הייליפט מודרני: ג'ק של חברת ARB
הג'ק המודרני של ARB קל ובטוח לשימוש. הוא יניף את הרכב שלכם לגובה 1.2 מטר, בדומה להייליפט המסורתי. אז איפה קבור הכלב?
אתם קושרים את הבזנ"ט הזה, אדום וקצת חלוד, לגגון שלכם. חלקכם מעגן אותו בניצב כמו דגל לגלגל הרזרבי. יש לכם הייליפט, כל הכבוד. מה זה אומר עליכם? א. שאתם גברים. ב. שאתם ג'יפאים מנוסים. ג. שאפשר לבנות עליכם לחילוצים והנפות.
מבט מקרוב על ההייליפט שלכם. הוא באמת חלוד. הוא בלוי ומרוט. האם השתמשתם בו בשנה האחרונה? בשנתיים האחרונות? אי פעם?
קרוב לוודאי שלא. ג'יפאים רבים מטלטלים ממקום למקום את הנבלה הזאת ולא עושים בה שימוש ואם תשאלו אותם הם יענו לכם בפשטות: "עם הייליפט אני מעדיף לא להתעסק. ג'ק עגלה יותר פשוט ויותר בטוח". ואם תלחצו קצת תבינו, שהגבר מעולם לא הפעיל את ההייליפט הזה ויודע את סוד הפעלתו בתיאוריה בלבד. ואז תשאלו את למה אתה בכלל לוקח אותך איתך? ואין פתרונים.
שניה, לפני שחוטאים לציבור שלם. יש קהל לא קטן שמתחזק ושומר על ההייליפט שלו, שמגן עליו מפני אבק וגשם ואפילו מחזיק זזקל / WD40 לשימון טרם פעולה. יש קהל לא קטן שיודע לתפעל את הבזנ"ט הזה ושמשתמש בו בהצלחה להניף כלי רכב במקרה של החלפת גלגל ואף חילוצים עצמיים.
אבל הרוב, יד על הלב, מפחד מהייליפט ולא יתקרב אליו. לא סתם הוא קיבל כינויים לא מחמיאים כגון "מנתץ הלסתות" או אפילו "המאלמן".
הייליפט – ובבקשה אל תקנו חיקויים סיניים, החיים שלכם לא שווים חיסכון של כמה שקלים – הומצא לפני למעלה מ-100 (!) שנים בארה"ב ככלי עבודה. השם המלא הוא Highlift farm jack. ההייליפט מיוצר מאז כמעט ללא שינוי. את היכולת שלו להרים כלי רכב לגובה יחסית גבוה גילו ג'יפאים בהמשך. ההייליפט נכנס לעבודה במקום בו כל ג'ק סטנדרטי מרים ידיים ונכנע: למשל אם הרכב שלכם מוגבה במיוחד או נועל גלגלים גדולים. יש לו עזרים נלווים, שהבולט בהם נקרא Lift mate שמאפשר הרמה קלה ובטוחה יחסית מהחישוק עצמו.
במחיר של כ-750 שקל הייליפט הוא ללא ספק אביזר חילוץ עצמי חשוב ושימושי. אלא שכאן נכנסות כל מיני אזהרות. הבזנ"ט האדום הזה עלול להחליק ואז להפליק בעוצמה לדלת של הרכב (או חלילה לכם). צריך לדעת שהייליפט חזק יותר מכל דלת והוא אוהב להשאיר מעיכות. הבזנ"ט האדום דורש הרמה אנכית מדויקת, משטח מפולס ועבודה קפדנית. בקיצור, הוא אחלה אבל בידיים לא נכונות – מסוכן.
וכאן נכנסו לתמונה החבר'ה של ARB אוסטרליה – אחת החברות המובילות בעולם לייצור אבזרים לרכבי שטח. לפני כארבע שנים הם הציגו את JACK. שם פשוט ולעניין למחליף המודרני של הייליפט.
הוא נתון בתוך שרוול בד איכותי. יש לו צורה של צינור אלומיניום. והוא למעשה הייליפט פניאומטי שעובד על אוויר. ההפעלה שלו פשוטה למדי. מצמידים לרכב עם לשונית ההרמה (כמו בהייליפט רגיל) ומתחילים להניע מעלה-מטה את ידית ההפעלה. היא קצרה ואלגנטית בהשוואה להייליפט רגיל. פעולתה דורשת פחות כוח וצ'יק צ'ק הרכב עולה כלפי מעלה ומה שיפה במיוחד הוא שהג'ק המודרני מצויד במנגנון swivel שמאפשר לו לעבוד בזווית נטויה, כזו שהייתה גורמת להייליפט רגיל לאבד עשתונות, לעוף ולחולל נזקים.
תהליך ההורדה הוא פשוט עוד יותר. לחיצה על שסתום הפריקה (פריקת האוויר) והעסק יורד מטה בקלות ובבטיחות.
שימו לב להבדל בנתונים: JACK המודרני יכול לעלות לגובה של 1.23 מטרים – די דומה להייליפט במידת ביניים סטנדרטית (1.2 מטר). הוא שוקל 10.5 ק"ג לעומת 12 ק"ג להייליפט. מקסימום משקל הנפה 2.0 טון לעומת 2.1 טון בהייליפט (נבחן גם ב-3.0 טון).
אז איפה הקטץ'? במחיר כמובן. הייליפט "של פעם" נמכר בכ-750 שקל בלבד. ה-JACK החדש ב-5,100 שקל.
ומה לגבי ליפטמייט? אפשר לחבר את זה של הייליפט ל-JACK. זה לא ייעודי אבל זה עובד היטב. הנוסף אפשר לרכוש מפזר לחץ (ייעודי) שמאפשר עבודה בתנאי חול או בוץ.
מעוניינים לרכוש את ה-JACK המודרני בהנחה?
מלאו פרטים – ללא כל התחייבות מצידכם ונציג היבואן יחזור אליכם
: יקר ו...
טוב ויפה אבל... מחיר יקר מה קורה שהאטמים מתעייפים?