ניתוח מקרה: גרירה שנכשלה + משיכה הצידה דרך החישוק
הטנדר גרר את הרנגלר לאחור, בכוח מוגזם וללא תיאום. התוצאה: כמעט התהפכות. כך יש לבצע נכון - הסטת רכב תקוע הצידה באמצעות חיבור רצועה לחישוק
סרטון ויראלי שרץ ברשת: ג'יפ רנגלר קצר נתקע בעליה חולית. הוא מחולץ במורד, בנסיעה לאחור, באמצעות רצועה שרתומה לטנדר.
הנהג בג'יפ הנגרר הפנה את ההגה אבל לשווא. בחול אין אחיזה וההיגוי לא אפקטיבי. הרכב נמשך הצידה עם שיפוע הצד, נזרק לשיחים ולמרבה המזל לא מתהפך.
קורסים מעשיים בנהיגת שטח עם חברת שבילים –
קורס נהיגת שטח >>
דברים שהיו יכולים להיעשות אחרת:
1. משיכה ראשונית הצידה, בחיבור רצועה לחישוק (!). ראו סרטון נוסף בהמשך המאמר.
2. אם אפשרי: להתמקם לפני הרכב התקוע, בעליה, ולמשוך קדימה (ולא לאחור). לעיתים זה מתאפשר אם יש רצועה מספיק ארוכה ומתמקמים מעבר לשיא העליה, בתחילת הירידה אופציה אחרת: משיכה קדימה תוך שימוש בחבל קינטי, שמאפשר התקדמות של הגורר בחול ללא התנגדות ניכרת, תוך מתיחת החבל שאז מתכווץ ושולף החוצה את הרכב התקוע. סרטון על חבל קינטי >>
3. להתמקם בקצה השמאלי של הדרך החולית – ולא בצד שקרוב לתעלה.
4. משיכה איטית, מחושבת ומבוקרת יותר.
5. מינוי מנהל חילוץ ותיאום טוב יותר בין הגורר לנגרר. שימוש במכשיר קשר למשל.
סיבוב רכב תקוע על צירו באמצעות חיבור לחישוק
המשיכה דרך החישוק לא מזיקה לרכב. החישוק חזק דיו כדי לעמוד בעומס. שימו לב שהמשיכה היא בזווית כלפי מעלה היות שהגלגלת מוקמה גבוה יחסית על העץ. המטרה היא לייצר כוח שמושך את הנגרר מעט כלפי מעלה ולכן מקטין את החיכוך ואת ההתנגדות של הגלגל למשיכה הצידה. במקביל הנהג מסייע עם היגוי הפוך ואז בהשלמת הסיבוב הצידה, מסובב הפוך בחזרה את ההגה.
שבילים VOD בגישה חופשית – הרצאות מקוונות של יואב קווה
> טעויות לא נעימות בנהיגת שטח: ניתוח מקרים (משך ההרצאה: שעה וחצי).
> "הטוב, הרע והמכוער" – סקירת דגמי שטח פופולריים בישראל (משך ההרצאה: שעתיים).
> תורת השטח: מושגי יסוד 4X4 (משך ההרצאה: שעתיים).
> הגבהות, מידות צמיגים ושיפורים – שאלת החוקיות (משך ההרצאה: שעה וחצי).
> "שיר המעלות" – המעלות המיתולוגיים של הדרום (משך ההרצאה: שעה)
בקרוב יצטרפו נוספות – ויועלו לאתר.
שבילים VOD – בגישה חופשית
לצפיה מיידית – לחצו כאן >>
רונן: לא רנגלר
הכל נכון חוץ מזה שלא רנגלר