החלפת גלגל בשטח – פנצ'ר 4X4

מיקום נכון של הג'ק (מגבה) - זה כל הסיפור

מאת יואב קווה 24.06.24

התקלה או התקיעה הכי נפוצה בשטח זה כמובן פנצ'ר. זו יכולה להיות צביטה או קריעה וזה קורה המון. בוודאי אם אנחנו נוהגים עם צמיגים עדינים ובשטח סלעי. 
איך להחליף גלגל בשיא המהירות והבטיחות? הג'ק (מגבה) המקורי של הרכב מסוג ג'ק בקבוק או מספריים או לחלופין ג'ק עגלה הוא בעל מהלך פתיחה מוגבל למדי.

אם תציבו אותו, כמו ברכב "פרייבט" רגיל, מתחת לקורת השלדה או סף הדלת, ותפתחו אותו עד קצה המהלך שלו תגלו משהו עצוב: 
הצמיג המפונצ'ר לא עזב את אמא אדמה. המרכב עלה קצת, הקפיץ-בולם נפתח קצת אבל הגלגל עדיין צמוד לקרקע ואין מצב להחליף אותו.
אז מה עושים? פתרון אחד הוא להשתמש בהייליפט עם טווח פתיחה עצום יחסית אבל סרבול וסכנות מסוימות בשימוש לא מקצועי. פתרון אחר הוא פשוט למקם את הג'ק מתחת לסרן או מתחת למשולש של המתלה. רצוי קרוב ככל האפשר לגלגל עצמו, בלי להתפשר על היציבות של הג'ק. 
ברגע שנפתח את הג'ק, מייד הקפיץ-בולם יתכווץ, מהלך המתלה יתקצר והגלגל יעלה לאוויר תיכף ומייד. 
ועוד טיפ קטן: כדאי להיעזר בקרשים. הם גם תורמים לייצוב של הג'ק וגם חוסכים לנו עבודה בפתיחה. 

רוצים להתנסות בהחלפת גלגל בשטח ברכב שלכם?
ועוד שלל מיומנויות טכניות הכרחיות לכל מי שיוצא לשטח
הירשמו עוד היום לסדנה המעשית "ארגז הכלים  לג'יפאי". 
עכשיו במחיר מבצע 280 שקל בלבד. לחצו כאן >>

עצמאית בשטח ג'ק מגבה החלפת גלגל