נחשף רשמית: טויוטה לנדקרוזר 250

טויוטה לנדקרוזר 250 החדש: גדול יותר (בעיקר ברוחב), מתקדם יותר בטיחותי ומציע גיר 8 הילוכים. אצלנו במחצית השנייה של 2024. הבשורה הפחות משמחת: המחיר צפוי להתייקר משמעותית

מאת יואב קווה 02.08.23
https://www.youtube.com/watch?v=PtWXawWxD2A
https://www.youtube.com/watch?v=PtWXawWxD2A

זהו, הוא כאן. כלומר כמעט. טויוטה חשפה סוף סוף רשמית את הלנדקרוזר החדש, 250, שיגיע לישראל באביב הקרוב, כלומר תוך כחצי שנה.
העיצוב הוא רטרו למהדרין – מתכתב עם העיצוב של לנדקרוזר סדרה 70 האגדית וגם מרצדס G קלאס ולנדרובר דיפנדר.

לנדקרוזר 250 החדש

מה דעתכם על העיצוב? אנחנו חושבים שמדובר בהימור בטוח



טויוטה שברו כיוון עיצובי והחליטו שמספיק עם התפיחות הנובורישיות (ע"ע לנדקרוזר 150) והגיע הזמן למשהו קרבי ופשוט למראה – וכנראה הרבה יותר נכון ואפקטיבי.
לנדקרוזר החדש גדול יותר מהיוצא: אורך 492 ס"מ (4 ס"מ יותר), רוחב 198 ס"מ (תוספת של 10 ס"מ!) וגובה 187 ס"מ (תוספת 2 ס"מ) עם בסיס גלגלים של 285 ס"מ – גידול של 6 ס"מ.
 
לנדקרוזר 250 החדש

מימין לשמאל: 250, 70, 300

 
הדגם שומר, תודה לאל, על מבנה מסורתי של שלדת סולם וסרן חי מאחור. הנעה כפולה קבועה וכמו קודמו, דיפרנציאל מרכזי ננעל ותיבת העברה עם יחס העברה נמוך ("הילוך כוח"). כמו כן יוצע, כמו ב-150, דיפרנציאל אחורי ננעל חשמלית.
מרווח הגחון עומד על 22.1 ס"מ צנועים למדי – מה שיעודד התקנת ערכות הגבהה.
זוויות גישה ונטישה שופרו מעט ועומדות על ו-25 מעלות בהתאמה. כל הגרסאות מגיעות עם בקרת סיוע במורד. בצפון אמריקה הרכב ישווק גם עם בקרת זחילה, הפועלת כבקרת שיוט לשטח. נקווה שלא ישמיטו את הפיצ'ר הזה בדרך לארץ (קיים כיום רק בגרסת הסהרה היקרה במיוחד).

בחלק מרמות הגימור יוצעו מצבי שטח קבועים מראש (Multi-Terrain Select), מצלמת גחון ("מכסה מנוע שקוף") וגם, שוב בדומה לסהרה, מערכת KDSS לניתוק המוט המייצב הקדמי.

לנדקרוזר 250 החדש

עיצוב רבוע בסגנון חדש-ישן



היה מנוע? לנדקרוזר 250 יופיע עם אותו טורבו-דיזל 2.8 ליטר המוכר, בהספק זהה לדגם היוצא: 204 204 כ"ס ו-51 קג"מ. החידוש העיקרי הוא בתיבה האוטומטית: 8 הילוכים במקום 6 כיום. קיימת גם גרסת בנזין – אם כי לא ברור אם תעשה עליה. בהמשך צפויה גם גרסה היברידית מתונה שתשודך כמובן למנוע בנזין.
פינוקים? תא הנוסעים יוצע בגרסאות חמישה ושבעה מושבים (תלוי בשוק היעד). גרסת הבסיס תצויד במולטימדיה 8 אינץ' לצד מחוונים מוקרנים 12.3 אינץ'. הרמות הבכירות יקבלו מולטימדיה 12.3 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, הגה מחומם ועוד.
 
לנדקרוזר 250 החדש

הרטרו באופנה

 
כל הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה Safety Sense 3.0. זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת מרכז נתיב והתרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, ביטול אוטומטי של האורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת עם תנועה צולבת מאחור והתרעה על סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.
מחיר? צפוי להתייקר משמעותית. כלומר, ככל הנראה, לכיוון החצי מיליון שקל. צפי הגעה לישראל: מחצית שנייה 2024. 
כיצד תשפיע הופעת הדגם החדש על הביקוש ועל מחירי היד שנייה של הדגם הנוכחי? האם נראה נהירה של בעלי לנדקרוזר מהשנתונים האחרונים אל הצורה החדשה? האם שוק היד שנייה של לנדקרוזר יחטוף מכה קלה בכנף? 

מצבי תיבת העברה: ללא שינוי מהדגם היוצא

;