ביקורת מוצר: צידנית מקרר לרכב

מקרר אמיתי לרכב זה סיפור של 3,000-5,000 שקל. האם אפשר להסתפק בצידנית קירור חשמלית ב-650 שקל? גיא רוסו יצא לבדוק את הצידנית המקררת החדשה של Goodyear וחזר עם כמה תובנות

10.10.16

אני על כביש שש, קבעתי עם חברים. הווייז אומר לי שעוד שעה בערך אגיע, מה שהוא לא יודע זה שמד החום ברכב הישן שלי לא מפסיק לטפס. אני מוריד קצב ומחשב מסלולים. להיתקע על שש לא מומלץ ואף מסוכן. יורד במחלף הקרוב, מוצא תחנת דלק ופותח מכסה מנוע. אבחון ראשוני מגלה קרע בצינור מי הקירור.

זה היה צינור מים קרוע (בתמונה - אחרי סשן רסקיוטייפ)

זה היה צינור מים קרוע (בתמונה – אחרי סשן רסקיוטייפ)

אני מחליט להתמודד בעצמי ושולף את הרסקיוטייפ – הדבר השחור הזה, שנראה כמו איזולירבנד, שאומרים עליו שהוא אוטם כל דבר. אז כן, זה עובד. 20 דקות אחר כך ואני מוכן לתנועה. חושב על פיצוי. כוס סודה! כן, מתאים עכשיו איזה כוס של סודה קרירה. בתא המטען יש לי צידנית מקרר(ת) מהסוג שמתחבר לשקע מצית.

חם לי ובראש מתנגן לו פזמון של מאיר אריאל ודויד ברוזה 'כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר'. בחוץ קרוב ל-30 מעלות ובתוך הצידנית באזור 12 מעלות. כמה שזה צונן.. קדימה לדרך.

צידנית מקרר לרכב

אוטוטו ראש השנה והיצרן הוא 'Goodyear', מותג שמזוהה בדרך כלל עם צמיגים. הצידנית שלהם יפה ומקצועית, יש לה גלגלים וידית טלסקופית כמו טרולי. המכסה שלה נותן תחושה מוצקה ועמידה. כל האלקטרוניקה נמצאת שם ביחד עם המנוע ומחליף החום. התוצאה קצת כבדה. חבל גם שהמכסה לא נפתח ב-90 מעלות ושואף להיטרק בכל הזדמנות. ויחד עם זאת, ברמה שמתרגלים אליה, צידנית רגילה נראית פתאום מה זה פסה.

רציתי להכניס אליה שישיית בקבוקים אבל המאוורר הפנימי גונב מהנפח והגובה. נו, שויין, נסתפק ברביעייה. יש מחיצה עם קיבולת של ליטר וחצי שאפשר להקפיא מראש או לאחסן עוד נוזלים. המחיצה גם יכולה לסייע לייצב את הבקבוקים מלרקוד כל הדרך וזה גם סיבה טובה לאזן עם שתייה אחרת, נמוכה יותר, כזו שמגיעה בבקבוקי זכוכית. נפח של 28 ליטר לא הולכים ברגל – הרי יש גלגלים וידית טלסקופית – הם נוסעים! הילדים רבים בינהם מי ייקח את הצידנית עד החוף. אבל כשמתחיל החול, התפקיד עובר אלי – בכל זאת, הדבר הזה כבד.

צידנית קירור

צידנית הקירור הזאת עובדת בשיטה של הסעת חום דרך גוף אלומיניום בעל צלעות שחציו נמצא בתוך חלל הצידנית וחציו בחוץ, מגובה במאוורר שמאיץ את תנועת האוויר דבר שמפנה חום ומפחיתו. זה לא מקרר אמיתי. ולכן חשוב שתקררו את המשקאות או המזון לפני הכנסת לצידנית והיא מצידה תדאג לשמור על כ-18 מעלות פחות מטמפרטורת הסביבה. זה לא אומר שאם המזגן על 18 מעלות אז הצידנית תהפוך למקפיא. בוודאי שלא בתוך תא מטען סגור, קבורה מתחת למזרון קמפינג. והכי חשוב לא לשכוח לכבות או לנתק משקע המצית. אני שכחתי ואצלי באוטו השקע מוזן קבוע. גם כוס סודה לא תעזור עכשיו. צריך חבר טלפוני.

ציון מסכם: 4 כוכבים
צידנית GOODYEAR 28 ליטרים – 650 שקל. להשיג ברשת אוטודיפו