש ושטח ארוך טווח
דיווח #1
תאריך: 9/6/2016
מונה ק"מ (צמיגים): 00000
צמיגי BF נחשבים שם דבר בתחום צמיגי השטח. אלא שתמחור גבוה הרחיק אותם מגלגליהם של ג'יפאים רבים בישראל.
יבואן BF, חברת קוגול, בתיאום עם היצרן, BF Goodrich, חברת בת של מישלין, החליט לעשות מעשה ולהוזיל את הצמיג ב150-250 שקל ליחידה. במקביל הוחל בשיווק KO2, הדור החדש של הצמיג בסיווג AT – קיצור של All Terrain או בעגה המקומית שלנו צמיג "חצי חצי" – חצי כביש, חצי שטח.
המחיר המומלץ לצרכן של BF AT דור קודם (KO) היה 1,100 שקל. ואילו המחיר המומלץ לדגם החדש (KO2) הוא 850 שקל. קחו בחשבון: המחירים לא כוללים מע"מ, המחירים מגלמים פער תיווך לפנצ'ריות ומכאן שהם יכולים להשתנות מעט כלפי מעלה ומטה.
צמיג ה-AT החדש של BF אמור להציע שלל חידושים והמצאות:
דפנות צד מחוזקות בטכנולוגיית CoreGard וקשיחות יותר ב-20 אחוז, תפיחות גומי על גבי דפנות הצד שאמורות לתת הגנה נוספת, קוביות גומי על פני הסוליה עם חתך צר באמצע – המטרה היא לספק גמישות ואחיזה לצד עמידות כנגד תלישות וקרעים, משולשים זעירים בתוך החריצים שאמורים למנוע תקיעה של אבנים בתוך הצמיג ועוד.
הדור הקודם של הצמיגים סבל מבלאי מהיר בקוביות הגומי ("נחשי הגומי") בנסיעת כביש. ואילו בנסיעת שטח על פני סלעים ובלחץ ניפוח נמוך ניכרה תופעה של גזירה ותלישת קוביות. האם הצמיג החדש יציע שיפור בתחום הזה? נברר זאת במהלך המבחן וככל שיחלפו הקילומטרים.
בהיותם צמיגי AT אמורים ה-BFים החדשים לספק את הסחורה בכביש – נוחות נסיעה, אחיזה וחסכון בדלק – וגם בשטח – אחיזה בסלעים רטובים, בוץ, דופן צד עמידה לקרעים ועוד. כל אלה ייבדקו במהלך במבחן שלנו באמצעות טויוטה לנדקרוזר 120 דיזל ארוך. הרכבת הצמיגים בוצעה ב"טייר סנטר רמת אביב".
לפני שיצאנו לכביש (ולשטח..) העפנו מבט בצמיג. שועלי שטח אולי לא יודו בכך, אבל לא פחות מהתנהגות השטח, חשוב הלוק. בסעיף הזה, צמיגי ה-AT החדשים עומדים בכבוד. תפיחות הגומי שבצד נראות קרביות, הכיתוב BF בולט למרחקים ויש מי שטעה וחשב שאלה בכלל צמיגי MT, מה שנקרא "שטח מלא".
בנסיעות הכביש הראשונות בדקנו את הפרמטרים הבאים: נוחות נסיעה, רמת רעש, רמת אחיזה בכביש יבש.
מבחן כביש – מסקנות ראשוניות:
1. נוחות נסיעה: למרות החתך האגרסיבי, המשקל הגבוה שלהם ויכולת השטח – הצמיגים לא קשיחים מדי. נוחות הנסיעה טובה.
2. רמת רעש: מעל 70-80 קמ"ש ניכר שאון גלגול הצמיגים על פני הכביש. הרעש גבוה בהשוואה ל-AT סטנדרטי אבל נמוך משמעותית בהשוואה לצמיגי MT. סגירת חלונות משאירה את הרעש, רובו ככולו, מחוץ לרכב.
3. אחיזה בכביש יבש: רמת האחיזה טובה. גם בנהיגה די מהירה בסיבובים מפותלים, הצמיגים לא החליקו. למעשה, המגבלה היא כניסה של מערכת ה-ESP וזווית הגלגול החריפה ולא הצמיגים עצמם.
מבחן ארוך טווח לצמיגי BF
צמיגי BF – דיווח ראשון >>
צמיגי BF – דיווח שני >>
צמיגי BF – דיווח שלישי >>
צמיגי BF – דיווח מסכם >>
לחצו כאן >> לדיווח השני במבחן ארוך הטווח לצמיגי BF
לקריאה נוספת: כמה אוויר להוריד בנסיעה בשטח?
דויד טצת: מזדה CX-5
איזה סוג צמיגים לשטח יש למזדה CX-5 פרימיום 4*4 בחתך 225/55R/19 99V
ישראל כהן: יש לי מקסיס על הגיפ והם אחלה!
בעז אתה טוען במילים אחרות שלצמיגי המקסיס שהרכבת היה פגם בגלל שהצמיגים שלך נאכלו. אכילה של צמיגים זה כיוון פרונט, בעיה בפרונט של הרכב שלך וזה לא קשור לאיכות צמיג כלשהי. לפגמי ייצור יש כמה מאפיינים ידועים, אכילת צמיגים זה לא פגם ייצור באף צמיג שמייצרים היום ולא משנה באיזה חברה. מבלי קשר יש לי על הרכב צמיגי מקסיס על הגיפ שלי והם אחלה לשטח! לדעתי רוב הג’יפים בשטח נוסעים עם מקסיס.
בעז: רק לא Maxsis
לי הייתה חוויה איומה עם צמידי Maxsis לאחר מכן קניתי Toyo ומאוד נהנתי. צמגי מקסיס נאכלו בצורה לא ברור, עברתי בדיקה אצל מתקין צמיגים תותח (משה ליס - צומת רעננה), לא מצאנו סיבה מבחינת כיוון ואיזון הגלגל, הלכתי למכון כיוון פרונט והאוטו יצא 100% ניגשתי ליבואן בנתניה שזרק אותי מכול המדרגות בטענה שהפרונט לא מכוון, לא משנה שהמכון חשב אחרת... עם אותו רכב צמיגי Toyo החזיקו יפה מאוד מעמד וגם בשטח תיפקדו היטב.
יואב קווה: הדיווח הבא כבר זמין!
ראו לינק בתחתית הכתבה
leornevo11: צמיגי ה BF (אנא הקפידו לקבל רק KO2 ולא את ה KO שהיו דגם ביניים גרוע
חברים - שימו לב שיואב כותב על הדגם KO2 ,,, בשנה שעברה יצא דגם KO במחיר הזה אבל לצערי עם איכויות ירודות בהרבה, אז תישמרו על הכיס, BF כתבו שהדגם הנוכחי שופר ב20-30% והם ביטלו לגמרי את דגם KO ,, אני מניח שהם יודעים למה ומעניין אם אי אפשר לדרוש מהם לעשות RECALL לדגם KO הקוביות ממש מתפרקות והוא רגיש לפגיעות מהצד כמו ה COOPER ,, מי שבודק באתר שלהם ממש אין זכר לעובדה שהוציאו דגם KO ושהוא בעייתי ביותר,, אז אל תת]תו למלאי ישן אפשר להשיג ב 800-650 את KO2 - ומחכים כבר לדיווח בשני במלאת חודשיים לנסיעה (למרות שזה יהיה מבחן קייץ על טרשים וסלעים לפני בדיקת התנהגות בבוץ החורף)
nkr: עברו כמעט חודשיים :)
הדיווח הבא כבר זמין?